K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2009, 17:39   #1
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
sygedagpenge stop 31.08.2008

Mine sygdagpenge stopper og min psykiater har lavet en status til kommunen den 17.08, mit spørgsmål går på om hvor lang tid der går før jeg kan få et svar om de kan forlænges.

Er så lettet over at have fundet den her side, for det er jo ikke til at finde hovede og hale på deres love og regler

MVH Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 17:46   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære linuzmor ...... For at besvare dit spørgsmål må vi vide noget mere ... f.eks.:
Hvor længe har du været på sygedagpenge?
Er du blevet varslet?
Er du blevet partshørt?

Hvis jeg var dig, ville jeg gå op på forsiden af hjemmesiden og øverst i venstre hjørne vil du finde et link, hvor der står "Sygedagpengestop" og klikke på det, for så tror jeg du vil finde mange af de svar du efterlyser, og så vil du også være bedre i stand til at spørge ind til dit konkrete tilfælde, som der altid er nogen her på K10, der besvarer

Men et velkommen til, skal du også have ... de venligste hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 18:10   #3
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Tak skal du have Hyanna, ja jeg er meget ny her og har ikke helt fundet ud hvor jeg skal lede, så tak for hjælpen med at finde links.

Jeg har været sygemeldt siden 21.nov. 2008 pga. dårlig skulder, ryg samt migræne-anfald af værste slags 1 gang ugenligt og ovenpå dette har jeg fået diagnosen: kronisk depression, som min psykiater fandt ud og jeg er nu på højeste dosis af medicin, men har haft komplikationer da han samtidig fandt ud af at mit blodtryk var alt alt for højt, så behandlingen af medicinen har været langsom, da man ikke kunne øge dosis uden at tage hensyn til blodtrykket.

Ja jeg er blevet varslet og var til samtale den 5. august hvor der blev lavet en resource-profil, jeg iøvrigt grædende derfra fordi min sags-behandler sagde at så måtte jeg jo "bare" på kontant-hjælp!

Jeg er ikke klar over hvad en partshøring er eller går ud på?

Tak for din velkomst til mig Hyanna
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 18:48   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ang. partshøring .... Når en kommune påtænker at stoppe dine sygedagpenge, skal kommunen sende dig et skrifligt varsel, samt din opdaterede ressourceprofil. Samtidig skal sagsbehandleren i brevet anføre hvor lang tid du har til at komme med dine indsigelser, inden kommunen træffer den endelige afgørelse om sygedagpengestop.

Ud af det jeg nu kan læse, er det så meget desto mere vigtigt at du får læst linket om "sygedagpengestop", for HVAD ER KOMMUNENS PLAN MED DIG??!!!

Din sagsbehandler kan sq ikke bare sige at "så må du over på kontanthjælp" ... Har du fået det på skrift? ... Ellers skal du bede om det og det skal du gøre på skrift, sådan at du har beviser på hvad der er sagt!

Forslag:

Du skriver f.eks. til din sagsbehandler .... "På sidste møde udtalte du at jeg skulle overgå fra sygedagpenge til kontanthjælp, har jeg forstået det rigtigt eller har jeg misforstået dig?

For sådan som jeg læser lovgivningen, skal Kommunen have en plan for om jeg skal overgå til revalidering, fleksjob eller førtidspension og der foreligger jo ikke sådan en plan med mig.

Jeg ser frem til at få et skriftligt svar fra dig, da jeg var meget ulykkelig efter vores sidste møde og håber derfor at jeg har misforstået dig.

Med venlig hilsen "

Ovenstående skal afleverer du i Borgerservice mod at få en kvittering (breve har det med at forsvinde på kommuner )

Du taler IKKE i telefon med din sagsbehandler, for så kan du intet bevise, når du måske skal til at anke kommunens afgørelse.

DU SKAL HAVE ALT PÅ SKRIFT OGSÅ HENDES SVAR



Din sagsbehandler skal bruge arbejdsevnemetoden til at hjælpe dig til at finde ud af om du skal overgå til revalidering, fleksjob eller pension .... så DEN går ikke med at spise dig af med den bemærkning

Men nu synes jeg at du skal læse linket om sygedapengstop godt igennem, for så er du meget bedre rustet til at tage kampen op mod den slags din sagsbehandler udsatte dig for

Med venlig hilsen Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 20:21   #5
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Jeg har IKKE fået nogen opfølgnings-plan fra kommunen/ sagsbehandler hverken på skrift eller mundtlig. Jeg har fået en skriftlig varsel på sygedagpenge stop! Kan de egentlig det når jeg stadig er i behandling, for nu har jeg læst det med sygedagpenge stop i flere dage og kan for så vidt, godt se at det kan de ikke. Mon ikke at det er det næste jeg hører fra sagsbehandleren i forhold til status fra min psykiater? Efter hun modtog den, ringede hun mig op for at få mig til at sende et cv for at kunne vurdere min arbejdsfastholdelse, som hun sagde.

Dette gjorde jeg samme dag, i Tirsdags og ja nu går jeg og venter på at høre noget!

Tak for hjælp til at formulere skriftlig spørgsmål til hende, er bekendt med at papirer/breve kan "forsvinde" fra kommunen. Havde søgt om enkelt ydelser, da jeg stod i Maj og ikke kunne betale min husleje samt el. utallige gange ringdede jeg til dem og de svarede at de ville vende tilbage men gjorde det ikke! Først den 01.08 fik jeg fat i en sød dame der lovede at undersøge sagen. Dagen efter ringede hun og sagde at jeg var berettiget til ekstra boligydelse efter SS 34 i social loven, fik derefter boligydelse med 3 mdr. tilbage virkende kraft!! Flot ikke?

Nå må se at læse på sygedagpengestop igen igen:-)

Vil lige fortælle at da jeg googlede sygedagpengestop, endte jeg på denne side og hvilket held, er heldigvis blevet meget klogere siden mit møde med hende!

Tak igen for din hjælp Hyanna, går straks igang med at skrive brev vedr. hendes udtalelse om kontanthjælp!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 20:38   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Linuzmor..

Partshøring går ud på, at du skal være bekendt med sagens akter - dem du endnu ikke har set - og hvis du mener, at de mangler nogen lægelige oplysninger, som skal med i forbindelse med deres afgørelse, så er det bare om at få fat i de oplysninger.
Du kan også komme med kommentarer til noget til ressourceprofil (se § 28 i sygedagpengestop). Hvis du ikke mener, de har vurderet dig godt nok og fuldt ud, om du er berettiget til fleksjob, førtidspension eller revalidering, så er det bare om at skrive det.
Og mener du at du er i behandling, så kan du nævne det (hvis de ikke ved det feks.)
Og hvis din egen læge mener at have noget mere at sige til sagen, kan han/hun jo også komme med noget...(det kan være at jobcentret ikke har fået de seneste lægelige oplysninger).

Har man arbejdsprøvet dig? Som oftest er arbejdsprøvning med til at få vurderet din arbejdsevne. Og hvis de ikke har gjort det og bare stopper dine sygedagpenge uden vurderinger overhovedet, må du skrive det....

Husk når du får den endelige afgørelse, og hvis det er afslag på forlængelse af sygedagpenge, så kan du klage over afgørelsen. Man har 4 uger til at klage.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 20:53   #7
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Linuzmor

Du er først sygemeldt fra den 21/11-2008. Der er da ikke gået 52 uger d. 31/8

Velkommen til siden. Har du fået agtindsigt fra kommunen? Har du underskrevet din ressourceprofil ?

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 21:19   #8
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Hej suncil
Jeg har et brev fra dem hvor de skriverå grund af tidligere sygdom indtræder der varighedsbegrænsning på sygedagpengene den 31/8-09. Jeg var selvstændig og ved ikke om det har noget med det at gøre?

Dengang blev jeg sygemeldt pga smerter i nakke og skulder-min egen læge skrev: pt. har aktuelet en arbejdsbetinget kronisk skulder skulderledsbetændelse. Jeg har anbefalet hende et jobskift så hun slipper for den uhensigtsmæssige arbejdstilling. Den 19.01 09 kommer jeg i kontakt med den psykiater som sidenhen har skrevet status til dem og får diganosen kronisk depression-stærkt og faretruende for højt blodtryk samt migræne.

Tænker lidt selv at det er mærkeligt jeg ikke har opnået de fulde 52 uger, men de skriver også noget med indenfor de seneste 18 måneder.

Jeg går ud fra at når jeg får et skriftligt svar på det hele grundet status fra psykiater, at hvis de afslår forlængelse af sygedagpenge, kan komme med indsigelser og har da også min egen praktiserende læge´s støtte. gudskelov, men han mener ikke at hans mening vil ha nogen interesse for dem!?

Håber på svar imorgen, det her venten er ikke til at holde ud og så er det jo godt jeg kan læse her på siden. Hvorfor skal det være så svært, jeg mener, jeg har en depression som er kronisk og sagsbehandler har jo set med egne øjne at jeg er meget skrøbelig, men kan også se at mange herinde står i en meget mere vanskelig situration end mig.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 19:14   #9
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Vil bare dele den gode nyhed med jer, blev ringet op idag af min sagsbehandler, at min sygedagpenge periode er blevet bevilget. Så dejligt, nu kan jeg endelig få lidt mere ro inde i mit hovdede for en tid

Tak for jeres svar til mig herinde, jeg følger stadig med og lærer nyt hver dag!

Hilsen linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 19:36   #10
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Tillykke med den gode nyhed

Hav en god weekend.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge Garfield Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 09-03-2011 12:12
Sygedagpenge stop, men?? Skolekridt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 88 10-02-2011 00:28
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge Vivian Alt det andet 6 12-01-2010 17:55
Stop af sygedagpenge Hønsehuset Alt det andet 8 07-09-2008 14:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension