K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2011, 10:16   #11
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vonsyld Se meddelelser

og ved at være godt gal på min jobvejleder som skal finde praktikplads til mig
mens jeg er på kursus som fleksjobber i noget der der hedder job og afklaring i Horsens
hun siger jeg skal´i praktik mindst 15 timer men som jeg har forklaret det kunne jeg for 2 år siden da jeg var i det sidste fleksjob og der overvejede jeg at komme ned i tid da jeg blev mere træt og flere sygedag men da jeg blev fyret gjorde jeg det ikke.

og min sagbehandler ved kommunen har sagt det var en god idee med det kursus forløb med praktik og det er endda kommunen der køre det .
så jeg kan se havd jeg kan holde til

og vores underviser siger også at vi bare kan ringe når vi skal ud i praktik og få tiden ned hvis vi ikke kan holde til det

og det siger jeg til jobvejlederen og kun siger at det kan man ikke at kan man ikke arbejde 15 timer så er det et ? om man står tilrådighed for fleksjob

men mit helbred er jo blevet dårliger siden jeg var i job

så jeg er godt fustreret når de kommer med hver der udmeldning

og er bare så bumpet af at være på kursus i 15 timer om ugen

er der nogle der har et godt svar som kan sige mig hvad jeg skal gøre

Hilsen mig
Det lyder mere som om det var en arbejdsprøvning du skulle i med den begrundelse at se om du overhovdet kan klare et fleksjob mere ..

Når der kommer forskellige udmeldinger så er det altid en god ide at sætte sig ned og skrive til div mennesker så alle ved hvad der bliver sagt af alle og alle ved hvem det er der ikke holder sig til sandheden (og i dit tilfælde er det som så mange gange før jobkonsulenten *min mening*)

hvis jeg var dig så ville jeg skrive til jobkonsulenten og sende det som cc til sagsbehandler og de to underviser og jeg ville skrive noget i stil med.


Citat:
Att Jobvejleder

Efter samtale med dig min sagsbehandle og to undervisere på stedet hvor jeg er i praktik, er min forvirring nu total.

Jeg har oplyst dig og sagsbehandler om at der er kommet mere sygdom til siden jeg sidst var i fleksjob, da jeg var i fleksjob havde jeg mere end svært ved at klare de 15 timer jeg var visiteret til , til sidst netop pga flere smerter, træthed osv.

Forholdt dette sagde min sagsbehandler at jeg skulle sige det til dig og din udmelding er så at jeg skal klare de 15 timer elleres er der grund til at tvivle på om jeg overhovdet er berettiget til fleksjob, samtidig oplyses jeg af undervisere om at hvis det bliver for meget så skal jeg ringe og melde afbud eller gå tidligere hjem.

Jeg er mildest talt nervøs over dine udtalelser og vil derfor gerne have dig til at skrive til mig hvordan jeg skal forholde mig, hvad skal jeg gøre hvis ikke jeg kan holde til de 15 timer ? hvad sker der hvis ikke jeg kan holde til de 15 timer ? har du læst mine lægepapir og det yderlig sygdom jeg har pådraget mig ?

Jeg vil samtidig gøre dig opmærksom på at jeg agter at skrive jobdagbog og sende dig denne (og min sagsbehandler ) da jeg allerede nu kan se at det er muligt at jeg vil få problemer og selvfølgelig ikke ønsker at miste min fleksvisitation grundet misforstålelser, og derfor vil jeg gerne have du svare mig på mine konkrete tre spørgsmål ..

Med venlig hilsen

Noget i den stil ville jeg skrive og jeg kan berolige dig med at det ikke er unormalt at der er jobkonsulenter der lægger et urimeligt pres på borgerne.

Som jeg læser det du skriver så skulle du nok mere have været sygemeldt og så udredes mhp om du skulle have lavet dine skånehensyn om og om du evt var ved at være der hvor du skulle have en pension i stedet for...

Så længe du ikke nægter at tage et job så længe er du sikker , hvis du ikke længere kan klare et fleks job så er det pension der skal kigges på og ikke fratagelse af fleks eller ledighedsydelse det er først i det tilfælde du nægter at tage en konkret job hvori de skånehensyn du er berettiget til er tilstede ..

hvis du redigere lidt i min skrivelse så den passer til dig så skulle det undre mig meget om din jobkonsulent holder fast i at du bare skal være der de 15 timer..

jeg ville også hvis jeg var dig overveje om ikke det var en ide at skrive til sagsbehandler og gøre opmærksom på dine yderlige sygdomme på skrift lige som det måske var en ide at gøre hende opmærksom på at ved ændringer i sygdomsbillede så er der måske nye skånehensyn og skriv lidt om hvordan du har det med de ekstra diagnoser hvordan de påvirker din hverdag og hvordan du havde det i sidste fleksjob ...

og ikke mindst sørg for at få aktindsigt så du kan se at de nye sygdomme er skrevet ind, er din ressourceprofil opdateret efter du fik de nye diagnoser for ellers skal den også det
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 15:21   #12
vonsyld
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 18
vonsyld er ny på vejen
Hej Sun Lady
jeg fik en god snak med de 2 underviser i dag og de sagde jeg skulle holde kontakten med dem så skulle de nok hjælpe med at få tiden ned hvis det blev nødvendigt
og de ville snakke med jobvejlederen om det men jeg kunne tage det roligt
du kunne godt følge mig så håber det kommer til at gå

jeg ville også have ringet til min sagbehandler men de 2 underviser sagde at her kunne ikke hjælpe da de jo er ansat også ved kommunen det er kommunen der køre jobbet

Hilsen Karin
vonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 21:50   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vonsyld Se meddelelser
Hej Sun Lady
jeg fik en god snak med de 2 underviser i dag og de sagde jeg skulle holde kontakten med dem så skulle de nok hjælpe med at få tiden ned hvis det blev nødvendigt
og de ville snakke med jobvejlederen om det men jeg kunne tage det roligt
du kunne godt følge mig så håber det kommer til at gå

jeg ville også have ringet til min sagbehandler men de 2 underviser sagde at her kunne ikke hjælpe da de jo er ansat også ved kommunen det er kommunen der køre jobbet

Hilsen Karin
Godt at høre at det nok køre som det skal-jeg vil alligevel sige at lige gyltig hvem der betaler de to løn ,så kan du altid kontakte din sevandlige sagsbehandler,hvis de tilside sætter dine behov og slet ikke vil være lydhør over for dig.

Jeg var sidst under en arbejdsprøvning jævnligt i kontakt med min egen sagsbehandler,da jeg var utryg ved dem der skulle sørge for jeg fik en ny arbejdsprøvning,men det er naturligvis dårlig reklame for dem du er hos,men det kan de så for håbenligt lære noget af.

pøj pøj med det hele som man siger
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 08:47   #14
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
og da jeg for 4 år siden blev visiteret til fleksjob var det kun slidgigt i nakke, ryg og den en skulder - nu er det så også den anden skulder

Hej vonsyld

Jeg har næsten de samme vanskeligeheder med mit helbred som dig. Men jeg siger nu ikke "kun" slidgigt i nakke, ryg og skulder.... hi hi

Jeg blev også fleksjobber for 4 år siden, fordi jeg har 2 diskus i nakken som er opereret og 1 diskus som ikke er. Så har jeg musearm på højre skulder og arm. Det er nu også gået over i venstre arm. Lægerne siger det er meget normalt, da man jo overanstrenger den raske arm alt for meget.

Så ja, du er helt sikkert blevet meget dårligere, end første gang du var i fleksjob.

Jeg er i et fleksjob og har været det de sidste par år, hvor jeg er ansat til 12 timer om ugen. Jeg arbejder 12 timer den ene uge og 11 timer den anden uge.

Jeg husker også de sagde at jeg helst skulle op på 15 timer for at det skulle være attraktivt for arbejdsgiveren at have mig ansat. Heldigvis var min arbejdsgiver tilfreds med de 11-12 timer om ugen. MEN bliver jeg fyrret her, tror jeg også det bliver mere end svært at finde et job igen på det antal timer.

Jeg tror ikke mange (uden dem på K10) kan sætte dig ind i hvad 3 timer mere om ugen kan betyder for ens helbred. Eller hvad det gør ved ens helbred. Jeg kæmper virkelig for at klare de 11-12 timer, fordi jeg vil så gerne være på arbejdsmarkedet, have kolleger og have noget at snakke med manden om, hi hi...

Det jeg vil sige, er, at du bare skal går positivt ind på opgaven, lad være med at sige nu at du ikke kan klare 15 timer, MEN vis dem at du ikke kan.

Af ren nysgerrighed vil jeg gerne spørge dig om du tager meget smertestillende medicin?

Det gør jeg selv, ellers havde jeg slet ingen mulighed for at komme på job. Men det er jo som at vælge mellem kolera og pest....

De bedste hilsner og tanker fra Garage50
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 09:03   #15
vonsyld
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 18
vonsyld er ny på vejen
Hej Garage
ja jeg kan se du også er hårdt ramt
men gode ting du sætter på
jo jeg tage medicin har taget Dolol 50 mg før men efter hånden måtte jeg tage ibrumatin 600 g oven i og fik for stoppelse for et år siden og igen for ½ år siden og den gang var i 3 uger de 2 piller sammen duer ikke sov heller ikke flere nætte end på grund af piller eller smerter.

så fik jeg arthotec forte men de gik i mine nyer og fik for høje nye tal så ud af dem igen
har før 2 andre slidgigt mediciner og dem kukke jeg heller ikke tåle den ene fik jeg allegi af og den anden gav en mild deprision

så nu får jeg panodil 665 g det er deport piller jeg må tage 6 om dagen
og ved siden af for jeg Coredin 25 mg og jeg må tage 3 men tager kun en nu men er bange for det ryger op når jeg skal i praktik og så tror jeg heller ikke jeg kan klare jobbet de trætter meget jeg sover i alt fald godt de fleste nætter med 1 af dem og 2 panodil 665 mg.

ja dine ord - Det jeg vil sige, er, at du bare skal går positivt ind på opgaven, lad være med at sige nu at du ikke kan klare 15 timer, MEN vis dem at du ikke kan. er nok også det jeg bliver nødt til
Kursus er også en tand udtrækker for mig
Hilsen Karin
vonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 10:01   #16
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej igen

Jeg vil bare fortælle dig at jeg tager:
3 x 2 panodil 665 gr.
3 mandolgin (kunstig morfin)
3 garbapendin (for nervesmerter)

Men mandolginen er det bedste, ca 1 time efter jeg har taget dem, for jeg fornyet kræfter, og knap så mange smerter, så kan jeg klare den 3-4 timer, inden jeg er nødt til at tage dem igen.

Jeg har også prøver rigtig meget forskelligt medicin, med diverse bivirkninger, og ibumetin skal man holde sig langt væk fra, det ødelægger maven på sigt.

Men det er lidt sjovt, for når folk siger de blive trætte, når de tager medicin, ja, så har mandolginen den modsatte virkning på mig, jeg får simpelhen kræfter af det.

Det er det bedste der er
sket for mig, da jeg begyndte at tage dem. Man bliver svimmel og får kvalme i begyndelsen, men så får man lige en pille til at tage de bivrkninger, hi hi - og efter et par måneder behøver man ikke det mere.

Jeg var stædig i mange år, og troede jeg kunne klare mig uden smertestillende. Men mit liv er bare blevet så meget bedre, siden jeg erkendte at det kunne jeg ikke.

Så kan det godt være det ikke er godt for kroppen på sigt, men jeg vil altså gerne have et tåleligt liv mens jeg er her.

Jeg vil lige sige, at det er ikke særligt sjovt, at stå uden fleksjob, og skal deltage i der der forba.... kursus man skal aktiveres i. Skynd dig at komme ud i praktik, så du kan blive afklare....

Jeg håber det allerbedste for dig - knus
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 13:05   #17
vonsyld
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 21
Styrke: 18
vonsyld er ny på vejen
hej Garage
det her kursus er et af de bedre vi har kun jobsøgning en gang i ugen de andre dage er der forskellige emmer af 1 times varighed .
men du får da også nogle piller og har prøvet noget


jeg skal i praktik på mandag

hilsen Karin
vonsyld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 13:43   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det første har du helt ret i..
Det andet,hvordan slipper du af sted med det-jeg får mundkurv på ved samtaler med praktiksedt,må ikke sige for meget om hvad jeg ikke kan og har haft af timer -men min arb.evne er også kun 8-10 timer så jeg skal jo luskes ind af døren

Der skal jo være en gevinst for arbejdsskiver ,og min erfaring efter 8 års visitering til flex,er at det enlig er fløjtende lige gyldigt hvad man kommer ud i,vi skal bare revudres,og os der er visiteret til 12½ time vi skal også revuders selv om de ved vi ikke kommer i job med de regler der er i dag.

Og for at finde en praktik skal man op på 12½ - 15 timer MEN det er jo en afprøvning og så må tiden jo vise hvad man kan ,så når du kommer i gang så skriv dagbog over hele din dag,og så må man passe på sig selv i praktiken der er ingen andre der gør det-gå før tid hvis der ikke er mulighed for at holde til mere, evt. ved at vare tage andre opgaver end det der enlig var aftalen fra start af.

Mundkurv ??? -det er da kun noget man bruger på hunde

Nu skal mine oplysninger ses som et våben/middel til at forhindre at man kommer i disse tåbelige gratis praktikker... -så, hvis man er positiv over for at komme i en gratis praktik, er udgangspunktet selvfølgelig et andet... -selv om det kan anbefales at have både forventninger og krav til den nye arbejdsplads



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 15:24   #19
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej igen

Dejligt at de har fundet en praktikplads til dig. Håber det er noget du kan lide :-)

Jeg kan lige fortælle dig at der hvor jeg arbejder nu, der var jeg først i praktik i 3 mdr. - og så fik jeg det forlænget med 2 mdr. fordi jeg troede på at jeg måske kunne få et job.

Og det fik jeg. Min chef roste mig, og sagde: "Vi vidste slet ikke vi manglede dig".

I det første fleksjob jeg havde, var jeg også i praktik 5 mdr. inden jeg fik jobbet.

Så min holdning er hlet klart, at det kan betale sig at være "gratis" i praktik, så man kan vise arbejdsgiveren, at man faktisk kan noget, som de ikke kan undvære.

Held og lykke - knus
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kursus le cuere Alt det andet 6 15-04-2013 22:26
kursus Fie Alt det andet 7 10-09-2012 13:58
ledig fleksjobber og kursus ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 5 11-12-2011 18:17
6 ugers kursus viola Alt det andet 17 10-10-2009 12:52
Kursus andi1975 Alt det andet 1 22-01-2008 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension