K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2010, 14:58   #1
PHP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2010
Lokation: København
Indlæg: 5
Styrke: 0
PHP er ny på vejen
Question ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge

Jeg vil gerne skrive lidt om min situation : Jeg er uddannet assistent inden for sundhedsområdet , er født med grå stær , fik i 93 indopereret kontaktlinser i er titanium ophæng fik i den sammenhæng betydeligt nedsat tåreproduktion , i 2002 fik jeg uden nogen grund en nethinde løsning på højere øje og blev i 2003 opsagt fra mit arbejde , jeg har haft pga. mit handicap optrænet det ene øje til at se langt med og det andet til at læse med og det er øjet jeg normalt læste med der er kommet en nethindeløsning på og er blevet et dovent øje , jeg har vel en effektiv se afstand på ca. 4 meter med afstands bedømmelses besvær , jeg har det med at blive træt i hovedet ved udsættelse for længere afstande i længere tid , fik i år ( februar ) tilkendt zoomtext og indmeldelse i dansk blindebibliotek . efter en ridse i hornhinderne i april måned måtte jeg investere i nye briller . Har sammen med min øjenlæge i 03 bedt om fleks job som efter 2 arbejdsprøvninger ( 05 plan og handling ca 20 til 25 timer pr uge og en hel del fravær , måtte gå hjem nogle dage ) og telehandelshuset ( den første reelle hensyntagen til mit synshandicap, 20 timer pr uge og over 20 % fravær ), hvor jeg i den forbindelse fik tilkendt et forstørrelses program der er uundværligt for mig , selvom læge udtalelser fra 03 siger at jeg ikke kunne uddanne mig eller vedligeholde mine evner uden hjælpemidler , sagen blev håndteret forkert fra starten af socialcenteret da de ikke sendte mine papirer til instituttet for blinde og svagtsynede , resulterede i at de afviste sagen . Der er det problem at man ikke umiddelbart kan se at jeg er synshandicappet pga. de tynde briller jeg bruger . Jeg ser pletter for øjnene meget af tiden og der er ikke noget at gøre ved det , har søvnproblemer der gør at jeg normalt kun sover Maks 4 timer af gangen. Jeg har ikke haft andet end vikarer siden 05 til at håndtere min sag ,min sag fylder omkring 500 sider som jeg ikke har fået læst igennem i nu pga. mit dårlige syn . min klage sag er afvist og sendt til Beskæftigelsesankenævnet. Der er kun fastlagt at jeg ikke kan arbejde med det jeg er uddannet til og kan ikke side længe ved en pc'er og læse , samt jeg ikke kan lave tunge løft pga. jeg får pletter for øjnene af det og bliver meget træt i hovedet. Har haft min fagforening inde i sagen hele tiden og man har fra jobcenteret side ikke ville tage fleks job i betragtning fra starten . Jeg har med jævne mellemrum blevet truet med at man ville ophøre med at udbetale sygedagpenge uden at sagen har været afgjort ,min sagsbehandler har sågar udtalt at jeg skulle have en personligheds forandring ( skrevet til en af deres underleverandører refleks )uden at der er nogen psykologisk begrundelse og den agter jeg at gå videre med til diskriminations rådet.
Jeg vil skrive noget mere på et andet tidspunkt jeg orker ikke mere nu jeg kan ikke fokusere mere , dette har taget ca. 45 min at formulere og der er sikkert nogle stave og grammatiske ol fejl med venlig hilsen Preben
PHP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 00:48   #2
PHP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2010
Lokation: København
Indlæg: 5
Styrke: 0
PHP er ny på vejen
Wink ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge

Jeg vil skrive lidt videre , jeg havde sammen med min fagforenings repræsentant skrevet et brev om stilling tagen til en psykolog udtalelse ( arbejds psykolog ) og de har fuldstændigt undladt at svare på det selvom det er afleveret 2 gange , de har aldrig undersøgt min nedsatte tåre produktion på nogen måde .
mine spørgsmål er følgende :

Hvad kan man gøre for at få denne sag belyst på en objektiv måde uden at det koster det hvide ud af øjnene jeg kan ikke læse alle de papirer de har skrevet ?

Er der ikke en afgørelse om at man ikke må bruge vikarer til at behandle sådanne sager der kræver en afgørelse om eks. fleks job ?

Må en sagsbehandler godt skrive til en underleverandør noget som ikke passer ?

Hvad skal man gøre når man har gjort opmærksom på at der er fejl i deres egne oplysninger og de rigtige står andre steder i papirene , har sendt det som indlæg til min indsigelse , men der er ingen ændring af sagen ?

kan de fratage en en uddannelse ( bare sige at man ikke kan arbejde som det og degradere en til noget lavere ( assistent til hjælper ) uden at have efter min mening undersøgt om der er andre muligheder ?

med venlig hilsen Preben
PHP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 10:53   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
php, velkommen til

-og dernæst må jeg liiige bede dig om at redigere dit første indlæg. Der er en stor del af os herinde(heriblandt mig) som har svært ved at hjælpe dig når teksten er så sammenpresset som den er, sååå...takker på forhånd

Prøv lige at gøre dette, så er jeg sikker på at du vil få hjælp til dine spørgsmål
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 11:52   #4
PHP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2010
Lokation: København
Indlæg: 5
Styrke: 0
PHP er ny på vejen
jeg kan ikke finde den rediger knap nogen steder med venlig hilsen Preben
PHP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 11:58   #5
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Afsnit og et svar nederst

Jeg har sat afsnit ind – og et par punktummer som Buster efterlyste

PHP skrev:
Jeg vil gerne skrive lidt om min situation :
Jeg er uddannet assistent inden for sundhedsområdet, er født med grå stær, fik i 93 indopereret kontaktlinser i er titanium ophæng fik i den sammenhæng betydeligt nedsat tåreproduktion. I 2002 fik jeg uden nogen grund en nethinde løsning på højere øje og blev i 2003 opsagt fra mit arbejde.

Jeg har pga. mit handicap optrænet det ene øje til at se langt med og det andet til at læse med og det er øjet jeg normalt læste med der er kommet en nethindeløsning på og er blevet et dovent øje. Jeg har vel en effektiv se afstand på ca. 4 meter med afstands bedømmelses besvær , jeg har det med at blive træt i hovedet ved udsættelse for længere afstande i længere tid.

Jeg fik i år ( februar ) tilkendt zoomtext og indmeldelse i dansk blindebibliotek . efter en ridse i hornhinderne i april måned måtte jeg investere i nye briller.

Jeg har sammen med min øjenlæge i 03 bedt om fleks job som efter 2 arbejdsprøvninger ( 05 plan og handling ca 20 til 25 timer pr uge og en hel del fravær , måtte gå hjem nogle dage ) og telehandelshuset ( den første reelle hensyntagen til mit synshandicap, 20 timer pr uge og over 20 % fravær ), hvor jeg i den forbindelse fik tilkendt et forstørrelses program der er uundværligt for mig , selvom læge udtalelser fra 03 siger at jeg ikke kunne uddanne mig eller vedligeholde mine evner uden hjælpemidler , sagen blev håndteret forkert fra starten af socialcenteret da de ikke sendte mine papirer til instituttet for blinde og svagtsynede , resulterede i at de afviste sagen.

Der er det problem at man ikke umiddelbart kan se at jeg er synshandicappet pga. de tynde briller jeg bruger . Jeg ser pletter for øjnene meget af tiden og der er ikke noget at gøre ved det , har søvnproblemer der gør at jeg normalt kun sover Maks 4 timer af gangen. Jeg har ikke haft andet end vikarer siden 05 til at håndtere min sag ,min sag fylder omkring 500 sider som jeg ikke har fået læst igennem i nu pga. mit dårlige syn.

Min klage sag er afvist og sendt til Beskæftigelsesankenævnet. Der er kun fastlagt at jeg ikke kan arbejde med det jeg er uddannet til og kan ikke side længe ved en pc'er og læse , samt jeg ikke kan lave tunge løft pga. jeg får pletter for øjnene af det og bliver meget træt i hovedet. Har haft min fagforening inde i sagen hele tiden og man har fra jobcenteret side ikke ville tage fleks job i betragtning fra starten .

Jeg har med jævne mellemrum blevet truet med at man ville ophøre med at udbetale sygedagpenge uden at sagen har været afgjort ,min sagsbehandler har sågar udtalt at jeg skulle have en personligheds forandring ( skrevet til en af deres underleverandører refleks )uden at der er nogen psykologisk begrundelse og den agter jeg at gå videre med til diskriminations rådet.


Jeg vil skrive noget mere på et andet tidspunkt jeg orker ikke mere nu jeg kan ikke fokusere mere , dette har taget ca. 45 min at formulere og der er sikkert nogle stave og grammatiske ol fejl

med venlig hilsen
Preben

Preben spørger blandt andet om
"kan de fratage en en uddannelse ( bare sige at man ikke kan arbejde som det og degradere en til noget lavere ( assistent til hjælper ) uden at have efter min mening undersøgt om der er andre muligheder ? "
Ja det mener jeg godt kommunen må – for at få fleks bevilget skal kommunen undersøge om arbejdsevnen er nedsat i ethvert erhverv.
Noget andet er, at det mange gange er en fordel at bruge den uddannelse du har. Så det er måske en dårlig ide - men ikke ulovligt.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 14:13   #6
PHP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2010
Lokation: København
Indlæg: 5
Styrke: 0
PHP er ny på vejen
mange tak Ida
PHP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der før man får tilkendt fleksjob efter arbejdsprøvning! Sophie Spørgsmål ang fleksjob 8 26-06-2013 23:20
Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 20 18-04-2013 20:42
Så har jeg endelig fået tilkendt FP Jesper38 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-04-2011 16:53
Nogen der har fået tilkendt revalidering uden arbejdsprøvning? nilla Dit og Dat 12 25-01-2011 15:43
Så fik jeg en fleksjob bevilling - efter 3 år og 2 mdr på sygedagpenge fighteren Din historie 6 18-01-2009 23:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension