K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2012, 01:38   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Endnu en grund til hvorfor virksomheder ikke skal vælge flexjobbere

Det har regeringen ikke lige tænkt på, men flexjobbere får jo også medarbejder goder, arrangementer, forsikringer, osv. og hvis virksomheden har 2 flexjobbere istedet for en normal ansat, vil de jo pludseligt have dobbelt udgift på disse ting.

Og det kan faktisk give betydelige udgifter de slet ikke vil blive kompenseret for og de må jo ikke diskriminere.

Endnu værre bliver det hvis man har endnu flere flexjobbere ansat.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 06:34   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er ikke helt rigtigt, forsikringer betaler kommunen 2/3 dele af og hvis du har mange ansat har virksomhederne en gruppe forsikring, så koster det dem ikke noget.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 07:56   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
De ansætter jo ikke for deres fornøjelse skyld men kun hvis de virkelig har brug få de ekstre hænder eller hvad man kan byde virksomheden,så det vel kun rimeligt at have lidt "goder"

Der ikke nogle der vil sige hvorfor glæde en når man kan gælde to-kan de få en der kan magte jobbet de har ,så det nok kun en de vil ansætte.
To hvis der fordel ved det,elles gør de da ikke -dele job er drømme senariet på job centrene vist.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 08:24   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det er ikke helt rigtigt, forsikringer betaler kommunen 2/3 dele af og hvis du har mange ansat har virksomhederne en gruppe forsikring, så koster det dem ikke noget.
Ok, så ikke forsikringer for det meste. Men pointen er der stadigvæk, det kan være dyrere at have flere flexjob ansatte i forhold til en almindelig medarbejder på samme tid.

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
De ansætter jo ikke for deres fornøjelse skyld men kun hvis de virkelig har brug få de ekstre hænder eller hvad man kan byde virksomheden,så det vel kun rimeligt at have lidt "goder"
Nej, men det er endnu en negativ faktor der tæller mod at have flere flexjob ansatte mod en almindelig ansat. (har vi f.eks. på vores arbejde)

Citat:
Der ikke nogle der vil sige hvorfor glæde en når man kan gælde to-kan de få en der kan magte jobbet de har ,så det nok kun en de vil ansætte.
To hvis der fordel ved det,elles gør de da ikke -dele job er drømme senariet på job centrene vist.
Virksomheder er der jo typisk ikke for at glæde folk. Hvis en almindelig person har samme eller flere antal timer, er det jo nok den almindelige der bedst kan magte jobbet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 08:37   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg mente nu bare at mangler de en til et skånsomt jeg hele dagen og kan de få en til det vil de nok ikke lade to flexer dele tiden i jobbet.

Nogle jobkonsulenter har en ide om at kan man ikke timer nok så kunne man gå ud to og to flexer og søge jobet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 10:30   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Heller ikke alle på det ordinære arbejdsmarked arbejder jo på fuld tid. Mange virksomheder har meget differentierede ansættelsesbrøker, som passer den enkelte arbejdstager.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2012, 10:37   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Heller ikke alle på det ordinære arbejdsmarked arbejder jo på fuld tid. Mange virksomheder har meget differentierede ansættelsesbrøker, som passer den enkelte arbejdstager.
Så det nok ikke ufaglærte arbejder vi taler om ,for der er det nok snare som det passer virksomheden
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad skal jeg vælge anja8800 Alt det andet 7 17-11-2012 00:55
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
Grund til ikke at stemme K Razmo Politik og Samfund 6 31-08-2009 21:20
Hvad skal man vælge.... Metro Dit og Dat 11 12-03-2007 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension