K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 19:51   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Ja jeg har læst en del om jyllands lægekonsulenter, der selv kommer med diagnoser o.l. Det lyder rigtigt godt Marianne. Går det helt galt, må vi S*u samles på Borgen og demonstrere
Det med lægekonsulenterne er jo bare at klage hver gang man føler det... Det er den nemmeste måde at rette kommunen ind til højre. Afgørelser i nævnet kan de forstå. Politikerne skal jo bruge ca. 11 3/4 år til at beslutte noget som helst

Fakta – Hvad må lægekonsulenten?
Lægekonsulenten er en administrativ medarbejder ansat af kommunen, som har til opgave at bistå sagsbehandleren med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser.

Lægekonsulenten kan også bistå sagsbehandleren med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsmæssige oplysninger der mangler.

Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger selv, og lægekonsulenten må ikke efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv.

Lægekonsulenten må ikke ændre eller stille nye diagnoser.

Lægekonsulenten må ikke træffe afgørelse om førtidspension og må ikke udtale sig om, hvorvidt borgeren samlet set opfylder betingelserne for førtidspension og andre offentlige ydelser. Den afgørelse træffes af kommunen.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:55   #12
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg har skrevet til regeringen og enhedslisten hver eneste dag om at de ikke skulle glemme os syge borgere, nada sker der på dette område.

Så jow de har hørt os men vores prioritet kan ligge et meget lille sted, jeg er bare så dybt skuffet, hvad er mit alternativ at tage strikken og farvel liv.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 20:16   #13
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Jeg har skrevet til regeringen og enhedslisten hver eneste dag om at de ikke skulle glemme os syge borgere, nada sker der på dette område.

Så jow de har hørt os men vores prioritet kan ligge et meget lille sted, jeg er bare så dybt skuffet, hvad er mit alternativ at tage strikken og farvel liv.
Jasch det er jeg ked at af høre. Og ja man tænker tit tanken "lad dette lor..liv få en ende", men jeg ved, at jeg ville såre mange mennesker med den handling.
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 20:34   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Gevinsten ved at kontakte bestemte politiker få man kun hvis man har en konkret bevis på en ulovlighed som er blevet begået af kommunen.

I må huske på, at når man overtager taburaten så gør man det med alt den snavs som ligger under den, efter den sidste som har klistret røven til den, det ved nuværende repræsentanter af regeringen alt om.

Jeg har rettet direkte henvendelse til Frank Jensen og vupti, engang 3 uger sendere fik jeg min sag afklaret, til mit fordel, efter at kommunen har ignoreret mig i over 1 år.

Konkrete beviser, sort på hvid, alt andet blive fejet under taburater, også af den regering.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 21:34   #15
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Gevinsten ved at kontakte bestemte politiker få man kun hvis man har en konkret bevis på en ulovlighed som er blevet begået af kommunen.

I må huske på, at når man overtager taburaten så gør man det med alt den snavs som ligger under den, efter den sidste som har klistret røven til den, det ved nuværende repræsentanter af regeringen alt om.

Jeg har rettet direkte henvendelse til Frank Jensen og vupti, engang 3 uger sendere fik jeg min sag afklaret, til mit fordel, efter at kommunen har ignoreret mig i over 1 år.

Konkrete beviser, sort på hvid, alt andet blive fejet under taburater, også af den regering.
Er ikke helt med på hvilken post Frank Jensen har/havde
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 22:27   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Socialdemokratiske Frank Jensen er nuværende Overborgmester i Københavns Kommune...

...men var tidligere Justitsminister i Folketinget, så virke afhænger af tidspunkt, Karo henvendte sig.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 22:29   #17
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Socialdemokratiske Frank Jensen er nuværende Overborgmester i Københavns Kommune.
Okay. Nu bor jeg i Næstved, så ham ka jeg nok ikke bruge :-)
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal jeg kontakte? stolpesten Alt det andet 5 06-05-2013 13:35
Skal jeg selv kontakte kommunen? Jasmina Alt det andet 11 28-02-2012 09:55
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
At kontakte pressen... God ide? mumle_mund Alt det andet 8 10-01-2009 10:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension