K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2008, 21:50   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,
5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade, eller
6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.
Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=120319

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 21:51   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nop du husker ikke forkert jeg stoppede med at arbejde i juli og blev sygemeldt i sep.. tror at problemet for kommunen er at selv om der i loven står at man skal følge op efter sygedagpenge loven så er det sådan at man ikke slipper for at miste refusionen pga sygdom...

det vil sige en borge på ledighedsydelse kan være sygemeldt og skal opfølges efter sygedagpenge loven, men kommunen vil stadig miste deres refusion...

det er lidt latterligt men hvad med alle dem på sygedagpenge... de mister deres sygedagpenge efter et år fordi kommunen smøler, nu er det så kommunen selv der står til at miste penge fordi de smøler men der er ingen problemer for så søger de bare for at kaste borgeren ud et job hvad enten de kan eller ej ...

Men nu vil jeg vente og sige hvad deres leder på kommunen siger i morgen, men underligt er det ikk ??

et helt år har jeg gået uden at høre en lyd fra dem .. ikke før end de står til at mistede deres refusion, så skal alt ske heller i går end i dag...
  Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 21:59   #13
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Heidi, ja det er en lang lang tur rundt i den manege
Samtidig er det svært at have megen overskud til andet, da det kører rigtig meget rundt i den øverste etage.

Jeg syntes du skal tænke på dig selv, her og nu, så passer vi andre godt på hinanden her på K10 og ser frem til at der bliver en løsning du kan bruge i dit liv.

Jeg er sikker på vi er mange der ser frem til at få dig på banen igen men først når du har fået et overskud, husk det.

fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 22:02   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hi-hi... Du tvinges til at søge job. Arbejdsgiver vil IKKE ansætte dig. Kommunen TVINGER dig på pension, fordi....

nu kan ALLE i landets rige, inkl. REFUSIONSMINISTEREN, læse, at din kommune mister refusion de næste 3 år, fordi den IKKE har fulgt loven for fleksere.

Så de vil IKKE hjælpe dig i job, for så bliver du endnu dyrere end ledighedsydelse...

Eller arbejdsgiveren får 100 procent løntilskud - bare du vil ligge på en madras i baglokalet og sove, så kommunen undgår REFUSIONSMINISTERENS pisk..he-he LOL... ha-ha.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 20:52   #15
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hejdien, sender dig lige et overskuds

Pas på dig selv og håber at alt går godt for dig.

Gør hvad du kan for at møde op til dit nye "job" - at din nye arbejdsgiver så ikke kan bruge dig fordi du ikke har en opdateret ressorceprofil(arbejdsskadelovgivning,fagretslige spilleregler m.m), du kan selvfølgelig heller ikke underskrive en evt kontrakt m.m - ja så hedder det i lovens forstand: bortvist ved døren -for du er jo mødt op
OG SÅ SKAL DER ANKES - skulle sagsbehandleren lige pludselig komme i tanke om at du er stadig sygemeldt

Dette var hvad vi brugte i min mands sag og som fortalt vandt vi anken.
Håber du har overskuddet, mød op, for du er jo ikke uvillig men syg!

Håber du kan følge mig og at du ikke misforstår.


til dig
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 23:14   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej buster nej jeg misforstår dig ikke og jeg møder helt sikkeret også op i morgen kl 10 og får en hyggelige sludder med arbejdsgiver og jobkonsulent ...


I dag lykkedes det mig at få fat i afdelingslederen for sagsbehandlerne.

Hun fortalte mig at jeg jo nok kunne forstå at jeg ikke bare kunne være sygemeldt når jeg var på ledighedsydelse, for jeg var jo allerede syg og derfor var jeg visiteret til fleks og det der så skulle ske var jo bare at vi lige skulle finde et job til mig som jeg kunne passe med den sygdom jeg nu lige pt havde ..

Jeg spurgte hvilke sygdom jeg pt havde og hvordan hun kunne videt det når de ikke havde lavet en opfølgning på mig , det mente hun nu nok at hun kunne og hun remsede så lige op hvad jeg fejelde i 03 da jeg fik fleks...

Jeg fortalte hende så at det var jo skrup forkert men at det ville hun have vidst hvis og så frem de havde lavet en opfølgning som de skulle og som jeg havde rykket for utallige gange....

Hun mente derimod ikke at de havde gjort noget forkert og da jeg så læste loven op for hende så mente hun nu nok at de gjorde det rigtige alligevel for de ville selvfølgelig lave den sygeopfølgning men jeg skulle arbejde samtidig ...

Jeg har oplyst hende om at jeg tager til samtalen i morgen og kan arbejdgiverne bruge mig med det jeg mener jeg kan tilbyde så skal jeg da kun være lykkelig, og kan jeg klare jobbet ja så skal jeg være endnu lykkeligere ...

Hun fortalte mig at hun da mente at jeg sad med den lange ende for jeg kunne jo bare sige hvad jeg mente jeg kunne og så se om han ville godtage det og jeg skulle så bare fortsætte i sundhedssystemet som jeg hele tiden havde gjort for jeg kunne jo nok forstå at alle mennesker skulle arbejde også selv om de havde lidt problemer ved siden af.....

PÅ det sagde jeg så at hvis jeg vidste hvad jeg fejelde og vidste at det aldrig ville blive bedre så ville jeg pt søge førtidspension men det er der ikke mulighed for fordi det kan jo ske at jeg får det bedre eller at man finder en behandling der virker....

til det svarede hun så at nu havde hun siddet i ti år og bevilliget førtidspension og derfor kunne hun sige at jeg ikke ville få førtidspension og det kunne jeg jo kun give hende ret i , det ville jeg ikke kunne få FOR HUN SAD OG KIGGEDE PÅ PAPIR FRA 2003

(desuden ønsker jeg pt ikke en pension men en afklaring) nå men hun vidste ikke lige hvad hun skulle sige til det, ikke andet end at hun havde erfaringen og derfor vidste hun at jeg ikke ville kunne få en pension...

Jeg gad ikke engang at sige til hende at det vidste jeg godt , for det samme sagde hun til min kæreste 14 dage før hun gav ham pension (hun ved ikke hvem jeg er )

Nå men som en lille afslutning sagde jeg så til hende at når nu og hvis jeg i morgen fik afslag på jobbet, så ville jeg gerne til privat aktøt ...

Men niksen biksen det måtte jeg ikke komme alligevel for jeg var jo syg....daaaaa

nå men i morgen regner jeg med at få et fleksjob hvor jeg skal være i to timer om dagen de dage jeg kan holde til det

og de andre dage skal jeg bare sygemelde mig , og så har jeg lige nogen dagen jeg skal have fri det er de næste ti sygehusaftaler der ligger i den næste månede ...

Så ja jeg er lidt spændt på hvorvidt jeg skal starte i job og om det bliver lavet om til en arbejdsprøvning

og selv om jeg er lidt slidt i øjeblikket så prøver jeg altså lige at se det posetive i det alligevel .. hvem ved det kan jo være at det er en skide flink arbejdsgiver, at han ikke har noget problem med at jeg kun kan tilbyde to timer (jeg er arbejdsprøvet i butik på et tidspunkt og det var det timeantal jeg kom op på og det var inden de nye sygdomme) det kan være at det er det fedeste job og at de inden for de næste måneder finder ud af hvad jeg fejler og at der er behandlign for det

og så kommer jeg ud af det kommunale system igen .. det bliver da bare dejligt

og det mener jeg

tak for trøste buster og lige tilbage til dig igen , tror at du har mere brug for det end mig i øjeblikket , jeg plejer altid at lande på benene og det dårlige humør forsvinder hurtigt igen

også lige til sidst denne mail er sendt til arbejdsmarkedsstyrelsen i dag


Citat:
Jeg har et spørgsmål ang private aktøre.

I loven står der at man som ledig flekser kan forlange at få en privat aktør efter ½ år og at kommunerne skal sende en til privat aktør efter 1 år.

Jeg har nu været ledig i et år og sygemeldt og under medicinsk udredning siden sep 07. (jeg er visiteret til fleks i forvejen)

Kan det passe at fordi jeg er er sygemeldt så kan kommunen til side sætte at jeg skal til en privat aktør ?

Jeg har siden 07 kæmpet en kamp for at få kommunen til at lave de lov krævet sygeopfølgning af mig , men det har været forgæves det eneste det er blevet til er mange aflysninger af møder.

I loven står der at


Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.


Dette har jeg gjort kommunen opmærksom på mange gange og hver gang har jeg fået at vide at det ved de godt men de har ikke tid..

Nu er der så gået et år med ledighed og så vil de naturligvis have mig i job for ikke at komme i klemme med refusionen,

Jeg er stadig sygemeldt , jeg er stadig under medicinsk udredning, og jeg er i behandling.

Jeg vil klart gerne til en privat aktør da jeg ikke har noget tiltro til min kommune overhovedet, men jeg får så oplyst at den lov gælder ikke for mig da jeg er sygemeldt , men det har jeg jo snart været et år uden at der af den grund er foretaget noget fra kommunes side.

Mit håb er at en privat aktør vil tage tingene mere seriøst og se at få lavet en opfølgning som de skal i følge loven sådan at jeg kan få lidt klaring omkring min arbejdsevne ..

Men beskeden lyder fra kommunen at nu skal de have mig i et fleksjob og side løbende lave den syge opfølgning...

Vil det sige at fordi jeg er sygemeldt så kan jeg ikke få en privat aktør til at hjælpe mig , men skal nøjes med kommunen som ikke er deres opgave voksen ?

Hvis dette er tilfældet så vil jeg gerne hvis i kan oplyse mig om hvor i loven det er skrevet at sygmeldte flekser ikke har krav på at komme til en privat aktør ?

På forhånd tak for hjælpen

xxxx

Også kommer jeg selvfølgelg på i morgen og fortæller om jobsamtalen
  Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 23:25   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du bliver vist en dyre dame for kommunen fremover.

Ulovlighederne betyder jo, at kommunen mister refusion de næste 3 år... også på fleksjob.

Ellers fungerer revisionen vist ikke "efter bogen".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 00:14   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jamen hvem er det man skal gøre opmærksom på ulovligheder, der er jo nok ulovligheder ude i kommunerne men så længe det er kommunerne selv vi skal klage til så er det hele nok forgæves ...

Måske regeringen skulle gøres opmærksom på hvor mange penge der er at hente her, penge plejer jo at være et godt incitament for dem ..
  Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 09:28   #19
lodala
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
lodala er ny på vejen
Så blev det min tur..

Hej...

Fat mod...Kommunen arbejder jo ikke fra dag til dag, jeg håber der sker noget snart og det har jeg gjort siden 1990

lodala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 12:54   #20
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hej Hejdien
Sikke en svær tid du går igennem. Sidder på ferie og følger k 10. Jeg selv er blevet visiteret til fleks - men synes bestemt ikke jobbene vælter ind. Hold humøret oppe. Godt vi har dig til at spørge til råds. Håber du får det lidt bedre henover sommeren. Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så blev det min tur :) Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 59 03-03-2013 20:02
Så blev det min tur. :) solo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2011 12:48
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25
Blev ked af det.... Susanne2412 Alt det andet 10 18-07-2010 10:51
Så blev det min tur til at få et job Bitten Jeg har fået job. 13 04-04-2009 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension