K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2007, 23:03   #1
Toben
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2007
Lokation: Vejle
Alder: 66
Indlæg: 12
Styrke: 18
Toben er ny på vejen
Skadet under arbejdsprøvning

Hejsa alle
Nu har jeg læst en del herinde, og det er et rigtigt godt forum.
Men nu syntes jeg at i skal høre min historie, selv om jeg ikke endnu er indstillet til flexjob, :| men det har værer på tale, og jeg håber at blive det igen. Selv om det ser lidt sort ud nu. Men jeg vil prøve at gøre det kort.
Jeg havde arbejde som altmuligmand og i Okt. 2004 falder ned stige, Jeg kunde godt mærke at det var noget galt med venstre skulder og jeg er på skadestuen, jeg bliver undersøgt og røntgenfotograferet, og de konstaterer at jeg har brækket kravebenet.

I Dec. 04 er jeg så til kontrol på sygehuset, og det tager et røntgenbillede af kravebenet, og konstaterer, at det er vokset fint sammen, og da jeg stadig har ondt i skulderen og siden, så beder jeg om at de ikke kan tage et billede af skulderen og ribbenene, lægen mærker mig lige på skulderen og i siden, og siger det mærkes fint, det er bare ømt, og skal have sin tid, og han ser ingen grund til tage et røntgenbillede, og jeg skal gå til genoptræning ved Fys.

I Feb. 05. Ved fyssen snakker vi om at det ikke går fremad, og hun spørger om hun må kontakte min læge. Som jeg så er nede ved et par dage efter og han henviser mig til sygehuset.
Hvor jeg så kommer i Marts. Lægen konstateret at kravebenet var fin vokset sammen, skulderen skulle jeg til et andet sygehus med.
Så midt i April er jeg på til undersøgelse af skulderen , hvor læge konstaterede at der er sprunget nogle sener og jeg skal scanner i MR scanneren, hvilket jeg blive godt 1 uge senere, og 1 uges tid efter få jeg svaret og jeg skal have en kikkert operation, og måske åbnes mere, hvis det bliver nødvendig, men det kan de først se nå de får kikkerten ind. Som jeg får sidst i Maj 05. og derefter igen genoptræning. Men de konstaterer at de ikke kan få skulderen repareret da der er gået for lang tid !.
Her vi jeg så lige bemærke det er meldt som en arbejdsskade

I Nov. bliver jeg så røntgenfotograferet igen, og denne gang også af ribbenene. Og i Dec. 05 er jeg så til kontrol, og har fik jeg også at vide , at på røntgenbilledet fra Nov. kunde man se at jeg havde haft brækket 4 ribben.

Så i Jan. 06 begynde på starter jeg på et vejlednings kursus for sygemeldte, med tilhørende praktik forløb. Og det er blandt andet for også at lave en arbejdsvurdering. Det er under kommunen.
Her løfter jeg nogle gange om dagen, (10-20 kg enkelte gange mere) men det er kun med den ene arm.
Under praktikken midt i Marts får jeg meget ondt i ryggen, (det begynder over 2-3 timer) og er et par dage efter ved lægen, som mener det kan være en diskos jeg har fået igen. Og så til røntgen igen. Og i April får svaret hos lægen, og fik at vide bruskskiven under nederste lændehvirvel er væk. Og der måske også er i polaps, og jeg blive scannet ca. 1 mdr. senere.
Og dette er også meldt som en arbejdsskade.

Juni 06 jeg snakkede med lægen (på sygehuset) og han fortalte der også var i diskosprolaps, mellem ryghvirvel L4 og L5, og han mener ikke en operation er nødvendig, jeg skal til træning. Og det begynder jeg på ca. 1 mdr. senere.

I Okt. 06 er jeg til undersøgelse af ryggen, jeg skal prøve at træne ca. 1 mdr. og hvis der ikke er bedring, så skal jeg sikkert opereres.

I Dec. 06 bliver jeg så opereret og lægen fjerner flere stykker polaps.

1 uge efter ringer de fra kommunen, vi må afvente til efter optræningen ( ca. 3 mdr.)

Den første skade er anerkendt som arbejdsskade, men ikke den anden, fordi jeg ikke har løfter nok ifølge loven, men der er jo kun med en arm jeg løfter, men det er der åbenbart ikke taget hensyn til, i loven, men den er anket.
Og jeg har klaget over lægernes undersøgelser, da de først fandt ud af at det var galt med skulderen efter et ½ år, og over 1 år efter at jeg havde brækket ribbenene. Men det var der ikke noget at gøre ved, jeg tabte.

I starten af Maj 07 ringer de ringer fra Kommunen, andg. En samtale, som jeg er til nogle dage efter. Hvor jeg fortæller at jeg stadig har meget ondt i skulderen, siden og ryggen, som måske har noget med at gøre at jeg ikke kan træne ryggen optimal, da jeg ikke kan ligge på venstre side. Og vi snakker om muligheden for en 56 aftale og start med nedsat tid. m.v. og hvad jeg får af smertestillende medicin, Oxikontin, Maldolgin og Ibubuffin.
Hun ringe nogle dage senere og fortæller at jeg fra den 1 Juni overgår til revaliderings ydelse.

og ca. 2 uge efter, kommer hende jeg snakkede med på kommune, her hjem, med et brev hvor hun skriver:
(forkortet)
Kommune stopper sygedagpengene pr. 15 Maj (om små 3 uger)
Det vurderes at du ikke længere er uarbejdsdygtig jf. Lov om sygedagpenge §5 jf §7 stk.5
Da min tilstand er stationær, og der er ikke yderligere behandlingsmuligheder.
:@
Samtidig skriver hun, godt nok på et andet stykke papir, (Statusattest) men med i samme brev:
Skånehensyn: Kan/må ikke udsættes for tungt rygbelastende/skulderbelastende arbejde, ej heller ensformigt arbejde med mange løft, uanset vægt.

Hvad så spørger jeg ?
Og får følgende svar: Du skal ud og have 300 timers arbejde så kan du få understøttelse igen.
Jeg spørger: hvad så kan jeg få en § 56 aftale, eller andet angående nedsat tid, tilskud eller ?.
Til det får jeg ikke noget svar, kun det ved hun ikke.

Nu har jeg lige snakket med fagforeningen, og de siger at kommunen ikke kan stoppe med den begrundelse, især da kommunen ikke har kontaktet dem og der ikke forelægger en rådighedsvurdering. Så nu har de klaget over forløbet.

Så lige nu håber jeg på at få et positivt svar fra kommunen eller ved jeg ikke.
For hvem vil ansætte en med 2 arbejdsskader, og de skavanker på fuld tid.

Og så har jeg fået at vide at jeg hele tiden har fået sygepenge, d.v.s. i over 2½ år (32 Måneder)
Nå det blev nok lidt langt, men jeg måtte lige nu med det hele.
Men et kan jeg da lært, og vil advarer andre mod, at det er farligt at blive skadet under en arbejdsprøvning.

Hilsen Toben
Toben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2007, 18:39   #2
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
RE: RE: Skadet under arbejdsprøvning

Gud hvor jeg føler med dig, jeg håber virkelig at du får noget ud af at klage....
Krydser fingre for dig.B)
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2007, 20:36   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Skadet under arbejdsprøvning

Hej Torben og velkommen til siden

Det er godt nok noget af en historie og noget af en falliterklæring til vores roste velfærdssystem

Men jeg vil så sige at du er nået utroligt langt i din sag og det er da en sand fornøjelse at se at du både har modet og opbakningen sådan at du ikke bare slipper tøjlerne og lade stå til.

Når du har det så har du allerede klaret 80 % af din kamp , så jeg tror på at det nok skal lykkedes for dig, ihvertfald krydser jeg fingere for dig

Og vi håber at du fortæller os mere om hvordan hele din historie går samt deler evt gode råd som du må komme i besiddelse af under vejs


MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 02-05-2007, 21:34   #4
Toben
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2007
Lokation: Vejle
Alder: 66
Indlæg: 12
Styrke: 18
Toben er ny på vejen
RE: Skadet under arbejdsprøvning

Takker for reaktioner fra både Heidien og Loise, og jeg skal nok komme med nyt så snart jeg høre noget, der har lige være en artikel i avisen, her i Vejle, og at der er ansat flere til afhjælpe problemer, men hende jeg havde og vist nok en til er som sagt lige holdt.
Idag står der om en som ingen sygepenge fik fra 1 Marts, men hun fik først besked om at hun ikke fik mere d. 20 Marts.
Og fra 3F skriver de:
Flere gange om ugen får vi besøg af ulykkelige og grædende medlemmer, som venter unødigt længe på et svar eller pludselig mister deres dagpenge uden varsel.
Torben
Toben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 22:13   #5
Toben
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2007
Lokation: Vejle
Alder: 66
Indlæg: 12
Styrke: 18
Toben er ny på vejen
RE: Opfølgning

Hejsa igen
Lidt opfølgning til min sag !.
Forleden snakkede jeg så med kommunen, og blev jeg først sendt fra det ene kontor til de andet og trede, som så ville sende mig tilbage til det første, men så fik jeg fat i chefen, som ville kikke på det og ringe tilbage senerer.
Hvilket hun også gjorde, og fortalte at de jo ikke havde gjordt de ting som de skulle, som der også stod i klagen, fra fagforeningen, så jeg ville fortsat få mine sygepenge.
Og så skal jeg til møde med dem i næste uge, hvor jeg så må jeg se hvad der så sker.
HIlsen Torben
Toben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 23:05   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Skadet under arbejdsprøvning

Et godt eksempel på at det kan betale sig at brokke sig og gøre noget selv

Det er ikke kun borgeren der har forpligtigelser men også kommunen, laver de ikke deres arbejde, så kan de ikke bare lukke for kassen..

kunne de det ville der jo være gode penge at spare, træk tiden ud og få lukket for kassen, og så kan borgeren sejle med resten

Godt gået Torben

Og held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 16-05-2007, 23:14   #7
Toben
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2007
Lokation: Vejle
Alder: 66
Indlæg: 12
Styrke: 18
Toben er ny på vejen
RE: Skadet under arbejdsprøvning

Det er rigtigt, og brokker man sig ikke, så spare kommunen nogle kr.
men i skal nok høre hvordan det går viderer.
Toben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2007, 10:49   #8
Toben
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2007
Lokation: Vejle
Alder: 66
Indlæg: 12
Styrke: 18
Toben er ny på vejen
RE: En opfølgning

Hejsa
Så har jeg været til møde på kommunen, og det viser sig at de har lavet er resurseprofil, men jeg har ikke fået den til gennemsyn og der er ikke opdateret siden sidste sommer.
Men da min sag efterhånden er omfatende, så skulle hun bruge noget mere tid til at få det hele læst igennen og undersøgt, så hun sagde, og jeg nok skal få svar, men det bliver ikke den første tid, da hun har mange sager som venter.
Men jeg forbliver på sygepenge til da.

Og så har jeg fået svar på anken over at den anden skade ikke blev anerkendt som arbjdsskade, begrundet med bla. med at det er ikke tilstrækkeligt sandsynliggjordt, at hendelsen har forårsaget diskuspolapsen.
1. At skader ikke er kommet pludselig eller indenfor 5 dage (jeg mærker den kommer i løbet af ca. 2 timer)
2. At jeg har haft løftearbejde i 1999-01. (men der er jo før den første skade)
3. At virksomheden ikke har haft kendskab til en skade. (selv om jeg var der oppe et par dage efter, og fortalte jeg skulle til scanning, og derefter ville jeg sommen med lægen vruderer om det var en arbejdsskade)
4. At det ikke er beskrevet eller dokumenteret en egentlig hendelse eller påvirkning i arbejdsskadelovgivningens forstand. og der har været en beskeden belastning, og ikke har været en størrer belastning end de foregående dage. (jeg var de i knap 2 måneder)

Jeg mener ikke jeg tog for hårdt fat, jeg følte mig tit "dum" da jeg skulle have andre (og har var næsten kun piger) til at løfte, især hvis det var lidt højt.
Men nu skal jeg lige snakke med fagforningen, om havd vi så gør, men min konklusion må være:

At har man en arbejdsskade, så er det farlig at få en anden skade, så derfor pas på hvad du lavet, også under en arbejdsprøvning.

Hilsen Torben
Toben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2007, 11:04   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Skadet under arbejdsprøvning

Hej Torben

Den ressourceprofil som de har lavet på dig er ikke i orden....
Man SKAL have den til partshøring og have muligheden for at selv komme med kommentarer til den...
Hvis ikke det sker....så kan du til hver en tid klage over hvilken som helst afgørelse som de fortager sig med grundlag i ressorceprofilen....og så får de sagen lige i hoved igen...og får at vide at det er en OMer...

Ressorceprofilen skal ydermere opdateres hele tiden....og hver gang der er mere at skrive ind i den...gør de heller ikke dette....ja så er det osse en OMer....vil de få at vide af det sociale nævn....

Det er temmelig ærgeligt at man ikke kan klage over sin ressourceprofil alene....når den ikke er ok....men at man er nødt til at vente på en eller anden afgørelse som de laver i din sag..

Ressourceprofilen er så vigtigt et redskab at man jo ikke fatter at kommunerne ikke bare får orden på dem.....og ikke venter med at lave dem ordentligt til lige inden de skal træffe en afgørelse i en sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2007, 00:28   #10
Toben
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2007
Lokation: Vejle
Alder: 66
Indlæg: 12
Styrke: 18
Toben er ny på vejen
RE: Skadet under arbejdsprøvning

Hej
ganske rigtigt, de har også indrømmet at det ikke er sket som det burte, og da jeg enu ikke har se set den, og dermed ikke har kunde kommeterer dem, så er der ikke godkendt på nogen måde, og det er også derfor jeg fortsæter med at få sygepenge, selv om det er lang over den tid man normalt kan få det
Toben er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
skadet i arbejdsprøvning hc1966 Alt det andet 5 29-08-2012 15:19
Skadet under jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 11 23-05-2012 16:28
så har jeg måske skadet min arbejdsskade.øv Huldra Dit og Dat 20 13-12-2009 12:16
Skadet i fleksjob austincooper Spørgsmål ang fleksjob 1 17-06-2007 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension