K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 02:58   #11
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Maj-Britt, jeg har lige et par til føjelser:
Citat:
drankeren få lejebolig i almindelig boligbyggeri (kommunen hjalp)
, og private udlejnings boliger.
Citat:
drankeren genere naboerne med sin råben + tumlen rundt - om natten (boligselskab gør intet)
, + trusler om vold også mod højgravide, så kvinderne i huset knap nok tør være alene hjemme mere uden et bat og låste døre, tør ikke gå ned forbi hans dør i visse tilfælde.
Citat:
drankeren smadre døre og vinduer (boligselskab reparerer og gør ellers intet - alle andre betaler for dette)
, udlejeren gør intet, overlader regningen til øvrige beboer.
Citat:
drankeren svine og ryge i opgangen (boligselskab gør intet)
, efterlader blod, opkast og brugte kanyler.
Citat:
drankeren stinke grundet manglende hygiejne (med måneders mellemrum vasker kommunen eller syghus ham)
, den ordning har vores dog ikke fået bevilliget, vasker selv en maskinfuld tøj et par gange om året(sidst var oktober), glemmer hvilke maskiner han må bruge, og ødelægger de andre, udlejer gør intet.
Citat:
drankeren være asocial - kan ikke være i nærheden af ligestillede
, har ingen pli over for naboernes gæster.
Citat:
drankeren få gjort rent af kommunens folk 1 gang om ugen (vi betaler)
, eksisterer heller ikke, skulle sætte skraldespande ud på gaden hver 6 uge og rengøring hver 3 måned, er ikke sket endnu på 1 1/2 år, pakker ikke husholdningsaffald ind, tømmer askebægere direkte ned i papir skraldespanden, gider ikke samle op, udlejer gør intet trods klager.
Citat:
drankeren få pension (vi betaler)
, sat under admistration af kommunen, tigger dog stadig penge, tobak, øl og mad og stjæler tøj, håndklæder, madvare fra indkøbsposerne, haveslanger, værktøj, lyspære fra opgangen ovs.

Har forsøgt at klage til kommunen og få dem til at finde et andet sted til ham, svaret er bare: hvis i er utilfredse, så klag til udlejeren.

Eneste måde at få dem sat ud, er manglende husleje, men den sørger kommunen for, nr. 2 er gentagende trusler, men hvornår brister boblen?
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 01:02   #12
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Plus de kan få hjælp til regninger ang. deres dyr (hunde)
NU er der så dem der nægter dette, men jeg kendte en der havde fået det at vide. !!!
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 01:41   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Nix, de vælger ikke selv at fortsætte det misbrug.

Men kører vi videre i det spor, så vælger de svært overvægtige også selv?? den voldsramte kvinde valgte selv den voldelige mand?? den stressede valgte selv??

Fortsæt selv.......
jammen så vil jeg forsøtte lidt her så
den svært overvægtigt vælger sgu selv om hun vil gøre noget ved det eller bare side hjemme og fede den og have ond af dig selv.
og det er sgu da bevist at mange kvinder er tiltrukket af voldelige mænd så det sker desvære .alkohold tja spørg min onken han vaglte alkohol frem for arbejde osv det var ikke den anden vej rund har har fåer fp PGA alkohold sgu bedre at hjælpe ham ud af alkoholdet end at smide ham på FP og gøære han forbrug støre.misbrugt man vælge da selv efterm an har prøvet det om man vil prøve igen og resikere at blive afhængig been there done that.klage jo jo jo jo men nårm an nu har klaget 100 til boligforeningen osv så orker man sgu ikke mere for man ved jo de gør ikke en skid ved det

Sidst redigeret af superkok; 09-04-2010 kl. 01:43.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 02:40   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Den med overvægt holder så bare ikke helt i retten, de kloge har fundet ud af at der er et gen hos mange overvægtige, som bærer skylden, og nærmest gør det umuligt for disse personer at tabe sig til norm vægt.

Jeg har en veninde hvis forældre er norm-vægtige, lige så hendes bror, hendes farmor (eller mormor, husker det ikke nøjagtigt) er overvægtig, men normal vægtig er hun ikke og har aldrig været det. Jeg har kendt hende i snart 15 år, i alle årene har hun stort set ikke lavet andet end at forsøge at tabe sig, ALDRIG har hun været forfalden til slik/søde sager eller fed mad, alle dage har hun spist sundere end de fleste, hun svømmer 1-2 gange i ugen, cykler stort set hver dag, går lange ture hver dag, hun sidder ikke stille med en pizza og en cola (hvis hun gjorde, jeg tør slet ikke tænke hvor fed hun så ville være) hun drikker ikke alkohol hun ryger ikke og jeg skal komme efter dig med et pragteksemplar af sundhed.

Gennem tiden har hun via rigtig livsstil, kunnet holde vægten, men ikke tabe sig, det hun har tabt sig, har været når hun har været gravid (der har hun også kunnet holde vægten) hun er en af dem som bare ikke kan tabe sig uden indgriben af større kareter, og selv ved den for for hjælp, taber hun sig kun meget langsomt (men ok hun kan så heller ikke leve meget sundere end hun gør, måske det spiller ind på det langsomme vægttab, hun kan jo ikke yde en ekstra indsats)

Hun har absolut ikke selv valg at være overvægtig (selv som spæd var hun af de store, det har så hunget ved) og har i mange år KÆMPET for at tabe sig, på den rigtige måde, med sund sunder og sundest livsstil, diætist, motion osv uden held.

Nej jeg forsvarer ikke overvægt fordi jeg selv er det, jeg har nemlig det modsatte problem, selv efter 3 børn vejer jeg stadig mindst 7 kg for lidt (de gav mig til samen 1½ kg i den rigtige retning, eller dvs det var faktisk kun den sidste, for få timer efter mine 2 første fødsler vejede jeg det samme som før graviditeterne, og tabte mig mærkeligt nok ikke yderlig af amning???) Og jeg lever noget nær det modsatte af min veninde, fed mad, for lidt motion, massere af slik, alt det man ikke skal, hvis man vil undgå fedme, alligevel ligner jeg en der har været i en KZ lejer de sidste 3-4 måneder.
Jeg ved hvordan det er at kæmpe for sin vægt, uden held, jo jeg har også forsøgt den sunde livsstil, det tabte jeg mig bare af (desuden er den usunde sjovere og smager bedre, når du det andet ikke virker, hvorfor så ikke?) her er det så ikke et gen, men ADHD´en (som jo er en fejl i hjernen) jeg overforbruger energi, og der er intet jeg kan gøre ved det, jeg er født sådan, om så jeg kan lide det eller ej, så jeg kender og forstår kampen, bare med modsat fortegn (jeg har så opgivet, og nyder i stedet at jeg kan æde hvad som helst når som helst, jeg har valgt at nyde, nu det alligevel ikke hjælper at yde i den henseende, nej jeg føler mig IKKE heldig)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 07:06   #15
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Den med overvært

holder ikke vand.

Når ens stofskifte er for lavt....ja så det ikke nemt at tabe sig...selv ikke med det medicin jeg får idag.

Plus den arvlige del så også kommer ind i billedet for mange's vedkommende.

Så som regeringen siger...så det en Omm'er
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:12   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hold kæft hvor er det sørgeligt at se hvordan folk begynder at sparke ned af når de selv kommer i klemme...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:21   #17
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg synes også tendensen går i den retning her på det sidste på K10, og det gør mig både vred og ked af det, da det ikke er det K10 jeg kender fra før!!!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:22   #18
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hold kæft hvor er det sørgeligt at se hvordan folk begynder at sparke ned af når de selv kommer i klemme...
JA, jeg er ganske enig.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:28   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er bestemt ikke det K10 skal bruges til.....

Det er netop samfundets svageste der skulle kunne få hjælp herinde....og når folk begynder at sparke på dem der allerede ligger ned....ja så ville jeg sg heller ikke skrive efter hjælp herinde
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 12:28   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jammen så vil jeg forsøtte lidt her så
den svært overvægtigt vælger sgu selv om hun vil gøre noget ved det eller bare side hjemme og fede den og have ond af dig selv.
og det er sgu da bevist at mange kvinder er tiltrukket af voldelige mænd så det sker desvære .alkohold tja spørg min onken han vaglte alkohol frem for arbejde osv det var ikke den anden vej rund har har fåer fp PGA alkohold sgu bedre at hjælpe ham ud af alkoholdet end at smide ham på FP og gøære han forbrug støre.misbrugt man vælge da selv efterm an har prøvet det om man vil prøve igen og resikere at blive afhængig been there done that.klage jo jo jo jo men nårm an nu har klaget 100 til boligforeningen osv så orker man sgu ikke mere for man ved jo de gør ikke en skid ved det
Hvor er det dog dejligt behageligt at sparke nedaf hva ? hold da op hvor blev jeg negativ da jeg læste det her ....

Citat:
den svært overvægtigt vælger sgu selv om hun vil gøre noget ved det eller bare side hjemme og fede den og have ond af dig selv.
Hvad bilder du dig entelig ind ? og hvordan mener du at du er blevet kompetent til at se om folk sidder og feder den eller om der er andet galt der er sygdomme der gør at man bliver overvægtig og der er medicin som man kan være afhængig af der gør overvægtig , mennesker med sådanne holdninger som du giver udtryk for her er de afstumpet mennesker der er med til at ødelægge livet for sådan nogen som min datter

Min datter forøgede sin vægt fra hun var et halvt til hun var et helt år med 100 % det vil sige at i en alder af et år var hun 100 % overvægtig og nej jeg brugte sq ikke fløde som modermælks erstatning ..

Fra hun var 2 til hun var 4 år blev hun hakket stukket scannet og fik taget blodprøver , man prøvede ALT kunne det være en svulst ved hypofysen (gå og vent på svar for din to årige og tro mig man kan nå at tænke mange tanker) min datter kunne de ikke finde noget galt ved overhovedet jeg har haft diætist til hende hele tiden , og den føde hun spiste var mere end ok og kunne ikke have noget med det at gøre ergo ingen vidste hvorfor hun udviklede sig som hun gjorde .. en teori var at stupide læger havde lavet en fejl da jeg skulle føde og derfor var bange for at hun havde en infektion og de første 5 dage af hendes liv fik hun sprøjtet fire forskellige slags medicin ind i en hovedpulsåre (men det er en teori der aldrig bliver bevist for ingen læger indrømmer noget som helst ) ergo et barn med en overvægt på 100% bliver opgivet af behandler systemet , men hun har dog nået at udvikle symp på spise forstyrrelse (ingen små piger kan tåle alt den opmærksomhed om deres vægt )

En gang var hun inviteret til fødselsdag på mcdonald og en sindsyg kælling siger til sin unge , se sådan kommer du til at se ud hvis du spiser for meget grilllmad og min datter har ikke sat sine ben på mcdonald siden ..

Det er mennesker med sådanne holdninger som feder der sidder hjemme og feder den af der ødelægger hendes liv og gør at jeg altid vil være nervøs for at hun udvikler spise forstyrrelse .. heldigvis er der noget der tyder på at hun vokser sig fra det (hendes vægt er bremset og hun vokser i højden) derfor har hun et lille overvægt i dag , men hun har også en meget lille selvtillid og hun syntes hun er fed og grim og det er stupide mennesker der tror at de ved hvad de snakker om der er skyld i det , så superkok husk det næste gang du får lyst til at dømme .. DU ANER IKKE EN SKID OM OVERVÆGT og i det hele taget er det sq da forfærdeligt som nogen mennesker skal sparke ned af ..
Jeg har været i et voldigt forhold ikke langvarigt men jeg vidste sq da ikke at det var en stjernepsykopat jeg havde mødt , det er jo ikke sådan at de præsentere sig med et visit kort når man møder dem ...

Og alkoholiker har selv vagt ??? så stil dig spørgsmålet hvorfor drikker Jeppe ..

Og ja du ramte lige hovedet på sømmet her ..jeg er datter af en alkoholiker jeg takker hende ikke og jeg undskylder hende ikke , men du finder ikke en mor som min der vil gå gennem ild og vand for mig (men nogen gange glemmer hun det når hun er fuld ) og hun prøver og prøver og prøver (det lykkedes sq nok aldrig ) at stopper med at drikke .. jeg har opgivet hende som mor og mormor men ser hende for det gode menneske hun trods alt også er ..

Men når jeg ser tilbage på min barndom kan jeg se mange grunde til at min mor begyndte at drikke det er ikke nogen undskyldning man er selv herre over det at prøve at stoppe og hun kan hvis hun vil (har for nyligt ligget på intensiv meget tæt på at dø , og denne gang troede vi at nu stoppede hun men nææææ det holdt i 4 mdr ) og lige for god ordens skyld så er vi tre børn der IKKE drikker , og min mor er uddannet sygehjælper og har ALTID passet sit arbejde , det var så de eneste otte timer på dagen hun var ædru ...


Det er klart at vi har et afstumpet samfund for vi kan altid finde nogen der lidt værre end os selv som vi kan sidde og være hellig over for , men man skal huske at man ikke selv kan lide at blive sparket på af dem der er lidt over os på rangstigen ...

Jeg er fandme stolt af mine unger for en ting har de da udvilket sig til og det et gode mennesker der ikke sparker på dem der har det værre end dem selv så meget har de da lært af det liv de har levet .. de ved at mormor drikker men at hun ikke er et dårligt menneske af den grund , de ved at kvinder får tæv fordi de er sammen med psykopatiske mænd og de ved at mænd får tæv fordi det er sammen med psykopatiske kvinder og de ved at mange overvægtig ikke selv er herre over det ... ingen ønsker sq at være så overvægtig men de skal have hjælp til at tabe sig og komme ind på det rigtige spor ... og det får man ikke i det her samfund , har du brug for hjælp så er der altid nogen der er klar til at piske dig i den rigtige retning , og give dig et spark i røven ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Mere velfærd kræver mere arbejde" Arbejdsmarkedskommissionen @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 17-08-2008 01:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension