K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2012, 09:47   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
'Fejlslagent' sygeforsøg en politisk succes DR1:

"Økonomisk var forsøget ligefrem en fiasko"

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds...165817_1_1.htm

MEN

"ud fra en politisk betragtning kan beskæftigelsesministeriets forsøg med syge mennesker alligevel betegnes som en succes"

Åh jo, meget kan man sige om den tidligere regering men de var knald hamrende dygtige i deres retorik!

De fik afskaffet begrebet syg og indført mentaliteten at borgere blot er dovne!

(..så taler vi ikke om hvor mange MILL. der er blevet spildt på private jobfirmaer mv....)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 11:34   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
link til mindlab http://www.mind-lab.dk/assets/613/Ch...ohnsen2010.pdfmen det hele handler om politik!
læser man den hele så taler alle politikerne på borgen og hele socialforvaltningen mod bedre vidende, dokumentationen her giver os ret -
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 12:24   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
I forhold til aktivitet for sygemeldte, der har jeg selv arbejdet med dette, mens jeg var i det offentlige. Vi (kollegaerne og jeg) forsøgte at undgå hovedkulds bare at kaste de sygemeldte ud i tilbud, bare for refusionens skyld. Vi var på det tidspunkt også så heldigt stillede at vi havde flere projekter at vælge imellem så det var muligt at matche sygemeldingsårsagen ret godt med tilbuddets indhold.

I forhold til det, oplevede vores borgere en klar bedring i deres daglige liv (livskvalitet) ved at deltage i disse tilbud. Om det direkte forkortede sygemeldingen kunne ingen svare direkte på, men nogle borgere mente at det "måske" havde en god effekt her. Men alt i alt var der stor tilfredshed med projektet.

Det jeg tror var det springende punkt i vores lille andel af det store projekt var muligheden for at den sygemeldte havde stor grad af medinflydelse, samt der var flere tilbud, og vi havde mulighed for at regulere timetallet op/ned, samt vi var lydhøre i de få tilfælde at borgeren ringede ind og fortalte at de oplevede negativ effekt, eller der var andet de ikke brød sig om... Det kunne være så lille en ting som at komme på eftermiddagshold, fremfor formiddagshold, der kunne ændre hele billedet...

Var bare en tanke, om at hvis man brugte hjernen og hjertet så kan man nå langt
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2012, 22:43   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det kunne være så lille en ting som at komme på eftermiddagshold, fremfor formiddagshold, der kunne ændre hele billedet...
Det er ikke en "lille ting" for gigtpatienter (betændelsesgigt), der er mest stive, især, og smerteplagede den første trediedel af dagen...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Succes med at få unge ud af kontanthjælp Vej86 Politik og Samfund 0 09-03-2012 07:40
borger ombudsmænd er en succes buster Politik og Samfund 8 04-11-2009 13:23
Succes historie fra det virkelige liv :-) perbeer Dit og Dat 7 12-03-2009 00:03
300 timers reglen en succes Maj-Britt Politik og Samfund 13 25-06-2008 23:45
Høringskonference: Førtidspensionsreformen: succes eller fiasko? zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 14-08-2007 16:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension