K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2007, 23:56   #11
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Nej nej nej, har først lige læst dette indlæg!! Jeg er dybt deprimeret, jeg kan ikke tro mine egne øjne. Må være løgn, ellers går jeg sq i " skoven", det er da det mest menneskefjendskesyn, jeg længe har læst!! ER " Fruen" fra Hitlers tid? eller hvad? Hold da k..., ja undskyld, mine ord. Sådan er Venstres Politiske syn, men her er det da ikke til at komme udenom, Fy fanden, jeg græmmes, og så er hun en " lille ny venstre unge". Tak for kaffe. Godt mine børn er igang med uddannelser, og godt opdraget, af arbejderforældre, De ved hvor De skal sætte krydset, uanset Deres fremtidige indkomst. går lige ud og trækker vejret, er da gratis endnu,
Jamen, jamen søde Helle.... det er så absolut langt fra det hele, man kan vente sig fra denne kant...

Prøv lige at kigge på Danmarks fremtidsvision iflg. Fogh: http://minimalstaten.venstre.dk/index.php?id=2565 . Og nu kommer manden, der havde skrevet denne bog og prøver at bilde mig ind, at velfærd og tilsvarende menneskesyn er hans politiske ledetråd og mål? Jeg skulle være mere end almindeligt blåøjet, før jeg kunne hoppe på dèn.... Vælgerforførelse er det - ikke andet!

Og som om det ikke var nok, hvad faderen bedriver... læs lige her, hvad den unge Fogh Junior havde tænkt sig vi skulle opleve her i landet.... et samfunds- og sundhedsmodel som i Staterne, Fogh-slægtens fader allerede havde glorificeret dengang Statsministeren havde rendt i korte bukser... Nu kommer barnebarnet og opsummerer, hvad han havde lært af sin far og sin farfar - læs selv her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1327 ("Foghs pode vil ha amerikanske tilstande..").

Et af mine egne, desperate opstød over, at vi jo selv stemmer disse mennesker ind til magten kan læses her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1027 ("HVORFOR FANDEN GØR VI DET??!") og her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=2115 ("Prisen på et liv...") hvor jeg brokker mig over, at politikere klatter pengene væk, hvilket koster mange tusinde danske liv....

Hvis ikke alle os kommer op af sofaen denne gang - bliver det aldrig bedre. En ting må man altså medgive... de borgerlige vælgere kan godt finde ud af at komme ud af fjerene og til valglokalerne.

Forresten Helle.... i USA mister man stemmeretten når man kommer i uføre og kan ikke selv tjene egne penge eller har ikke en fed forsikring til at dække mens uheldet står på.... Så den næste Venstre-generation har det ikke fra fremmede...
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2007, 13:24   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Forresten Helle.... i USA mister man stemmeretten når man kommer i uføre og kan ikke selv tjene egne penge eller har ikke en fed forsikring til at dække mens uheldet står på.... Så den næste Venstre-generation har det ikke fra fremmede...
citat

Grundloven § 29:
Valgret til folketinget har enhver, som har dansk indfødsret, fast bopæl i riget og nået den i stk. 2. omhandlede valgretsalder, medmindre vedkommende er umyndiggjort. Det bestemmes ved lov, i hvilket omfang straf og understøttelse, der i lovgivningen betragtes som fattighjælp, medfører tab af valgret.


det står i grundloven...bliver ikke brugt ...men det står der sgi...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 01:44   #13
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Metro Se meddelelser
Utroligt men sandt..... allerede tilbage i 2004 har Venstres Lotte Caludann Noer skrevet på Liberator. dk bl.a. At stresse for kapitalen

.... året efter kom så denne Venstres Unge Løvinde med en opfølgning under overskriften: "At stresse for kapitalen #2 – dem der ikke stresser"
Disse to links er nu "døde". Her er de "levende" links til disse to artikler, der er dødsensfarligt at glemme...
At stresse for kapitalen
At stresse for kapitalen #2 – dem der ikke stresser

Citat:
Oprindeligt indsendt af Metro Se meddelelser
Prøv lige at kigge på Danmarks fremtidsvision iflg. Fogh: http://minimalstaten.venstre.dk/index.php?id=2565 . Og nu kommer manden, der havde skrevet denne bog og prøver at bilde mig ind, at velfærd og tilsvarende menneskesyn er hans politiske ledetråd og mål? Jeg skulle være mere end almindeligt blåøjet, før jeg kunne hoppe på dèn.... Vælgerforførelse er det - ikke andet!
Linket til Fogh's "Fra socialstat til minimalstat" er også "forældet". Bogen findes nu til download her.

Sidst redigeret af Tante Ana; 14-04-2011 kl. 01:59.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 08:39   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Føj, for en ulykke.

Hvor trist, at der findes den form for menneskesyn, dog vil jeg stille spørgsmålstegn ved om det har noget med menneske at gøre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2011, 11:59   #15
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Føj, for en ulykke.

Hvor trist, at der findes den form for menneskesyn, dog vil jeg stille spørgsmålstegn ved om det har noget med menneske at gøre.
Popiae? Hvis du mener - forfatterinden til de to artikler - ligner hun et menneske. Gør hun ikke...?


Hendes fulde navn er Lotte Calundann Noer, født i 1979. Et mangeårigt medlem af Venstres Ungdom, hvor hun bl.a. var medlem af forretningsudvalget. Men lige netop hendes politiske engagement står der intet om i hendes præsentation på hendes nuværende arbejdsgivers hjemmeside Lundsgaard & Partnere, et advokatfirma. Så ved man, hvor man ikke skal bruge sine penge, hvis man får brug for juridisk bistand. Et firma, der ansætter en svoren fjende af stemmeretten til de fattige og ubemidlede - kan man ikke stole på.

Artiklen "At stresse for kapitalen" var også diskuteret på Det virtuelle gymnasium, erhvervsskolen HAMLET i Helsingør. Blandt flere kommentarer - har en vis Jacob Brændstrup ytret følgende: "Glimrende artikel, Lotte. I første omgang kunne Foketinget jo starte med at udnytte Grundlovens §29:
"Valgret til folketinget har enhver, som har dansk indfødsret, fast bopæl i riget og nået den i stk. 2. omhandlede valgretsalder, medmindre vedkommende er umyndiggjort. Det bestemmes ved lov, i hvilket omfang straf og understøttelse, der i lovgivningen betragtes som fattighjælp, medfører tab af valgret."

Folketinget skal blot definere enhver overførselsindkomst (SU, Folkepension, Arbejdsløshedsunderstøttelse (med mindre man frasiger sig det statslige tilskud), efterløn (ditto), kontanthjælp, etc) som "fattighjælp" og derefter vedtage, at modtagelse af disse ydelser medfører tab af valgret."


Og hvem er så Jacob Bræstrup? Han er såmænd en indirekte arving til Henning Dyremoses mange "aftrædelses-millioner", TDC måtte slippe da han solgte teleselskabet til udenlandske "investorer" der siden havde malket TDC for mange skattefrie penge og ført dem til udenlandske skattely.... Jacob Bræstrup er gift med folketingsmedlem for De Konservative, Charlotte Dyremose, datter af "gyldent-håndtryk-troldmanden" Henning Dyremose, hvis millionformue er hentet i skatteydernes statskasse....

Det kan man tænke lidt over, når man skal vælge udbyder af TV-, bredbånd, telefoni osv. Man kan også tænke over, at en stemme på De Konservative er også indirekte en stemme på Charlotte Dyremoses ægtemand, citeret bl.a. for svadaen "Hvis de fattige ikke kan skaffe sig mad, så må de sulte ihjel."....

...men det slutter ikke her. Hvem mon var spindoktor for den forhenværende teknik- og byggeborgmester i København anno 2004, i dag vores allesammens "udviklings minister" Søren Pind? Det var - godt gættet - Jacob Bræstrup.... En stemme på Venstre er en stemme på.... det Jacob Bræstrup står for.

Hele den borgerlige blok er så viklet ind i hinanden, på kryds og tværs af både private, politiske og økonomiske bånd, at man kan ikke stemme på det ene borgerlige parti, uden samtidigt at støtte alle de andre...

Til næste valg bliver det spændende at se, om vi er blevet klogere eller dummere af de sidste tre valgperioder.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 11:40   #16
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Disse to links er nu "døde". Her er de "levende" links til disse to artikler, der er dødsensfarligt at glemme...
At stresse for kapitalen
At stresse for kapitalen #2 – dem der ikke stresser


Linket til Fogh's "Fra socialstat til minimalstat" er også "forældet". Bogen findes nu til download her.
Utroligt, hvor disse link til Lotte Caludann Noer'artikler fortsat "dør". Dem har jeg erstattet med "aktive" igen. Ellers har jeg begge artikler gemt som en pdf-fil, hvis de "nye" links også dør... hvis nogen skulle være interesseret i fremtiden.

Læs hele artiklen... "At stresse for kapitalen"
"At stresse for kapitalen #2 – dem der ikke stresser"
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2011, 15:36   #17
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Ja lad os lige få lidt genopfrisket inden d. 15/9, hvis nogle stadig er i tvivl.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension