K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2011, 00:40   #21
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Og så lige en ting til.... Hvis gøje er i match 3 - Passiv, så må de da vel ikke sende gøje ud i noget som helst, når man er så dårlig som i den tilstand man er i... ??

Gøje - jeg gad godt snakke med din læge for dig om at få jobcentret til at stoppe det her...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:48   #22
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Og så lige en ting til.... Hvis gøje er i match 3 - Passiv, så må de da vel ikke sende gøje ud i noget som helst, når man er så dårlig som i den tilstand man er i... ??

Gøje - jeg gad godt snakke med din læge for dig om at få jobcentret til at stoppe det her...
Man matches ikke som fleksjob visiteret

Arghh! Den her skal vi sgu forsøge at følge til dørs!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 00:55   #23
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Man matches ikke som fleksjob visiteret

Arghh! Den her skal vi sgu forsøge at følge til dørs!
Ved ikke om gøje er fleksjobber, men uanset hvad, så mener jeg, at man også som ledig fleksjobber matches. (som jeg har læst ud fra den nye matchmodel brochure fra arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside).... Der er stillet et spørgsmål, om hvordan de skal matches:
http://www.ams.dk/Viden/Indsatser/Ma...e-borgere.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 01:07   #24
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Det er sg* vanvid der er til at ta' og føle på.
Rystende læsning. Total dårlig sagsbehandler/sagsbehandling.

Håber du får lov at hjælpe Ricky M.

Og så skulle sådan en sag da lige frem i offentligheden og for diverse politikere.
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2011, 01:09   #25
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ved ikke om gøje er fleksjobber, men uanset hvad, så mener jeg, at man også som ledig fleksjobber matches. (som jeg har læst ud fra den nye matchmodel brochure fra arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside).... Der er stillet et spørgsmål, om hvordan de skal matches:
http://www.ams.dk/Viden/Indsatser/Ma...e-borgere.aspx
Taget fra dit link, og den ville gælde Gøje:
"Kan borgeren hverken arbejde i fleksjob eller deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, skal borgeren indplaceres i matchgruppe 3. Jobcentret kan her vurdere, hvorvidt borgeren fortsat skal være visiteret til et fleksjob."

Og kan man ikke længere være i fleksjob, så SKAL det være en pension!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 00:31   #26
gøje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
gøje er ny på vejen
Smile Tak for alle jeres besvarelser

Tak til alle jer der er kommet med indlæg og tilbud om hjælp :-).

Jeg skal ikke ud i arbejdsprøvning før min behandling på smerteklinikken er afsluttet. jeg forventer at det er i slutningen af Januar 2011.

Jeg ringer, som opfordret :-) til min sagsbehandler på kommunen på i morgen tidlig og fortæller at transport til arbejdsprøvning, det må blive deres hovedpine.

jeg er i øjeblikket i samarbejde med fysioterapeuten på klinikken ved at beskrive min funktionsevne og skånehensyn. Et skånehensyn er bl.a. at jeg skal have mulighed for liggende pauser under arbejdsprøvning, der er af en sådan varighed at mit smerteniveau kommer ned på et for "mig" acceptabelt niveau. Og så holder jeg mig til det!!!

Jeg har tidligere både været i revalidering og søgt om flexjob. Det var under flexjobansøgningen at min "daværende" sagsbehandler sagde til mig, at hun synes, jeg skulle overveje, om det ikke var en førtidspension, jeg skulle søge i stedet for flexjob.

Jeg har søgt førtidspension på nyt grundlag for at få behandlingen på smerteklinikken med i ansøgningen.

Jeg er ikke smertepatient p.g.a. at jeg har cancersmerter, men p.g.a bivirkning af kemoterapi og fordi jeg har haft mange smerter af flere omgange. Jeg har bl.a. været på operationsbordet 12 gange i mit liv.
Når jeg skal til kontrol for brystcancer her om få dage, så er det 5 år siden sidste behandling, og jeg håber på at blive erklæret rask i forbindelse med brystcancer.

Ja kommunen er utroligt svær at dance med, det føles nogle gange som totur, den behandling som man bliver udsat for. Det er rat at kunne snakke med jer herinde om min situation, jeg har ofte følt mig som Palle alene i verden.

Tak for tilbud om hjælp Ricky :-), det varmer. Det er muligt at jeg tager imod tilbudet på et tidspunkt, men jeg vil først have sendt den ansøgning om kørsel til klinikken som jeg er ved at lave med socialrådgiveren derudefra først, og høre kommunenes svar på denne. jeg søger samtidig om div. andre ting. Hæve/sænke seng, dækning af medicinudgifter m.m.

Det er ikke fordi jeg er sej, for det er jeg ikke, men jeg hænger i med neglene!!!

Jeg håber at dette var svar til alle de forskellige tilbagemeldinger på mit indlæg.

Mange hilsner fra Gøje
gøje er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning med transport ?? søsser98 Alt det andet 14 12-02-2012 23:34
Liggende arbejdsprøvning Erfaring søges Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 71 06-12-2011 22:50
Tilskud til transport til arbejdsprøvning/opkvalificering supersus Alt det andet 0 27-11-2011 20:21
Arbejdsprøvning / Transport Rawhite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 11-09-2010 15:24
Arbejdsprøvning og Transport ? Stella Jeg er kommet i praktik. 3 27-10-2006 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension