K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2009, 13:12   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Måske hvis du får en revalidering, men det er jo helt ude i hegnet, da du jo er for syg.

Det er lang tid, du har gået uden en afgørelse.

Der er faldet dom for smøl. https://www.blikroer.dk/modules.php?...rder=0&thold=0

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 13:33   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
jeg mener har de ikke 3 måneder lige gyldigt om det er en 17 eller en 18, spørgsmålet er vel??? nærmere fra hvornår kommunen (på en 18) siger at nu er det en FP sag.

Altså søger jeg en 17 har de 3 måneder, laver kommunen en 18 så kan de bruge år på at indhente oplysninger arbejdsprøve osv osv, når de så syntes kan de sige: Nu er det en § 18 FP ansøgning, og så har de 3 måneder. Er det helt forkert forstået?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 15:28   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når kommunen indstiller til en pension....så gælder de 3 måneder først fra sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension...
Så hvis ikke sagen er overgået....så har de al den tid de ønsker...

Men det er jo til at tjekke hvis man retter henvendelse til dem...

Søger man selv en pension på forliggende grundlag....så overgår sagen med det samme til behandling efter reglerne om førtidspension.....og dermed har de kun 3 måneder fra du har søgt af...

Håber at det opklare det lidt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 18:40   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hajen Se meddelelser


Vil lige tilføje at man ikke kan ansøge om førtidspension, det at blive tilkendt førtidspension er en konklusion man kommer frem til efter alle andre muligheder er blevet udtømt. Det vil derfor ikke være en ansøgning fra din side, men en konklusion af de ting man har forsøgt sig i din sag.

Mvh. Hajen ( Ansat i sygedagpenge opfølgning og tidligere ansat i kontanthjælp og rådgivning samt pension. )
Denne her er helt forkert , man kan altid søge en pension efter § 17 og det er de forliggende papir, dette kan være en god ide i de sager hvor sagsbehandler glemmer at komme igang eller hvor man selv mener at der ligger så meget at der burde være en reel chance for en pension ...

Der er mange mange eksempler på at folk har masser af info til at bygge en pensions sag men hvor kommunen trækker den i ørene ... og derfor er det lige vigtigt at sige JO du kan søge en pension selv .. den hedder § 17 den skal man ikke glemme .. (kender en del der har fået denne igennem , også her på siden )
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 00:48   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når kommunen indstiller til en pension....så gælder de 3 måneder først fra sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension...
Så hvis ikke sagen er overgået....så har de al den tid de ønsker...

Men det er jo til at tjekke hvis man retter henvendelse til dem...

Søger man selv en pension på forliggende grundlag....så overgår sagen med det samme til behandling efter reglerne om førtidspension.....og dermed har de kun 3 måneder fra du har søgt af...

Håber at det opklare det lidt...
Godt så *ss* så havde jeg ikke misforstået noget
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 00:57   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Må jeg lige spørge om noget? Apropos alt det ovennævnte.

Jeg overvejer jo at droppe min igangværende §18, og søge en §17 grundet jeg ikke kan udholde ventetiden - kan jeg det??

Og hvad med ressourceprofilen, den er jo slet ikke færdig endnu - skal jeg vente med at søge §17 til den er færdiglavet??

Hvad synes i?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 01:04   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kære, kære helenekr.

Stil dit spørgsmål i din egen tråd, ikke?

Så går det ikke ud over Entenellers tråd.

Men jo, du kan sagtens søge 17, og din kommune skal så bare lave ressourceprofilen i løbet af max. 3 måneder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
pension på det foreliggende grundlag- nogen der kender proceduren? kandelsdorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 04-02-2013 10:13
Hvordan er proceduren ved førtidspension? Mai Møller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-07-2012 22:28
Hvordan er proceduren fra flex og.... Wodpoulsen Din historie 12 24-09-2010 20:55
Hvordan er proceduren (overskredet svarfrist) superhoax Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-06-2010 16:56
hvad er proceduren for at starte en politiundersøgelse af en kommune ? hjernet Dit og Dat 3 19-02-2009 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension