K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2010, 22:12   #41
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Maj-britt
Jeg vil ikke tvinge nogen til noget, slet ikke.
Hvis de vil være på kontanthjælp resten af livet, så er det fint med mig (personligt). Men det er jo ikke en holdning, eller noget man bare kan sige på kommunen.
Kunne de så i det mindste bare være ærlige omkring det og sige, jamen jeg VIL IKKE, men konsekvenserne kan de jo heller ikke overskue, da kontanthjælpen så ville forsvinde som tørt sand mellem fingrene.
Dobbeltmoralen irriterer mig måske en smule. De springer jo på en vogn de ikke vil køre med, det er måske dér den halter lidt ifølge min verden.

Selv har jeg da kæmpet med stragte våben, og sagt, at hvis de begyndte på noget somhelst med arbejdsprøvning, så kunne de GODT få fjernet min kontanthjælp, for så meldte jeg mig helt UD og ville hellere bo i parken og få ungerne sendt hjem til deres Far!

Jeg har aldrig været bundet af økonomi, jeg har aldrig været bange for at miste forsørgelsen og aldrig bukket mig for noget jeg ikke var 100% enig i og som ikke føltes korrekt i hjertet. Og ville heller aldrig hoppe på en vogn jeg ikke ville med!!!
Og ville hellere lægge mig i randestenen end at skulle tage i en aktivering på kommunens opfordring, aldrig!!!

Det er måske den eneste forskel på mig og ''dem''...
Jeg tør kæmpe og miste hyren, men det gør de ikke og må spise shit af et system de generelt ikke kan udstå.

Det er da lidt pusssigt.
Jeg tør også sige nej og miste min KH, jeg har rygdækning i de store, MEN......det ville være at smide håndklædet i ringen og sige at systemet vandt over mig og jeg er en F***** dårlig taber.

Jeg vil hellere bekæmpe systemet indefra, få holdet med på protester, tage ordet i forsamlingen og opfordre dem til at sige NEJ til at klappe kage på en bold o.s.v.

Den ældste og jeg arbejder p.t. på et oplæg til debat, næste gang psykologen er der, hun skal nemlig pludre konflikter og konflikt, det skal hun få :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:21   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja så ser vi på det at tabe med forskellige øjne, for jeg har aldrig set kommunens tilbud som noget med at tabe og vinde....for jeg ville bare aldrig ha gjort det, og så ville jeg have brugt god kvalitetstid på at forklare hvorfor. Man behøver jo ikke æde et helt æg for at finde ud af om det er råddent. En enkelt dag kan gøre det i særtilfælde, 5-10 min ellers.
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er smuttet efter ti minutter, og de har jo vidst lige så godt som jeg, at møget var betændt, og har derfor heller aldrig kørt den videre.
Det har været alt rigeligt med en skriftlig klage.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:27   #43
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Tak sane. For en kort bemærkning -> der bør samles op på Helenes betragtninger side 2. Helene skriver bl.a....

Citat:
Det handler måske også lidt om, at man bliver lidt 'dum' af at være på kontanthjælp, og at man bliver dårligere og dårligere til i det hele taget at lave andet end at være på kontanthjælp.
For min skyld kan vi godt tage en IQ-test på tid, d.v.s. dig Helene vs PH; hvis altså du har lyst. Der er masser af muligheder on-line. Vi kan alternativt fiske en bog op på bibliotektet indeholdende test (efter dit valg). Vi kan snuppe en test under kontrollerede forhold, fx ved Mensa. Vi kan også nøjes med et spil skak på hvilket som helst værtshus i Kbh. området, i det omfang du er frisk på, at sætte en tudse på højkant. Vi er vel lidt sporty.

Citat:
Jeg har som tidligere skrevet været i over 35 aktiveringer/arbejdsprøvninger som jeg SELV har fundet, eller fået hjælp til at finde, fordi jeg så gerne ville have et arbejde.
Milde Moses. Blev du rig af det, fik du arbejde i forlængelse af alle de tvangsaktiveringer? Hvor står du i dag? Opfatter du dig selv, som et lysende eksempel andre bør følge? Hvis man har gumlet løs på systemets narresut i 21 år, begynder den så ikke at smage lidt specielt (!). Andre kan være i besiddelse af bedre smagsløg end dig Helene og de siger åbenbart fra noget tidligere. Med rette.

Et tillægsspørgsmål, nu hvor kontanthjælp "som livsstil" er til debat. Jeg kommer til at tænke på de to nassere i paradisets have, Adam & Eva, tror jeg de hed. Hvad var det lige ham Adam gik og rodede med? Provsten her i sognet er svar skyldig. Det kan være han skulle have haft noget tvangsaktivering....hvad ligner det han render rundt med numsen bar, som ubekymret livsnyder. Det er jo ikke til at holde ud at tænke på. Det jeg efterlyser på denne tråd er, refleksion over de kriterier for eksistens vi prøver at trække ned over hovedet på hinanden. Jeg er forbløffet over den angrebslyst der kommer op til overfladen, så snart snakken falder på anden "gruppering", man ikke lige identificerer sig med.
__________________
www.fugazi.dk
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:33   #44
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Hansen Se meddelelser
Tak sane. For en kort bemærkning -> der bør samles op på Helenes betragtninger side 2. Helene skriver bl.a....



For min skyld kan vi godt tage en IQ-test på tid, d.v.s. dig Helene vs PH; hvis altså du har lyst. Der er masser af muligheder on-line. Vi kan alternativt fiske en bog op på bibliotektet indeholdende test (efter dit valg). Vi kan snuppe en test under kontrollerede forhold, fx ved Mensa. Vi kan også nøjes med et spil skak på hvilket som helst værtshus i Kbh. området, i det omfang du er frisk på, at sætte en tudse på højkant. Vi er vel lidt sporty.



Milde Moses. Blev du rig af det, fik du arbejde i forlængelse af alle de tvangsaktiveringer? Hvor står du i dag? Opfatter du dig selv, som et lysende eksempel andre bør følge? Hvis man har gumlet løs på systemets narresut i 21 år, begynder den så ikke at smage lidt specielt (!). Andre kan være i besiddelse af bedre smagsløg end dig Helene og de siger åbenbart fra noget tidligere. Med rette.

Et tillægsspørgsmål, nu hvor kontanthjælp "som livsstil" er til debat. Jeg kommer til at tænke på de to nassere i paradisets have, Adam & Eva, tror jeg de hed. Hvad var det lige ham Adam gik og rodede med? Provsten her i sognet er svar skyldig. Det kan være han skulle have haft noget tvangsaktivering....hvad ligner det han render rundt med numsen bar, som ubekymret livsnyder. Det er jo ikke til at holde ud at tænke på. Det jeg efterlyser på denne tråd er, refleksion over de kriterier for eksistens vi prøver at trække ned over hovedet på hinanden. Jeg er forbløffet over den angrebslyst der kommer op til overfladen, så snart snakken falder på anden "gruppering", man ikke lige identificerer sig med.
Efter 12 år på KH tager jeg gerne handsken op både på Mensa, alle IQ test og jeg er klart med på skakken :-)

Jeg er 100 % overbevist om at jeg er blevet langt klogere af at være på KH end hvis jeg har haft et eller andet lavt-lønnet job, som en herinde foreslog mig.

Det er IKKE fra mine forskellige rengøringsjobs, et job som jeg holder meget af, at jeg har fået stemplet: velbegavet, formulerer sig godt, og har fået ret høje karakterer på HF.

Peter, jeg vil giftes med dig

Sidst redigeret af Maj-Britt; 07-04-2010 kl. 22:35. Årsag: Tastefejl.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:34   #45
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Peter
"Kontanthjælp er en social forsikring, man som borger indbetaler til via skat og dermed kan gøre krav på, i det tilfælde man står uden anden indtægt som følge af ledighed."

det er fint, problemet er bare hvad hvis alle var på kontanthjælp.
hvem skulle så betale?
kontanthjælp er en sikring hvis man ikke kan klarer sig en periode og derefter komme i arbejde. så man kan betale til den social forsikring igen
kontanthjælp har aldrig været en varig ydelse.
Kan absolut ikke forstå nogen nogen gider og sidde med den ydelse i mange år.
som der desværre er mange af. Nej jeg snakker ikke om dem hvor en kommune snylter en sag og tager deres sygedagpenge
så må man lægge en plan sammen med kommunen. og nej en kommune vil heller ikke have folk på kontanthjælp de vil gerne have folk i arbejde.
har selv arbejdet siden jeg var 12 år og taget uddannelse og har været arbejdsløs i 3 måneder. Men havde en A-kasse.
nu er jeg syg og får sygedagepenge.
Men har fået medhold af mine forsikring og renter af egne penge er lig med en pension 2010. Så ja jeg får faktisk cirka 32000 kr om månden
men det har jeg alså selv arbejdet mig op til. så nej jeg kommer aldrig på kontanthjælp i mit liv.

Så hvis der ikke er lægedokumentation for at man er syg, så burde man også yde bare en smule for den kontanthjælp. eller sætte sig selv i gang med noget uddannelse

flex og pension er noget helt andet. For der er man blevet tildelt en ydelse.
det er en ret som der ikke skal røres ved

når man ikke er syg. så må man alså yde før man kan nyde

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-04-2010 kl. 22:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:47   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Identifisere sig med? Jeg er fuldstændig smasket i hjernen af 21 år på kontanthjælp, det eneste der har kunne højne min intelligens er kampen om sagen, og så at holde med det yderste af neglene for ikke at blive stærkt psykotisk over kommunens manglende indgriben i mit daværende ****ed-up liv.
Jeg startede som middelsvær syg, og efter 21 år i maskineriet var den da helt gal - muligvis fordi kommunen mangler rummelighed, behandlingstilbud og indsigt selv i lettere problemstillinger, de har en tendens til at ignorerer, så de tilsidt bliver helt uoverskuelige og endnu være end da man bad om hjælpen som 18 årig.

Og nej, jeg fik aldrig arbejdet! Jeg kan i dag, 40 år gammel med hånden på hjertet sige, at jeg ALDRIG har haft en lønseddel mellem hænderne, at feriepenge a-kasse og fagforening er fremmedord jeg dårligt kender betydningen af.
Jeg er formentlig også dummere end jeg VILLE ha' været, uden dog at være mentalt retarderet.
Men jeg er også syg, så jeg er undskydt på flere fronter idet jeg ikke selv er herre over mine psykoser, men når raske mennesker som har så mange fede muligheder for at rette skuden op, alligevel vælger at leve på bunden, så må jeg da undres.
De vælger jo at blive på bunden, hvor jeg da bla har kæmpet som en vild for at komme op fra bunden....

Aprops skak, så vandt jeg flere år i træk skolernes skakturneringer, men efter 21 år på kontanthjælp, så er min hjerne ikke længere i form. Jeg føler ofte at jeg tog en del af hjernen ud som 18 årig, gennemlevede kontanthjælpsmareridtet, og satte delen i igen som førtidspensionist.

PS min psykiater har så fortalt mig, at man hver gang man bliver psykotisk mister en stor del af hukommelsen. Men kontanthjælpen hjælper da nok også på det.

Sidst redigeret af Ninja; 07-04-2010 kl. 22:50. Årsag: PS
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:48   #47
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Peter
"Kontanthjælp er en social forsikring, man som borger indbetaler til via skat og dermed kan gøre krav på, i det tilfælde man står uden anden indtægt som følge af ledighed."

det er fint, problemet er bare hvad hvis alle var på kontanthjælp.
hvem skulle så betale?
kontanthjælp er en sikring hvis man ikke kan klarer sig en periode og derefter komme i arbejde. så man kan betale til den social forsikring igen
kontanthjælp har aldrig været en varig ydelse.
Kan absolut ikke forstå nogen nogen gider og sidde med den ydelse i mange år.
som der desværre er mange af. Nej jeg snakker ikke om dem hvor en kommune snylter en sag og tager deres sygedagpenge
så må man lægge en plan sammen med kommunen. og nej en kommune vil heller ikke have folk på kontanthjælp de vil gerne have folk i arbejde.
har selv arbejdet siden jeg var 12 år og taget uddannelse og har været arbejdsløs i 3 måneder. Men havde en A-kasse.
nu er jeg syg og får sygedagepenge.
Men har fået medhold af mine forsikring og renter af egne penge er lig med en pension 2010. Så ja jeg får faktisk cirka 32000 kr om månden
men det har jeg alså selv arbejdet mig op til. så nej jeg kommer aldrig på kontanthjælp i mit liv.

Så hvis der ikke er lægedokumentation for at man er syg, så burde man også yde bare en smule for den kontanthjælp. eller sætte sig selv i gang med noget uddannelse

flex og pension er noget helt andet. For der er man blevet tildelt en ydelse.
det er en ret som der ikke skal røres ved

når man ikke er syg. så må man alså yde før man kan nyde
Prøv at forestille dig at du har 6.000 æbler. Og forestil dig videre, at du har 157.000 venner, som du gerne vil give et æble hver. Selvom du hverken er i besiddelse af en lommeregner, eller har den store sætteskippereksamen, kan de fleste temmelig hurtigt regne ud, at der nok ikke kan blive et helt æble til hver af vennerne.

Læs videre her:

http://www.checkjobnet.dk/essays/_mine_kommentarer.php

Læs ALT, hvad han skriver, han er skarp og han sætter tingene på spidsen.

Et andet spørgsmål:

Hvorfor er det lige at du tror ALLE bliver lykkeligere af at have et job??

Yde før man kan nyde??

Hvad har Claus Hjort ydet??

Hvad har Brian Mikkelsen ydet??

Du kan selv fortsætte.........

Jeg har ydet 4 sønner, der alle jobber, selv ham på 12½, ganske ulovligt ja, men han er ligeglad, jeg er ligeglad og hans arbejdsgiver er ligeglad, idet det er storebror på 15, der officielt står som arbejdstager.

Er det ok at have ydet 4 sønner, der nu betaler skat??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 22:57   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Brian og Hjorten...ydet?? De har vel et arbejde der kaster pænt mange penge af sig, uden at yde det store. De er jo smarte, modsat kontanthjælpsmodtagere der BEVIDST vil gå hjemme for skide 9000 kr....

Lad der ikke herske nogen tvivl om hvilken taburet jeg helst ville sidde på!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 23:03   #49
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Brian og Hjorten...ydet?? De har vel et arbejde der kaster pænt mange penge af sig, uden at yde det store. De er jo smarte, modsat kontanthjælpsmodtagere der BEVIDST vil gå hjemme for skide 9000 kr....

Lad der ikke herske nogen tvivl om hvilken taburet jeg helst ville sidde på!!
Brian fjogede sig i to ministerier og fik så et mere, han nu kan ødelægge.

De siger Hop og han hopper for ussel mammon.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 23:04   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ussel mammon er det nok ikke liiiige just

Et helt almindeligt folketingsmedlem får ca 44.000 kr om måneden, og en minister får pæææænt meget mere!!

Stadig bedre end 9000 på kontanthjælp, og sikkert også meget meget sjovere!!!!

Lønningerne kan ses her:
http://www.biblioteksvagten.dk/svar.asp?qaid=21142

Sidst redigeret af Ninja; 07-04-2010 kl. 23:09.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension