K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2010, 21:42   #111
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Undskyld, Ingrid, jeg har først nu set dette indlæg.

Kasper går ALDRIG alene med de aviser og der kan næppe ske ham noget ved at tage en avis og x-antal reklamer op af en vogn, som storebror på 30 trækker for ham, smide dem ned i en postkasse og gå videre, vel??

Han har lige fået løn for marts måned, 687,79 kr. det er mange penge for en knægt på 12½ år, der drømmer om at spare op til egen pc.

Først sparede han op til sin egen racehund, så til rollespilsudstyr for 2500 kr og nu den pc.

Uden det job, ingen af de ting.

Og børn under 13 må gerne arbejde, som modeller og i film / reklamer og tro mig, de jobs er tifold hårdere end hans lørdagsjob.

Nej, der er ikke en på det kursus, der tager det alvorligt, det vil du kunne se med det blotte øje efter en dag.
Næh, der kan vel ikke ske Kasper noget - det er heller ikke dèt der er pointen i mit indlæg. Pointen er, at der er en mening med at børnearbejde er forbudt. Men ER uheldet ude, hvordan er han så sikret, på sit arbejde?

Tjah - har du været rundt og spørge samtlige kursister? Også dèr gælder vel, at man ikke skal tro på alt hvad man sådan hører og ser, og måske ønsker man ikke uvenskab med en (flok) alfahunner Bare som en tanke.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 21:55   #112
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Næh, der kan vel ikke ske Kasper noget - det er heller ikke dèt der er pointen i mit indlæg. Pointen er, at der er en mening med at børnearbejde er forbudt. Men ER uheldet ude, hvordan er han så sikret, på sit arbejde?

Tjah - har du været rundt og spørge samtlige kursister? Også dèr gælder vel, at man ikke skal tro på alt hvad man sådan hører og ser, og måske ønsker man ikke uvenskab med en (flok) alfahunner Bare som en tanke.
Så er han fritids og ulykkesforsikret og da det er hans storebror på 15, der officielt har jobbet, så var Kasper bare med for at hjælpe lidt og får at få lidt motion.

Ingrid, du kan se håbløsheden lyse ud af folk. Du kan se at i samme sekund, de får en mulighed, så er de i gården for at ryge eller i køkkenet for at tage et glas vand, en kop te eller kaffe. Du kan høre dem sukke højlydt, når psykologen kalder dem ind.

Og skulle der være 1, 2 eller 3, der finder det kursus spændende, så er det godt nok en lille del af 15 i alt. De kan stadig få det ud af det, som de vil, uagtet, hvad jeg skriver herinde.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 22:19   #113
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Så er han fritids og ulykkesforsikret og da det er hans storebror på 15, der officielt har jobbet, så var Kasper bare med for at hjælpe lidt og får at få lidt motion.

Ingrid, du kan se håbløsheden lyse ud af folk. Du kan se at i samme sekund, de får en mulighed, så er de i gården for at ryge eller i køkkenet for at tage et glas vand, en kop te eller kaffe. Du kan høre dem sukke højlydt, når psykologen kalder dem ind.

Og skulle der være 1, 2 eller 3, der finder det kursus spændende, så er det godt nok en lille del af 15 i alt. De kan stadig få det ud af det, som de vil, uagtet, hvad jeg skriver herinde.
Helt i orden Maj-Britt.

Du er dig og jeg er mig og vi skal være her alle sammen. Men jeg er dælme glad for, at jeg ikke også er på kursus med dig

Pas på dig Mai-Britt - det ønsker jeg fortsat for dig.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 22:35   #114
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Helt i orden Maj-Britt.

Du er dig og jeg er mig og vi skal være her alle sammen. Men jeg er dælme glad for, at jeg ikke også er på kursus med dig

Pas på dig Mai-Britt - det ønsker jeg fortsat for dig.
Ingrid, hvis jeg nu kan gøre et eller andet for at det kursus på sigt bliver lidt bedre, er det så ikke umagen værd??

Da jeg startede den famøse fredag, da blev jeg IKKE vist rundt, ingen præsentation af de andre medarbejdere eller kursister..........der er faktisk en medarbejder, som jeg ikke aner, hvad laver eller hedder.

Ja, jeg kan spørge, men det skal jeg ikke, de har at sørge for en god start for alle nye.

Jeg kom derop, gik ind og så står man der og står og bliver gloet på af 14 andre mennesker, der ikke sagde en lyd. Så kom der en medarbejder og ret kvikt filmede at: Du er da ny.........kom med ind på kontoret.

Efter den samtale på kontoret blev jeg blot placeret i køkkenet igen og det var det. Jeg kan kapere den behandling, men tror du alle kan det??

2 medarbejdere siger, jeg skal være der 3 timer i april, 1 siger 3½, det er sq da sjusk.

Vi sad i dag på almindelig cafeteria stole fra 9.15 til 11.30 og hørte på den psykolog, og der er andre end mig med dårlig ryg, sjusk.

Det meste foregår i et snegletempo og det er dræbende, det tapper al min energi at være så inaktiv og ydermere se på at folk vader formålsløst rundt som små zombier.

Der VIL komme andre boller på suppen i næste uge :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 22:48   #115
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Alt hvad man kan gøre for at tingene bliver bedre, er klart det gode og vil som regel være umagen værd.

Men det er også godt at vælge sine kampe med omhu, og lægge kræfterne i dèt der f.x KAN give dèn fred og ro man sådan trænger til.

Men sådan gør vi så forskelligt
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 22:58   #116
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Alt hvad man kan gøre for at tingene bliver bedre, er klart det gode og vil som regel være umagen værd.

Men det er også godt at vælge sine kampe med omhu, og lægge kræfterne i dèt der f.x KAN give dèn fred og ro man sådan trænger til.

Men sådan gør vi så forskelligt
Tjo, men jeg har nu ikke så meget brug for fred og ro at jeg stiltiende vil se på at de nye på mandag får samme behandling, som jeg fik på start dagen.

Så jeg træder i karakter og viser dem rundt :-) det er jo rart at vide, hvor lokummet ligger.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:25   #117
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Maj-britt
Citat:
Tjo, men jeg har nu ikke så meget brug for fred og ro at jeg stiltiende vil se på at de nye på mandag får samme behandling, som jeg fik på start dagen.

Så jeg træder i karakter og viser dem rundt :-) det er jo rart at vide, hvor lokummet ligger.
Kan se at vi har samme indstilling (og humor)

Må jeg ikke nok komme med dig på det kursus ?

Tror sgu meget på at vi kunne lave lidt røre i ANDEDAMMEN (eller hønsegården)
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:28   #118
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Maj-britt

Kan se at vi har samme indstilling (og humor)

Må jeg ikke nok komme med dig på det kursus ?

Tror sgu meget på at vi kunne lave lidt røre i ANDEDAMMEN (eller hønsegården)
Du flytter bare til Tåstrup og beder om at komme på Viva, så skal jeg nok vise dig rundt :-) og du kan så blive min Betahun eller noget.....
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:32   #119
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Du flytter bare til Tåstrup og beder om at komme på Viva, så skal jeg nok vise dig rundt :-) og du kan så blive min Betahun eller noget.....
Jeg kunne jo også tage en habit på og lege ALFAHAN
Så kan jeg nøjes med at få vist vej til HÆKKEN
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:51   #120
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Jeg kunne jo også tage en habit på og lege ALFAHAN
Så kan jeg nøjes med at få vist vej til HÆKKEN
Årh ja, det var da en mulighed.

Vi bliver et kønt par.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension