K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2013, 02:41   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Kritisk "deadline" om kh/sdp reformen og de unge problemstillingen

http://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-473#!/ se den her. meget kritisk journalist om kontanthjælp reformen og dagpenge reformen. Sikke aggressiv hun kan blive når folk stiller dumme kritiske spørgsmål man helst havde ville undgå:P

Ja de unge der KAN skal i gang helt enig. MEN største delen af dem der ender i misbrug og feder den derhjemme hele deres liv HAR faktisk nogle fysiske og psykiske problemer der ikke er udredt og behandlet(hvis de kan dette).
I gamle dage blev skitzofreni f.eks kaldt for "ungdoms sløv-sind" da man opfattede disse som om de bare ikke gad.
Min ene diagnose Skitzoid opfattes også af mange som om man ikke GIDER men bare er dum-stædig, selvom dette er en personligheds forstyrrelse der er fuld anerkendt i alle psykiatri regi. Dette kan behandles i lette tilfælde, men går det ubehandlet eller er i svær grad kan det ikke behandles.
Mange med borderline og manio/depri ender i misbrug alene pga deres psykiske problemer
Her er nævnt bare 2 psykiske reele problemer der kan opfattes som ugidenhed.
Men er jo meget lettere at mene alle bare er dovne og ugiden

Sidst redigeret af Tzari; 20-12-2013 kl. 03:21.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 11:26   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fuldstændig enig...

Kære Tzari

.... en tankevækkende udsendelse, hvor journalisten afsluttede med at spørge seerne " Nu må seerne afgøre om Mette Frederiksen svarede på om unge mennesker bliver raske af at blive tilbudt ca 5300 kr /måneden?"

Det er kolde tider, hvor den raske del af befolkningen sover i timen, samt fagforeningerne.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 19:49   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
http://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-473#!/ se den her. meget kritisk journalist om kontanthjælp reformen og dagpenge reformen. Sikke aggressiv hun kan blive når folk stiller dumme kritiske spørgsmål man helst havde ville undgå:P
Det er dejligt at se Mette F. få argumentatoriske tæsk af Martin Krasnik.


Mette F. forsøger fra tid til anden at være lidt offensiv, snakke udenom osv, men helhedsindtrykket er, at hun det meste af tiden er i defensiven og bliver, som interview skrider frem, mere og mere træt i argumenterne og mere og mere rød i bæret :-)

Martin Krasnik sidder stille og afbalanceret med is i maven og sender Mette F. ud i alle bokseringens 4 hjørner, hvor vi i mindst tre tilfælde høre klokken ringe højt og længe :-)

Det er sq befriende god underholdning på højt plan :-)


1) Kontanthjælpslevefod != studerendelevefod

2) Samlevendeligestilling != ægtefælleligestilling

3) "Nyttearbejde" != Nyttigt arbejde på ordinære vilkår


Ad pkt. 1, nedsat ydelse: derudover får danske studerende et indirekte statstilskud ift. betalt uddannelse. AAU har flg. kostpriser for udenlandske studerende (2012/2013 kostpriser), der kan give en fornemmelse af niveauet: http://www.optagelse.aau.dk/Optagels.../Studieafgift/

Hvis vi blot siger et snit på 50.000 DKK pr studerende pr. år svarende til lidt over 4.000 DKK pr. måned i ekstra tilskud fra samfundet.

Så var der punkterne a) erhvervsarbejde ved siden af studierne, b) studielån og c) billigere studiebolig (til de der er så heldige at komme til fadet).

Mette F.: Det er en ommer!


Ad pkt. 2, samlevende: økonomisk ligestilling imellem samlevende og gifte er der ikke tale om, på spørgsmål som bla.: skatteberegning og arveforhold

Det første har konsekvenser i den daglige økonomi, med et mindre rådighedsbeløb for de samlevende end hos ægtefæller under ellers samme omstændigheder.

Mette F.: Det er en ommer!


Ad pkt. 3, "nyttearbejde": Som MK er inder på ... hvis det såkaldte "nyttearbejde" er så nyttigt for samfundet, ja så samfundet nærmest ikke kan opretholdes, såfremt det ikke bliver udført ... så er det da underligt, at der ikke oprettes ordinære stillinger med timeløn, feriepenge, forsikrings og pensionsforhold efter reglerne!

Så enten er a) "nyttearbejdet" enten ikke "nyttigt" (evt. nok) til at det giver mening at betale prisen for at få det udført, eller også b) er man arbejdskraftudbytter, der benytter sig af social dumping.

Spørgsmålet er derfor: hvor er fagforeningerne i den diskussion?

Mette F.: Det er en ommer!


Ud over det, så hænger Mette F. og socialdemokratiet åbenbart ud over klippen og holder fast med neglene i et forældet arbejdsbegreb, der er på vej i graven som tiden skrider frem.

Manuelt og nødvendigt arbejde bliver i højere grad overtaget af robotter og har gjort det op igennem historien.

Hvis vi forestiller os et fremtidssamfund, hvor næsten al manuelt og nyttigt arbejde bliver overtaget af robotter ... vil mennesker så i år 3797 være uden arbejde eller hvad vil de bruge deres såkaldte "fri tid" til?

Løber vi ind i en dystopi som den H.G. Wells beskriver i: Tidsmaskinen?

Mette F. m. socialdemokratiske venner: I bliver nød til fremadrettet at se på arbejdsbegrebet med nye øjne, frem for krampagtig at fastholde opfattelsen af at: (løn) arbejd macht frei .., og i forlængelse heraf sikre ALLE borgere et værdigt liv, herunder et økonomisk værdigt liv.

Det nytter ikke noget, at den lille elitære gruppe af såkaldte "smarte" løber med det meste af produktionskagen og at resten må leve i kampen om den lille bid der bliver tilbage og de der ikke (af den ene eller anden grund) evner den kamp, de trædes under fode både konkret og holdningsmæssigt som den nye "reform", der her er til debat, tilsyneladende gør og er et udtryk for.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 20-12-2013 kl. 19:51.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 12:30   #4
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Om jeg fatte hun tør stille op imod krasnik, hun får simpelhen med spaden, så det er helt smertefuldt at se på.

han mangler dog at spørge ind til om loven er grundlovsstridigt.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2013, 21:12   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg synes det er helt fint at det ikke hedder kontanthjælp til unge under 30 år
og man netop har delt det op i to grupper. nemlig dem som kan tage en uddannelse og dem der ikke kan for nuværende får den samme ydelse som nu.

problemet er bare at det er kommunen som skal vurdere om man kan tage uddannelse eller ej. for jo flere som de kalder uddannelse parat des flere penge kan kommunen spare.

en anden ting, hvis man ikke fejler noget så kan alle komme på su hvis de er i gang med en uddannelse. der kan jeg ikke se hvorfor disse folk skal være på kontanthjælp af nogen art. så kan man også arbejde lidt ved siden af sin su som alle andre er nødt til hvis man gerne vil have lidt mere end su.

har selv været på SU og har da aldrig i livet tænkt på kontanthjælp.
netop fordi jeg ikke var syg

husk kontanthjælp, er alså ikke kun for syge
yderligere en grund til jeg synes det er fint, at man kalder det noget andet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 10:20   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Nu er jeg ikke den store Krasnik fan.

Jeg synes faktisk manden i de fleste "kritiske" interviews udstiller sig selv som utrolig ubegavet og rigtig dårlig til ikke at lade personlige holdninger skinne igennem.

Indtil videre har jeg anset deadline som krasniks egen lille sandkasse, hvor han bestemte hvem der må lege med hvad.

Men, men, selv en forkælet Krasnik har lov at blive voksen.

Hold da op en tur hun får! Det var sandelig på tide, og dejligt forfriskende, at se kritiske journalistik, spørgsmål.

Og ikke mindst en hardcore Krasnik der iskoldt og beregnende spider Mette F på sin kniv, mens han nyder Mette F's desperate kamp for at vriste sig løs...

Jeg må sige det var mig en udsøgt nydelse og fornøjelse, at se vendekåben Mette F blive ristet langsomt over den sagte ild.

Mere af den slags, tak

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 11:15   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Tak for linket til udsendelsen

Som værende en gammel socialdemokrat der har forladt partiet for lang lang tid siden, sad jeg og krummede tær under hele det klip...

Og tænke sig at Mette Frederiksen er udråbt favorit til ny leder af socialdemokratiet når den nuværende katastrofe Helle Thorning smutter til et fedt EU job, efter hun har tabt næste valg... det er simpelthen bare for overvældende...

Vrøvlede politikersvar uden hoved og hale og en grundliggende holdning som hverken er social eller demokratisk....
Mette Frederiksen... du blev valgt til at skabe de jobs du lovede igennem mange år i opposition til den blå regering...i stedet for har du smadret det sociale system tilbage til middelalderen... uden at skabe et eneste af de lovede jobs... Mette Frederiksen, du er helt klart en ommer...


Jeps.... mere af den slags så de politikere kan blive stillet til ansvar for deres handlinger





....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 12:10   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Se evt læserebrev i dagens Politiken fra pensioneret sagsbehandler på SDP området. Konklusion noget med, at mange sygemeldte slet ikke har lyst til at tage mod afklaringstilbud men kun fokuserer på forlængelse af SDP. Tankevækkende. Nok for generaliserende.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2013, 19:53   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er næsten som at se en FED serie - tror jeg napper afsnittet én gang mere i aften, bare for at kunne spise en ostemad til....og nippe lidt af den hvide tempel te!!!

For første gang har Krasnik min fulde sympati, har ellers haft enorme kvaler med at kunne rumme ham......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2013, 09:16   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Johnny Larsen Var nu heller ikke særlig imponeret af Mette Frederiksen da han fik sit møde med hende... eller måske alligevel lidt, men på den dårlige måde... som et koldt beregnende monster Som burde hedde Mette B Olsen..

Citat:
Mødet havde privat karakter, og derfor vil jeg ikke gå i detaljer, men alene komme med et overordnet indtryk.

Mette fremstår sympatisk og lyttende, men jeg fornemmede ret hurtigt, at det bare er hendes professionalisme, den evne, som har givet hende den position, hun har.

Mit indtryk af Mette Frederiksen er, at hun er et koldt, beregnende monster, der ikke en gang har et formål med sine velfærdsforringelser. Det gjorde hun mere end tydeligt i Deadline samme aften, hvor hun fastslog, at ingen kommer i arbejde af lavere kontanthjælp, og hun derefter ikke kunne svare på det ret simple spørgsmål: "Hvad er formålet?"
http://www.avisen.dk/blogs/johnnylar...sen_43078.aspx




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension