K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2008, 16:53   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kalle271285 Se meddelelser
så var jeg inde med det til min SB og hendes chef/leder,,,, så må vi se hva der kommer ud a det... tak i er så søde alle sammen
Kalle så lige at du havde skrevet at du havde afleveret det til din sb og hendes leder, jeg ville hvis jeg var dig også sende det til borgmesteren , så han har en føling med hvad der sker og ikke om tre måneder kan komme og sige t han ikke vidste noget...

vender tilbage senere med noget mere .... op med humøret ...
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 16:55   #22
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Kalle så lige at du havde skrevet at du havde afleveret det til din sb og hendes leder, jeg ville hvis jeg var dig også sende det til borgmesteren , så han har en føling med hvad der sker og ikke om tre måneder kan komme og sige t han ikke vidste noget...

vender tilbage senere med noget mere .... op med humøret ...


Ja det er nok mig der er for god a mig,,, kan være jeg skal ta mig sammen og ta ind med det til ham os,,, men synes ikk jeg lige har over skud til det,,,
__________________
Mvh Kalle
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2008, 19:59   #23
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Kalle, aller først skal du have en hel masse - og dernæst vil jeg skynde mig at sige at det er hamrende godt at du har fundet herind.

Hvis det kan være dig til nogen trøst overhovedet, så tro mig, jeg har været lige der hvor du er nu -og vi er rigtig mange som har været der, desværre.

Hold ud og læs af herinde når du synes at alt bare bliver for meget. Vi er mange herinde som godt vil lægge ører til -eller en virtual boksebold som jeg kan huske der var en der sendte mig i tidernes morgen

Bortset fra det, synes jeg bestemt også at du skal sende en klage m.m. til borgmesteren.
Op med fanen og afsted med dig. Tro mig, du får det også bagefter så rart for nu ved du at du har forsøgt efter bedste evne at råbe højt

Ja, det kræver indimellem utroligt meget at være syg i dk, men hold ud, det kan kun blive bedre
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2008, 08:46   #24
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Smile Til Kalle 271285

Citat:
Oprindeligt indsendt af BUSTER
Kalle, aller først skal du have en hel masse - dernæst vil jeg skynde mig at sige at det er hamrende godt at du har fundet herind.
Jeg skynder mig lige (lidt langsomt) at tilslutte mig ovenstående ærede skrivers ord.

Derudover vil jeg ganske enkelt sige at det er fuldstændig rigtigt hvad både Buster, hejdien og Hyanna siger til dig. Bare ind på siden og læs af på os boksebolde. Så skal vi nok give igen med råd og støtte og en smule omsorg.

Viper

Sidst redigeret af Viper; 27-09-2008 kl. 08:48. Årsag: Lidt for mange citat:
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 21:11   #25
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
Har så lige idag fundet ud af at jeg har vært psykis syg siden 1994,, og fået stillet diarnosen Aspergers syndrom i 2005,, kommunen har vist det siden.,.. bare ikke mig,,, nu har jeg da snart miste alt mod,, har ikke modtage 1 stykke parpir fra randers kommunen endnu... så nu kommer jeg da nok til at rende rundt på kontant hjælp rasten af livet,,, kan ikke klare og kæmpe mod dem mere,, får det bare mere dårligt af det,,,
__________________
Mvh Kalle
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 22:09   #26
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Kalle 271285

Nej, Kalle ...... Du kommer IKKE til at være på kontanthjælp resten af livet !!!

For nu har du dine klokke klare beviser på at de har svigtet og misrøgtet dig og din sag

Du skal sende et brev til din borgmester. Det skal vi nok hjælpe dig med

Men jeg vil lige spørge dig hvordan du har fundet ud af at du lider af Aspergers Syndrom ?

Har de sendt dig dine sagsakter eller har de bare sendt dig det ene stykke papir?

Hold ud. Her er en masse fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 22:11   #27
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kalle hvordan har du fundet ud af det ? og det lyder som om du stadig ikke har fået din aktindsigt passer det ? måske du nu skal smide en mere skarp mail af sted både til borgmester samt til hele kommunalbestyrelsen hvad siger du til det ? har du mod på det ?
  Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 22:12   #28
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Nej, Kalle ...... Du kommer IKKE til at være på kontanthjælp resten af livet !!!

For nu har du dine klokke klare beviser på at de har svigtet og misrøgtet dig og din sag

Du skal sende et brev til din borgmester. Det skal vi nok hjælpe dig med

Men jeg vil lige spørge dig hvordan du har fundet ud af at du lider af Aspergers Syndrom ?

Har de sendt dig dine sagsakter eller har de bare sendt dig det ene stykke papir?

Hold ud Her er en masse fra Hyanna


det er mine sagsakter fra Psyk i Risskov,, (århus)... som jeg har modtaget,,, fra 94 og til idag,,, lidt skummelt når jeg jo kun er 22... meget jeg ikke kan huske og så vider,,,

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Kalle hvordan har du fundet ud af det ? og det lyder som om du stadig ikke har fået din aktindsigt passer det ? måske du nu skal smide en mere skarp mail af sted både til borgmester samt til hele kommunalbestyrelsen hvad siger du til det ? har du mod på det ?

Har mod taget noget fra kommunen,,, langt fra det hele,,, og fra en hel anden der vist hed inge,,, så bliv der sendt en klade mere her den 1-10-09... og så har jeg ikke hørt mere
__________________
Mvh Kalle

Sidst redigeret af Hejdien; 09-10-2008 kl. 22:19. Årsag: To indlæg lagt sammen til et
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2008, 22:27   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kalle for mig at læse så trænger din kommune til at få et spark bagi og komme i gang med at finde ud af hvordan du skal komme igennem det her...

Så jeg har lige et par spørgsmål til dig.

er der lavet en ressourceprofil på dig ?

har du været til samtaler om din fremtid, hvordan de vil få dig på arbejdsmarkedet?

de papir du skriver om , det er fra lægerne på psyk formoder jeg ?

har du din egne læge med indeover det her ?

Kunne det være en ide at søge en pension efter §17 ikke så meget for at få den som for at få gang i din sag , de ved godt på kommunen at i det øjeblik du søger pension så vil de være tvunget til at gøre noget og handle for at afklare dine ressourcer ...

Hvis du syntes det er for voldsomt så kunne man skrive til din sagsbehandler og bede om at der bliver etableret et møde med henblik på at finde ud af hvad der skal ske og hvordan man får din fremtid på skinner igen, og hvordan man agter at hjælpe dig tilbage til arbejdsmarkedet (eller på hvis du ikke før har været der )

Du er ikke så gammel så det sidste du skal gøre nu er at opgive, du skal ikke være på kontanthjælp resten af dit liv, og det kan måske gavne dig at snakke/skrive med andre med Aspegers og høre hvad det medføre og hvordan det påvirker deres liv og hvad man selv kan gøre ...

det er selvfølgelig lidt af et chok at opdage at man i så mange år har haft en diagnose uden selv at være blevet oplyst om det (og skide kritisabelt er det også ) men nu ved du det og så kan du lige så godt se om du kan få noget positivt ud af den viden og om ikke vi med den viden kan sparke kommunen igang ....

Jeg ved ikke hvor meget du ved om feks aspegers men prøv evt at læse på denne her side http://www.aspergerdk.org/spogsvar.htm
  Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 00:23   #30
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Igen en lurret kommune der overhovedet ikke sætter sig ind i sagerne!... det er f..... snart for meget! ... Hvis du Kalle, har en diagnose på Asperger Syndrom fra 2005, og din kommune intet har gjort for at afklare din sag ind til nu, så har de efter min mening snølet de sidste 3 år...

Hvis kommunen havde undersøgt hvad Asperger Syndrom er, så ville de også vide at det IKKE er en psykisk sygdom... det er en Hjerne Dysfunktion, og den er uhelbredelig. Meget få Aspergere kommer ind på arbejdsmarkedet, med mindre de få specielle ting de er ekstremt gode til lige er det de er heldige at komme til at leve af (IT for eksempel).

Noget kunne tyde på, at du ikke har fået fodfæste på arbejdsmarkedet endnu, og chancen for at du ikek kommer det er muligvis også temmelig stor, så derfor bør du på en eller anden måde få forklaret din sagsbehandler, at dit Syndrom gør det meget usandsynligt at du nogensinde vil få et arbejde... noget kunne tyde på at din sagsbehandler slet ikke aner hvad det betyder at have Asperger Syndrom, så det er på tide at hun/han snart finder ud af det, for det syndrom kan meget vel blive dit bedste kort på hånden imod en evt. førtidspension hvis du ønsker dette.

Jeg taler af erfaring Kalle, da jeg selv fik diagnosen Asperger Syndrom for bare 2 måneder siden, og det har gjort underværker i forhold til min kommune... og jeg har været hevet rundt i systemet i nu meget snart 21 år... så jeg ved udmærket hvad der sker, hvis du ikke selv tager fat i din kommune og kræver at de afklarer dig.... så kan du gå rundt og rådne op på kontanthjælp til du skal pensioneres.

Det jeg gjorde var at jeg skrev et langt brev til min sagsbehandler om hvordan det var at være mig i dagligdagen... hvordan jeg følte det, og havde det psykisk, samt hvad kommunens hetz gjorde ved mig. Jeg krævede at jeg skulle afklares... enten måtte de få mig i job, eller også måtte de førtidspensionere mig... kontanthjælp er en MIDLERTIDIG YDELSE og ikke noget man skal rende og leve et helt liv af.

Hvis der er noget du vil vide mere om Asperger Syndrom, så bare kom med det... jeg har støvet nettet tyndt omkring dette syndrom og kender en hel del til emnet efterhånden.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Smerteklinik OUH nogen der kan fortælle lidt ? pjuske Alt det andet 4 08-07-2009 09:26
sidste møde vedr paragraf 100 ville lige fortælle at- pjuske Alt det andet 6 30-01-2009 17:50
Fik lige lyst til at fortælle bmdc Dit og Dat 5 13-06-2008 13:02
Må altså bare lige fortælle buster Dit og Dat 13 02-06-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension