K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2008, 13:46   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mads&Camilla Se meddelelser
.....Men nu hun færdig og har i sin praktik periode prøvet forskellige arbejdstider og hun kan ikke klare mere en max 4 timer, men heldigvis har hun fået bygget et godt forhold op på sin praktik plads og hun er rigtig glad for at være der og de vil gerne ansætte hende på fleks og er villige til at tilpasse hendes job efter det. Problemet er så at hendes sagsbehandler fuldstændigt afviste fleksjob og begyndte at tale om hun bare måtte affinde sig med at arbejde 15-20 timer og den hyrer der fulgte med det og i det hele taget havde ingen interesse i det materiale og spørgsmål hun havde gjort klar til mødet det hele endte med hun gav min kæreste en ansøgning til kontant hjælp og sagde farvel.
Kære Camilla og Mads

Ja det må være træls at stå i den situation, I står i.
Nu ved jeg ikke, hvor længe du har har fået revalideringsydelse, men iflg. loven kan man få det i 5 år. Man kan i visse tilfælde få det forlænget. Hvis I er interesseret, kan I læse lidt om revalidering her: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30304#K6

I ovenstående link står der følgende om forlængelse af revalideringsydelse:

Forlængelse af revalideringsperioden

§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller

2) hvis sygdom, pasning af syge børn eller børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, barsel, manglende pasningsmulighed af børn eller særlige sociale forhold midlertidigt forsinker revalidenden i at gennemføre jobplanen.


Har tænkt på, den praktikperiode, du har haft, var det en arbejdsprøvning? Prøvede du kun at arbejde de timer, du kunne klare?
Hvis arbejdsgiveren på arbejdspladsen bakker dig op om, at du ikke kan klare dig mere end disse timer, så kunne han/hun prøve at sige det til din sagsbehandler - hvis det ikke allerede er blevet gjort.
Og som de andre har nævnt herinde, synes jeg også det er en god idé at bede sagsbehandleren om at sende afslaget på skrift.

I kan også få hjælp i denne link i forbindelse med at klage over noget:
http://www.social.dk/netpublikatione...ublication.htm

Og velkommen til her....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 19:31   #12
Mads&Camilla
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2008
Indlæg: 8
Styrke: 0
Mads&Camilla er ny på vejen
Hej.

Jeg har opbrugt min kvorte, dette er afslutning på revalidering. Og mht. min praktikperiode, så har vi brugt tiden på at prøve 4-6-8 timer, og hvis jeg skal have en mulighed for at være noget for dem her hjemme, så kan jeg ikke mere end 4 timer. Og praktikken vil også gerne skrive noget til min sgasbehandler om det hele.
Så det er super.
knus
Mads&Camilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2008, 09:48   #13
museen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2008
Lokation: Solrød
Alder: 67
Indlæg: 11
Styrke: 16
museen er ny på vejen
Hej Mads
Hvor jeg dog føler med jer og jeres kamp, jeg kæmper selv med min kommune. Jeg har sendt mine klager til ankestyrelsen, borgmesteren og socilachefen, også har jeg en advokat på. Vores løsning på mit problem, er at vi trækker kommunen i retten.
Mit råd til dig er som en anden siger her på tråden. Få din fagforening, advokat med som bisidder, næste gang.
Held og lykke til jer begge, håber i vil få en god og problemfri fremtid.
Museen
museen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 09:46   #14
makeacd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2008
Lokation: Jylland
Indlæg: 5
Styrke: 0
makeacd er ny på vejen
så jeres indslag .
Og tak jeg kender turen .
Der var nok en ting eller 3 jeg havde prøvet i dette forløb .
Blev påkørt for 4 år siden .
Man er over ladt til sig selv , derfor er jeg ved at lave et netværk ....
som har været igennem systemet ....hjælper .
Og så varme ....og morfar .
Kommer væk fra alle fjolseren ...hjælper bedst .
Tror mig .....Jeg er fra århus .
makeacd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Hvis ikke man magter det DE forventer, hvad så.... Yasmin Alt det andet 12 07-04-2010 15:46
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension