K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2012, 11:08   #61
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Synes heller ikke det er ''tilbudet'' der er noget galt med som sådan. Det er mere fordi det er et led i en spareplan, at tiltaget generer mig...og så det faktum, at man mistænkeliggøre en hel gruppe mennesker for at sidde og gemme på en arbejdsevne som politikerne altså mener eksisterer....

Jamen for filan!! Hvis folk har en arbejdsevne, så kan de da til hver en tid bare gå op på jobcentret og tale med en jobkonsulent om enten skånejob og/eller muligheden for fleks.
Det behøver vi sgu da ikke få et brev ind gennem postkassen fra kommunen om.....

Og så er der lige den lille forskel, at man kan få frataget pensionen på den nye ordning hvis man får en form for arbejdsevne. modsat dem på den gamle ordning, som ALDRIG kan få frataget deres pension, selvom de arbejder.

Så hvis fok skal prøve krafter med arbejdsmarked, så kræver det da, at de lukker det hul pr omgående. Eller på anden måde stiller garanti for, at de ikke fjerner pensionen såfremt man fejler totalt på jobbet..

Uanset hvordan jeg end vender og drejer det, så virker det som noget ugennemtænkt juks!!
Ugennemtænkt? Ja, det er jo klart, reformen er jo ikke færdigforhandlet. Og vi har kun fået brudstykker. Det er jo ikke det endelige forslag.

Og ja, alle kan gå op på kommunen og sige, de gerne vil have hjælp, jeg kender endda nogle der har gjort det, men hjælp har de ikke fået, og der er også mange, der ikke tør gå derop.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 11:48   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Netop - og hvad har de så tænkt sig med alle dem der gerne vil have et job?? De jobs eksisterer jo slet ikke. En bedre ide ville da være, at finde jobs til de i forvejen 25.000 ledelige fleksere der heller ikke kan få jobs, og som i årevis har sukket efter ét - istedet for at øge puljen af ledige uden arbejde ved at få førtidspensionister med ind i kampen...

Hvad er det de regner med? At fordi man er førtidspensionist med en ubetydenlig arbejds evne, at så står 275.000 stillinger pludselig ledige?? Og tror de at fleksere og førtidspensionister bliver første valg, når arbejdsgiver skal ud og hente arbejdskraft??

Hvorfor dog hente en førtidspensionist ind med en ubetydenlig arbejdsevne, eller en muligvis ustabil flekser, når man kan få frisk ungt blod med fede kvalifikationer og blod på tanden med i sin virksomhed.....

Kan nogen oplyse mig?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 11:56   #63
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Netop - og hvad har de så tænkt sig med alle dem der gerne vil have et job?? De jobs eksisterer jo slet ikke. En bedre ide ville da være, at finde jobs til de i forvejen 25.000 ledelige fleksere der heller ikke kan få jobs, og som i årevis har sukket efter ét - istedet for at øge puljen af ledige uden arbejde ved at få førtidspensionister med ind i kampen...

Hvad er det de regner med? At fordi man er førtidspensionist med en ubetydenlig arbejds evne, at så står 275.000 stillinger pludselig ledige?? Og tror de at fleksere og førtidspensionister bliver første valg, når arbejdsgiver skal ud og hente arbejdskraft??

Hvorfor dog hente en førtidspensionist ind med en ubetydenlig arbejdsevne, eller en muligvis ustabil flekser, når man kan få frisk ungt blod med fede kvalifikationer og blod på tanden med i sin virksomhed.....

Kan nogen oplyse mig?
Nej, jeg påstår heller ikke, det bliver spor nemt, overhovedet ikke.

Det, jeg bare ville pointere var, at der på nuværende tidspunkt ikke er noget, der tyder på, at man vil tvinge nuværende ftp´ere til at få taget deres sag op igen.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 13:42   #64
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, den er jeg med på, selvfølgelig kan de ikke tvinge syge mennesker der er blevet tilkendt førtidspension fordi de ikke har en arbejdsevne, har varige dysfunktioner og ingen muligheder for at få det bedre......

Det er derfor jeg undre mig over deres oplæg til et udspil, for det er jo det samme som at sige, at en masse menneskers tilkendelser er forkerte, og at der ligger potientiale i at få dem med i jobkøen.....nu hvor der skal spares på svage og sygeområdet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 15:09   #65
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Nej, den er jeg med på, selvfølgelig kan de ikke tvinge syge mennesker der er blevet tilkendt førtidspension fordi de ikke har en arbejdsevne, har varige dysfunktioner og ingen muligheder for at få det bedre......

Det er derfor jeg undre mig over deres oplæg til et udspil, for det er jo det samme som at sige, at en masse menneskers tilkendelser er forkerte, og at der ligger potientiale i at få dem med i jobkøen.....nu hvor der skal spares på svage og sygeområdet.
Jeg synes ikke, det er det samme som at sige, at tilkendelserne var forkerte. Tilkendelsen har garanteret været eneste mulighed, men der er jo en del der kan få det bedre.
Da Furesø kommune havde sendt breve ud om tilbud om deltagelse i et projekt der skulle hjælpe ftp´ere med at komme i løntilskudsjob, mødte 100 op til info-mødet. Så der sidder altså en gruppe, der gerne vil tilknyttes arbejdsmarkedet på en eller anden måde, og jeg synes da, det er fint, at man vil hjælpe dem.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 15:17   #66
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvorfor bliver man ved med at sige der er 275.000 på førtidspension, man skulle heller have fokus på dem efter 2003
da de netop kan få taget deres pension igen

1 der har været en langt mindre tilgang til FP, siden 2003 og netop efter 2003 skal ens arbejdsevne være ubetydelig og varig

2 så alle dem før 2003 tæller alså ikke med nogen steder, da det netop ved lov er sådan at de ikke kan få taget deres pension.
så de kan bare sige nej til tilbudet

3 det kan man efter 2003 og igen med den nye reform i hånden og man kan arbejde 2 timer om ugen, så bliver man frataget sin pension og sat over på fleks
her ved jeg så ikke engang om man kan få ledighedsydelse eller man gå direkte fra pension over på kontanthjælp indtil man finder et job

fint man giver et tilbud for dem der kan, men hvis man kan arbejde i 2 timer om ugen kan kommunen vurdere man ikke er berettiget til pension længere.

jeg siger ikke alle kommuner vil gøre det, men de vil have muligheden for det og spare en masse penge til en pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-04-2012 kl. 15:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 15:41   #67
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jo, men selv om du har fået tilkendt pension efter 2003, så står der altså ingen steder, at der ikke er nogen, der kan få det bedre, når de har fået den fornødne tid og ro til feks at koncentrere sig om deres behandling. Der sidder altså nogen derude, der føler sig ekskluderet af samfundet og som gerne vil ud og arbejde lidt og være en del af et fællesskab på en arbejdsplads. Hvorfor ikke give dem et tilbud? Og som der er lagt op til nu, så er det altså kun et tilbud og ikke tvang!
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 15:47   #68
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Da jeg blev fleksjobvisiteret med en rest erhvervsevne på 1/3,
udløste det invalidepension fra min pensionskasse
(det er siden hen lavet om, så den kun gives ved offentlig tilkendelse af FP).
Det lyder lidt som om, at produktet har udviklet sig til et lidt for smart kræmmerprodukt :-/


Det er naturligvis tab af erhvervsevne man fremadrettet bør forsikre sig imod uden afhænighed af, hvorvidt tabet konkret kan udløse en offentlig førtidspension (som de fleste efterhånden formodentlig ved nærmest fremadrettet kræver, at man er dødende / terminal patient og over 40-50 år).

Taber man dokumenteret 1/3, 2/3 eller 3/3 erhvervsevne uanset alder og evt. offentlig forsørgelse, så er det det der bør udløse en forsikringsudbetaling.

Kunderne bør fremadrettet være noget mere kritiske over for, hvad de kontraktmæssigt bliver præsenteret for før de accepterer handlen - hvis ikke de blot ønsker at anvende kontrakten til lokumspapir ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 15:50   #69
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jo, men selv om du har fået tilkendt pension efter 2003, så står der altså ingen steder, at der ikke er nogen, der kan få det bedre, når de har fået den fornødne tid og ro til feks at koncentrere sig om deres behandling. Der sidder altså nogen derude, der føler sig ekskluderet af samfundet og som gerne vil ud og arbejde lidt og være en del af et fællesskab på en arbejdsplads. Hvorfor ikke give dem et tilbud? Og som der er lagt op til nu, så er det altså kun et tilbud og ikke tvang!





det er rigtig men så har du også pligt til at gøre opmærksom på det
alså at man har fået en del af sin arbejdsevne tilbage og kan komme i fleks

jeg er måske bare blevet skadet efter 4 år i dette system og uden indtægt på andet år

nej jeg stoler ikke en meter på en kommunen eller rettere sagt et jobcenter

jeg ved bare at med den nye lov og dette forslag, så vil kommunen med loven i hånden tvinge en del over på fleks.
så nej kan ikke se det som et tilbud
et tilbud er noget man bare kan sige nej til, det kan du ikke med dette forslag
du skal revuderes med lægeerklæringer og så videre, sikkert også en ny arbejdsprøvning
for hvordan skulle en kommune så vurdere ens arbejdsevne efter nogle år
en arbejdsprøvning gælder ikke i flere år

igen hvis man har fået pension efter 2003


du skriver
så står der altså ingen steder, at der ikke er nogen, der kan få det bedre

alså for at få fleks eller pension skal det være varig

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-04-2012 kl. 15:55.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 15:52   #70
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jo, men selv om du har fået tilkendt pension efter 2003, så står der altså ingen steder, at der ikke er nogen, der kan få det bedre, når de har fået den fornødne tid og ro til feks at koncentrere sig om deres behandling. Der sidder altså nogen derude, der føler sig ekskluderet af samfundet og som gerne vil ud og arbejde lidt og være en del af et fællesskab på en arbejdsplads. Hvorfor ikke give dem et tilbud? Og som der er lagt op til nu, så er det altså kun et tilbud og ikke tvang!





det er rigtig men så har du også pligt til at gøre opmærksom på det
alså at man har fået en del af sin arbejdsevne tilbage og kan komme i fleks

jeg er måske bare blevet skadet efter 4 år i dette system og uden indtægt på andet år

nej jeg stoler ikke en meter på en kommunen eller rettet sagt et jobcenter

jeg ved bare at med den nye lov og dette forslag, så vil kommunen med loven i hånden tvinge en del over på fleks.
så nej kan ikke se det som et tilbud
et tilbud er noget man bare kan sige nej til, det kan du ikke med dette forslag
du skal revuderes med lægeerklæringer og så videre, sikkert også en ny arbejdsprøvning
for hvordan skulle en kommune så vurdere ens arbejdsevne efter nogle år
en arbejdsprøvning gælder ikke i flere år

igen hvis man har fået pension efter 2003
Jeg ved ikke, hvor du har læst henne, at det skal være tvang, for det er ikke det, der er meldt ud til pressen, læs længere tilbage i denne tråd.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
V: Førtidspensionister skal tilbydes job Webmaster K10 Nyheder 0 27-04-2012 17:40
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Førtidspensionister skal også i arbejde Peacock Dit og Dat 6 08-04-2008 11:35
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension