K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2012, 03:31   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uenighed i EL mhp finansloven

Faldt lige over denne side hvor en fra hovedbestyrelsen i EL som stemte nej til finansloven skriver om deres overvejelser i forbindelse om de skulle gå med eller ej...

Citat:
Alligevel er der tale om den strammeste finanslov og mig bekendt strammere end nogen af VKO’s. Rammen er 0,1 procent, hvilket vil medføre besparelser, men ikke nok med det, så er finansieringen oveni dette ret asocial.

De rige betaler ikke noget, men det gør de fattige og middelklassen. Dertil kommer, at der ikke sikres en indsats for jobs (eller i hvert fald højest nogle få), og dagpengeproblematikken løses ikke. Lad os tage sidstnævnte først.
Kilde: http://www.modkraft.dk/blogindl%C3%A...il-finansloven
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 07:37   #2
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Dejligt at få bekræftet , jeg ikke er den eneste der er dybt skuffet over såvel hovedbestyrelse som folketingsgruppe. Tak for linket :-)

Der er for mig at se ingen tvivl om at højrefløjen i partiet ( de midtsøgende om man vil ) , har brudt mandatet fra årsmødet.

I punkt 4 definerer partiet en finanslov ( helt korrekt i øvrigt ) både som ”en opsamling på det foregående års politik , og et budget for det kommende.

Citat:
En finanslov er både en opsamling på det foregående års politik og et budget for det kommende.
Jeg tror hurtigt vi kan blive enige om , det nærmest har haglet ned med forringelser for udsatte/svage grupper i år. Forringelser folketingsgruppen overhovedet ikke fik rettet op på. Alligevel stemmer de for , selvom der i punkt 3 og 4 udtrykkeligt påpeges der skal stemmes mod , hvis den indeholder forringelser af almindelige menneskers vilkår.

Ydermere gentages dette endda endnu engang , længere nede i mandatet , da der står finansloven skal stemmes ned , hvis den opsummerer et års nedskæringspolitik , gennemført sammen med partier til højre i salen.

Jakob Lindblom er ikke alene i sin kritik. Jeg hørte i radio-avisen i går , at hovedbestyrelsesmedlem Mikael Hertoft , vil have udskiftet ja-sigerne til næste årsmøde.

Sidst redigeret af halse; 13-11-2012 kl. 07:41.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 07:59   #3
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Enhedslisten er et sammenrend af tosser ...man laver finanslov men vil ikke stå ved det og præsentere den bagefter ...I KUNNE JO BARE SIGE NEJ !!! hvor svært kan det være ?

I min optik er de dybt useriøse og er ligeså splittet som det gamle fremskridtsparti der bestod af landsbytosser.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 13:17   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Mr.Bean....

Når de nu endelig skulle sige ja til den (ifølge det mandat de havde fra deres sidste årsmøde burde de have sagt klart nej)....så er det da den eneste rigtige måde de har gjort det på...

Det ville da i den grad være falsk hvis de skulle stille sig op og smile til alle og se glade ud...

Det giver meget mere mening når de stiller op for sig selv og siger at det absolut ikke er en god aftale ud fra hvad de havde regnet med...

Det der fis både S og SF gør...at de stiller sig op og siger at den blå politik de køre...at den er skam da helt i tråd med S og SF politik.....det er jo helt hen i vejret og giver ingen mening...

De burde klart gå ud og sige at det er noget Margrethe Vestager(den egentlige statsminister) har trumfet igennem....men det tør de ikke....for de skal åbenbart sige som de gør...da man åbenbart ikke må fortælle folk at man ikke er tilfreds med de aftaler man laver...

@Halse...

Vi har jo også hørt adskillige gange fra folketingsgruppen at de forringelser der har været i løbet af året skulle modregnes krone for krone i en evt finanslov...før de ville gå med....

Så ved ikke helt hvad der er gået galt...men de har helt klart ikke overholdt det mandat de har haft fra årsmødet...

Så man kan da i det mindste håber at de får skiftet ud så dette ikke sker næste år....

De risikere jo at bløde vælgere som S og SF hvis de bliver ved på denne måde...

Folk har snart ikke nogen at vende sig imod og så er der flere der vil vælge at stemme blankt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 13:29   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Nej det er dobbelt moralsk at gå ud og sige til offenligheden de ikke er tilfredse med aftalen, hvorfor så stemme for......

Jeg tror bestemt på sigt de vil miste stemmer en del endda, der kommer mange sofavælgere fremover.

Man har jo et standpunkt til man tager et nyt.

Og så forstår man jo ikke helt, den der vending, at et land skal måles på, hvordan man behandler de svageste grupper i samfundet på hmmm
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 13:48   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dobbeltmoralsk vil jeg nu ikke kalde det....da al politik i denne verden består af kompromisser...

Nogle ting er man nødt til at gå med på....og andre ting får man....

Så selvfølgelig kan man være delvis utilfreds med en aftale man har lavet ud fra et kompromis...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 14:02   #7
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så ved ikke helt hvad der er gået galt...men de har helt klart ikke overholdt det mandat de har haft fra årsmødet...

Så man kan da i det mindste håber at de får skiftet ud så dette ikke sker næste år....

De risikere jo at bløde vælgere som S og SF hvis de bliver ved på denne måde...

Folk har snart ikke nogen at vende sig imod og så er der flere der vil vælge at stemme blankt...
Som jeg truede med i lørdags , ville jeg stemme blankt såfremt de lagde stemmer til denne finanslov.
Men jeg håber inderligt det lykkes at udskifte ja-sigerne til årsmødet. Gør de det vil jeg omgøre min beslutning.

Det vil ærgre mig hvis jeg for første gang skulle stemme blankt til et folketingsvalg. Men en håndfuld af folketingsgrupppen stoler jeg ikke på længere. Jeg vil have en handlekraftig hovedbestyrelse der kan holde hånd i hanke med dem.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 14:29   #8
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
At indgå et kompromis, kan jo også bare være så møgnødvendigt, også på den lange bane..

I dansk politik for man sgi ikke noget foræret, og så er det godt at have nogle arrige rottweilere, som Enhedslisten, til at snappe de andre i haserne


Og at stemme blankt hjælper vist ikke, så bliver det nok betragtet som stemmespild og så overgå ens stemme til et parti anyway

Sidst redigeret af Mileo; 13-11-2012 kl. 14:39. Årsag: manglede lige lidt...
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 15:28   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvis man nu kigger tilbage på alle enhedslisten's krav/udmeldinger, hvor meget har de så fået igennem.

Ja selvfølgelig har de været nødt til at indgå kompromi'er, pga. den forhandlingsrunde der var igang med venstre, så finansministeren har kunne presse begge hold samtidigt.

Jeg synes bare man stadig skal stå fast på sin overbevisning/politik uanset om det koster vælgere/stemmer.

Kunne godt forstille mig at der kommer til at gå mange år, efter næste valg før vi igen for en såkaldt socialdemokratisk regering.

Kan sagtens se det er en meget svær balancegang i en krisetid, hvor riget fattes penge.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 15:54   #10
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Enhedslisten har ikke fået så meget igennem, som de nok oprindeligt ville..
Men samtidig er det osse, efter en hård kamp lykkedes dem at få en plads ved forhandlingsbordet..og så syntes jeg at kompromiser er på plads..

Selvom det nok står i vejen får idealismen.

Men der skal vel på den anden side, være plads til både et parti og noget politik, som banker de større partier på plads..så man stadig har en stemme..selvom man oprindelig havde større ønsker
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uenighed om førtidspension Vej86 Politik og Samfund 0 20-02-2012 09:05
Så er finansloven på plads -hvad der er gået igennem Ninja Politik og Samfund 19 21-11-2011 22:41
Finansloven giver psykisk syge hjælp for 900 millioner andersmadsen Politik og Samfund 14 05-11-2011 11:53
Finansloven 2008 bo m Politik og Samfund 1 06-03-2008 18:36
finansloven !!!! Stella Politik og Samfund 8 06-02-2008 12:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension