K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 16:48   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Det gule sygesikringskort dur ikke...

...længere når man rejser ud i Europa

http://politiken.dk/turengaartil/rej...#t=tgtzoneleft

"Hvis finanslovsforslaget vedtages, vil du ikke længere være dækket af det gule sygesikringskort på rejser til Europa. Se her hvad du skal være opmærksom på."

Hmmm..ja, så er det med at være obs, ikke man risikere at stå med fletningerne i postkassen...
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:04   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har bestilt det Blå sygesikringsbevis her for 10 dage siden til mig og ungerne.

Det var gratis og kunne bestilles på nettet - det gælder 5 år.
Dog dækker det ikke så godt som det gule, men det dækker meget bedre end ikke at have nogen af delene

Når man bestiller kortet er der nogle bokse hvor der står om man skal bo i udlandet eller opholde sig mere end 6 mdr i udlandet mm.
Man skal IKKE sætte kryds i nogen af boksene!!!
Man bestiller bare og sender. Så finder de selv ud af resten. De har ikke fået nået at rette de der bokse endnu.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:21   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Kort og godt; dækker det blå kort den samme ydelse som landets borgere får, hvor man befinder sig... -og hvis man mener det er nok, er det selvfølgelig fint

Mange vil dog have glæde af en privat rejseforsikring(gerne sammen med indboforsikringen), så koster det ikke en krone hvis man skal have særlig god behandling og evt. transporteres hjem i fly osv.

Vi giver kun 700,- årligt(for hele familien) for fuld dækning under rejse på hele kloden dvs. incl. bagage, afbestilling, ski/paragliding osv. osv. -så undersøg jeres indboforsikring om der kan tegnes en seriøs dækning, hvis i har brug for tryghed - og afslapning - på rejsen.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 19-11-2011 kl. 20:34. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 20:37   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har altid haft Europæiske rejseforsikring og har den fortsat. Synes de er rigtig gode.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 19:38   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har altid haft Europæiske rejseforsikring og har den fortsat. Synes de er rigtig gode.

Ja, Europæiske ved hvad de har med at gøre... -de har fx også deres egen alarmcentral, så de ikke er afhængig af en tilfældig alarmcentral fx SOS

Ulemperne ved kun at have det blå er faktisk store, og i værste fald kan man ende med en millionregning når det går galt -hvem sagde ekstra skat igen, igen og igen -for nu stiger vores rejseforsikringer selvfølgelig når de skal dække mere(alt)


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 22:41   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tør simpelthen ikke rejse med børnene uden at have ekstra forsikring, tænker også på bagage, men selvfølgelig også ulykker, sygdomme mm.
- og den mulighed at man kan afbestille ferien hvis en af ungerne bliver syge inden, uden at miste sine penge mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 00:46   #7
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg har haft mit blå i tre et halvt år, bestilte det efter en udsendelse i TV Avisen, derudover har jeg en rejseforsikring oveni. Andet tør jeg ikke! Ens bagage kan jo også mistes under rejse, og så er det jo et fedt om det er det blå eller det gule sygesikringsbevis.

Jeg har GF forsikring, som også har egen central, så vidt jeg ved. De er gode og billige!

Under mit udlandsophold det første halvår af 2011 havde jeg dog Europæiske. Det har jeg haft under alle mine længerevarende udlandsophold (som kun har været udenfor EU).
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 09:22   #8
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja, jeg må tilstå, at vi også har en rejseforsikring i vores indbo - den dækker afbestilling, bagage, sygdom, tabte ting osv osv osv..... og den dækker jo hele familien i hele verden, så jeg synes da bestemt den er det værd + at man ikke skal tænke på det hver gang man rejser.....

Ydermere, er det måske også et af de steder i dansk økonomi hvor jeg synes det er okay, at sparekniven bruges, det kan da ikke være andres problem om jeg bliver syg på rejsen, synes ikke det er helt fair at en familie på Bornholm skal betale en del af deres skat til mig, fordi jeg blev syg på rejsen.....
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 13:03   #9
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
En alm årsrejseforsikring med indbo dækker så vidt jeg ved kun hjemrejse o.l. Selve sygdom/indlæggelse og behandling dækkes ikke af en alm rejseforsikring (ikke dem jeg har set ihvertfald).
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 15:07   #10
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Gult sundshedskort, blåt sundhedskort, rejseforsikring via indboforsikring eller Europæiske/Gouda, bagageforsikring, afbestillingsforsikring...

Jeg får helt lyst til at blive hjemme og så lade være med at være syg...
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension