K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2011, 00:04   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
En bekendt person har fået tilkendt ftp, vedkomne har selvfølgelig været i arb prøvninger osv. Jeg ved det er hamrende svært at få en ftp. men personen bruger de fleste weekender på fysisk hård udfoldelse, træner bold i forskellige afskygninger, træner hund, knokler rundt i fritiden, er hjemmefra 1 weekend om måneden ca til en meget aktiv fritidsinteresse. kommunikerer med gud og hver mand, godtnok ofte på en negativ måde men alligevel. Har 2-3 store uddannelser bag sig, med flotte karakterer.
Din bekendt kan meget ved være maniodepressiv og lider af hyperaktivitet.

Hyperaktivitet,
usædvanlig stor, nærmest uhæmmet motorisk aktivitet. Ofte viser hyperaktivitet sig som rastløshed, kropsuro, omkringfaren og hyppige umotiverede aktivitetsskift.

Tilstanden kan forårsages af neuroser, stress, intelligensdefekter eller hjerneskader.
Hyperaktivitet er en hyppigt forekommende adfærdsforstyrrelse hos børn.

I nogle tilfælde forekommer den sammen med udtalte opmærksomhedsforstyrrelser og impulsivitet (hyperkinetisk syndrom).
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:06   #22
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Nullermus... kender du en der får pension og som er i stand til at tjene mellem 2 og 300000 sort så er det din PLIGT at melde vedkommende .....
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:11   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes det er HELT utroligt så godt nogen mennesker er informeret omkring andre menneskers økonomi - de ved alt, både hvad de tjener sort, hvad de tjener hvidt, hvilke ydelser de modtager, hvilke sygdomme de ikke kan have, hvilke de måske kan have osv osv........

Jeg tror ikke på noget af det. Man kender ikke folk andet end til tænderne. Med mindre man altså bor sammen med dem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:17   #24
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Du har fuldstændig ret, det lyder helt forkert



Nu har du åbenbart ikke læst tråden særlig grundigt, for så ville du vide, at i en af de allerførste linjer, oplyser tije at være modtager af ftp.

Men ellers er der bare at sige, at vi ville kunne nå meget længere i en diskussion som den her, hvis nogen lod være med at gøre det til et personligt martyrium, med opfattelsen af at vi andre, fordi vi tilfældigvis mener nogen er kommet uberettiget til ftp, også er nogen der samtidigt har ondt i R**** over at lige netop I er blevet tilkendt pension.
Nå så er hun jo nok kommet til den ligesom hendes nabo... ja sådan kan man jo skrive... jeg kender hende ikke...

Og jeg mener simplethen at de af jer der sviner dem, som kan ha et liv ved siden af en pension til, er nogle forbandede brokhoveder... ikke kan se ud over jeres egen næsetip...

Et kan jeg sige .. jeg lider ikke at det du så skønt kalder "personligt martyrium" - og jeg er bedøvende ligeglad med om I mener at kende alle der svindler med førtidspension.. og jeg tog slet ikke jeres skribleriet til mig...

Men alle de mange mange mennesker der er medlemmer herinde på k10.. som hver dag krænger deres personlige ting ud .. dem pisser I på ved at være så skide fordømmende ..
Dem med en skrøbelig psyke.. får I næsten til at undskylde at de er til... og at de har formastet sig til at sige ja til en pension....

Men på den anden side er det også skie tragisk.. din veninde, trådstarter.. bruger 2-3 døgn på at aflure naboens gøren og laden.... hmmmmm hvad kan mon sige om sådan en??
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:35   #25
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Nullermus... kender du en der får pension og som er i stand til at tjene mellem 2 og 300000 sort så er det din PLIGT at melde vedkommende .....
Det behøvede jeg så ikke.
Det klarede SKAT selv, da man ved et rutinetjek i en virksomheds regnskab ved et tilfælde faldt over vedkommendes navn i forbindelse med køb af en masse materialer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Men alle de mange mange mennesker der er medlemmer herinde på k10.. som hver dag krænger deres personlige ting ud .. dem pisser I på ved at være så skide fordømmende ..
Dem med en skrøbelig psyke.. får I næsten til at undskylde at de er til... og at de har formastet sig til at sige ja til en pension....

Men på den anden side er det også skie tragisk.. din veninde, trådstarter.. bruger 2-3 døgn på at aflure naboens gøren og laden.... hmmmmm hvad kan mon sige om sådan en??
Hvorfor vil du absolut gøre det til, at vi "pisser på" og "fordømmer" de mennesker der er på K10.

Hvor ser du, at nogen har anklaget medlemmer herinde enten for at snyde eller for uretmæssigt at modtage offentlige midler.

Du tror måske på, at ingen her i landet modtager pension uberettiget?

Det er også udelukkende op til dig selv, at vælge om du tror det eller ej, men fordi vi er nogen der siger det, behøver du jo ikke gøre det til, at der direkte kommes beskyldninger og fordømmelser mod nogen herinde.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:53   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg er helt overbevist om, at personer som har svindlet sig til FP på den ene eller på en anden måde, vil aldrig bruge sin tid på at skrive på K10.

Men ingen tvivl om det, at der findes folk som fik tilkendt FP fordi fks. de kendte/kender nogen i kommunen.....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 01:07   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Det behøvede jeg så ikke.
Det klarede SKAT selv, da man ved et rutinetjek i en virksomheds regnskab ved et tilfælde faldt over vedkommendes navn i forbindelse med køb af en masse materialer.



Hvorfor vil du absolut gøre det til, at vi "pisser på" og "fordømmer" de mennesker der er på K10.
Den måde der bliver beskrevet hvad den nabo kan og ikke kan...

Hvor ser du, at nogen har anklaget medlemmer herinde enten for at snyde eller for uretmæssigt at modtage offentlige midler.
Det er der sørme heller ikke skrevet noget om.. det må sg stå for din egen regning

Du tror måske på, at ingen her i landet modtager pension uberettiget?
Aner det ikke.. jeg skal ikke spille dommer .. det klarer I fint selv...

Det er også udelukkende op til dig selv, at vælge om du tror det eller ej, men fordi vi er nogen der siger det, behøver du jo ikke gøre det til, at der direkte kommes beskyldninger og fordømmelser mod nogen herinde.Jeg mener at I ser hvad I ønsker at se... men I er pokkers gode til at snage i andres forhold... hold da op... hvordan mon jeres venner og naboer vil ha det, hvis de vidste det
Heldigvis så er det et frit land vi lever i.. og I damer må gerne have den holdning at der er mange der svindler og bedrager for at få en pension... eller når de har fået den..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 01:22   #28
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Oprindeligt indsendt af Nullemus
.
Hvorfor vil du absolut gøre det til, at vi "pisser på" og "fordømmer" de mennesker der er på K10.
Den måde der bliver beskrevet hvad den nabo kan og ikke kan...

Hvor ser du, at nogen har anklaget medlemmer herinde enten for at snyde eller for uretmæssigt at modtage offentlige midler.
Det er der sørme heller ikke skrevet noget om.. det må sg stå for din egen regning


Du tror måske på, at ingen her i landet modtager pension uberettiget?
Aner det ikke.. jeg skal ikke spille dommer .. det klarer I fint selv...


Det er også udelukkende op til dig selv, at vælge om du tror det eller ej, men fordi vi er nogen der siger det, behøver du jo ikke gøre det til, at der direkte kommes beskyldninger og fordømmelser mod nogen herinde.
Jeg mener at I ser hvad I ønsker at se... men I er pokkers gode til at snage i andres forhold... hold da op... hvordan mon jeres venner og naboer vil ha det, hvis de vidste det Heldigvis så er det et frit land vi lever i.. og I damer må gerne have den holdning at der er mange der svindler og bedrager for at få en pension... eller når de har fået den.....

Fordi tije fortæller om en nabo, der efter tijes mening er i stand til at klare en hel masse og det derfor er underligt, at vedkommende får pension, er det da på ingen måde, at pisse på og fordømme nogen på K10.

Selvfølgelig kan det da ikke stå for egen regning, for i og med du mener at blandt andre jeg, "pisser på og fordømmer" folk herinde, det må sgu da være det samme som, at du beskylder mig for at anklage nogen herindefra for at modtage pension uberettiget når det nu er det emne der diskuteres.

Og i øvrigt, så behøver jeg ikke snage i nogens forhold for, med rette at kunne påstå, at nogen er kommet for let til deres pension, for der forlå jo ligesom den mulighed, at det var de slet ikke blege for selv at fortælle.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 01:25   #29
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg er helt overbevist om, at personer som har svindlet sig til FP på den ene eller på en anden måde, vil aldrig bruge sin tid på at skrive på K10. :

Næ, det tror jeg egntlig du har ret i.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 09:23   #30
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
Det er jo slet ikke det der er problemet, at psykisk syge ikke skulle være lige så berettiget til ftp som dem med fysiske sygdomme.

Det er om nogen har fået pension ud fra falske forudsætninger.

Nu bruger du dig selv som eksempel, så det tager jeg udgangspunkt i.

Du nævner du har fået pension grundet livslang depression og invaliderende personlighedsforstyrrelser.

Det er selvfølgelig også i orden hvis det gør dig uarbejdsdygtig i en grad der berettiger til ftp.

Men hvis du , som i de eksempler jeg hentydede til tidligere, samtidig med du var blevet tilkendt pension, var i stand til at arbejde hårdt og tjene 2-300000 sort om året, så var det ikke i orden at du var blevet tilkendt pension, uanset hvad du så fejlede.
Det kan jeg så med go samvittighed fortælle dig, at jeg ikke gør og ikke er i stand til! Jeg går her hjemme, hos mig selv, og forsøger at hækle og male, og ellers prøver at være noget for mine voksne børn.

Men jeg kan stadig ikke følge dig! Med det system vi har i DK, og den måde man bliver undersøgt og arbejdsprøvet på, hvordan skulle man så kunne slippe igennem nåleøjet under falske forudsætninger?

Hvis du kender nogen af slagsen, så konfronter dog den pågældende kommune, om deres fejlvisitation!
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense har sat prop i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-01-2012 16:00
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Tildeling af FTP med kontrol. mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-09-2010 15:00
Forskel i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 10-05-2009 08:30
Hjort: Utilfredsstillende tildeling af førtidspensioner Peacock Politik og Samfund 2 16-06-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension