K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2010, 08:10   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Karo.

Alt er efter min mening relativt. Jeg møder dagligt unge mennesker i f.eks. butikker, som har alverdens tid, ikke kender til begrebet service, ikke har nok erfaring indenfor deres felt ect. Andre gange møder jeg nogle, helt modsat.

Ang. de 35 årige, så har de jo mange gange små børn. Helt fint med mig, men dette udløser en del 1. og 2. barns sygedage, hvilket næppe er tilfældet for en 55 årig.

Ergo, mener jeg ikke man bare kan kigge på menneskers alder ud fra et virksomhedsperspektiv.

Samtidig er det jo lidt paradoksalt, at der tales om ældrebyrden, og man så ikke mener, man kan bruge mennesker på/over 55 år. Der er ingen logik. Samtidig blæser der strømme om, at pensionister skal passe børn ect.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 14:46   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
hej gunvor

En af mine favorit butikker var ”Jaeger” på Oslo Plads i København. Den er lukket nu.
Jeg kom der ofte i min storhedstid, på vej hjem fra arbejdet og kun fordi der var en sød og professionel personale, som bestod ”kun” af ældre damer, som alle var over 50 år.

Meget ofte kom jeg i butikken for at stresse af efter en lang dag, men jeg var altid vedkommen og følte mig aldrig presset til at købe noget.

Men se…, desværre tiderne har ændret sig. ”Jaeger” butikken er lukket nu og jeg se ingen ældre damer i butikker. I dag skal der sælges, så den unge personale står på nakken af en med det samme og jeg blive også stresset med det samme.
Derfor, hvis jeg vil købe noget nyt så køber jeg det på nettet.

Men jeg har stadigvæk en del af mit gamle tøj fra butikken og ikke mindst de mange gode minder om de ældre damer.

Du har ret i, at ældre er et mere stabilt arbejdskraft, men jeg tror at virksomheder er simpelthen bange for at ansatte de ældre, fordi det er ikke så nemt at få dem fyret, netop på grund af diskriminations §§§….

Sidst redigeret af Karo; 20-11-2010 kl. 14:48.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ældre tvinges til at få robot buster Politik og Samfund 11 16-11-2011 15:29
Fyr fleksere og ældre zuza Manglen på Fleksjob 7 08-06-2009 19:50
Jobmulighed med de ældre zuza Manglen på Fleksjob 5 27-05-2009 23:25
ældre går i retten buster Politik og Samfund 0 02-02-2009 20:01
Aktindsigt i ældre papirer?? dhansen Alt det andet 10 17-04-2008 12:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension