K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2011, 22:18   #21
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Men hvis hun skal give en besked videre til din sagsbehandler, hvad hun jo helst skal, så skal den jo også være rigtig...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 22:27   #22
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej.

Jeg undrer mig, for jeg har ALDRIG ringet eller skullet ringe til jobcenter/sagsbehandler ved kort sygdom.

Jeg spurgte 1. gang jeg var i arbejdsprøvning, om jeg skulle kontakte andre end arbejdsstedet ved sygdom. Der fik jeg at vide, at det skulle jeg IKKE.

Det har jeg så siden holdt mig til ( har været i arbejdsprøvning i 9 måneder, og i 3 praktikperioder på ialt 12½ måned ) - min sagbehandlere har ALDRIG sagt at jeg skulle ringe og melde mig syg ved kortvarig sygdom.

Jeg afleverer bare jævnligt et lille regneark (hjemmelavet) med antal timer jeg har været på praktikstedet. Hvis jeg har været syg - skriver jeg bare "syg" ud for datoen.
Det har ALDRIG været stillet spørgsmålstegn ved dette.

Det undrer mig derfor at I andre skal ringe til sagsbehandler/jobcenter/kommune ved sygdom.

Hilsen
Cordulla
Ledig fleksjobber på kontanthjælp.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 22:27   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen, du har fuldstændig ret Andersine85, vi er bare mange der tænker alt for meget.. videre du ved. Det er sgu ikke nemt at få hvad det er ud over læberne, for i reglen føler man sig nok bare lidt "sløj" som Anna siger, at det så relatere til alverdens diagnoser er så en anden side af sagen..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 22:28   #24
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Kommunen må gerne vide, hvorfor du melder dig syg... En kommune er ikke en arbejdsgiver, så det er nogle andre regler... Du har pligt til at oplyse kommunen om alle forhold, der har noget at gøre med din sag, incl. grunde til fravær - ikke gyldige grunde kan jo give fratræk i sygedagpenge og kontanthjælp f.eks.
Okay.

Men SYG er også en "grund til fravær".
Man har vel ikke mindre ret til at være forkølet end til at have diarré...

Jeg forstår, at det er relevant, at min kontaktperson på arbejdsprøvningsstedet ved hvad årsagen helt specifikt er til at jeg kommer sent når jeg gør det eller som i dag ikke kommer, så det kan blive sat i kontekst til arbejdsprøvningen, og videregivet til min sagsbehandler i den kontekst, og det ønsker jeg også - vi taler hver dag om hvordan jeg har det og har haft det dagen før/i weekenden.

Jeg undrer mig bare over at man skal oplyse det specifikt når man sygemelder sig hos kommunens fraværstelefon.
Sagsbehandleren får under alle omstændigheder en specificeren fra arbejdsprøvningsstedet såfremt det er noget der er af relevans.

Men okay... Jeg er måske også bare ved at være træt af at alt skal skrives ned. Og jeg syntes ikke at det er spor relevant at få skrevet i mine sagsakter at jeg har dårlig mave.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 22:29   #25
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...er det ikke bare et skema, vedkommende skal krydse af?
Forkølet, influenza lyder som oplæsninger...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 22:32   #26
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hej i tråden

Kravet er at man skal melde sig syg. Ikke at man skal komme med en fyldestgørende forklaring. Er man syg, så er man syg.

Jeg ville heller aldrig uddybe dette overfor en tilfældig dame der passer en telefon. De kan ikke trække dig for en krone hvis du har gjort hvad du skal, hvilket er at melde dig syg. Punktum. Kommune eller ej. Jeg kan gå med til at fortælle hvornår jeg forventer at være rask, hvis jeg kan sige noget om det. Og ellers ringer man igen når man vil raskmelde sig.

Bortset fra det, fik jeg lov til "kun" at skulle ringe og melde mig syg til arbejdsprøvningsstedet samt min jobkonsulent. Det er jo vanvid man skal ligge og ringe til tre steder (med ventetid flere af stederne) når man rent faktisk er syg.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 22:34   #27
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser

Jeg undrer mig bare over at man skal oplyse det specifikt når man sygemelder sig hos kommunens fraværstelefon.
Sagsbehandleren får under alle omstændigheder en specificeren fra arbejdsprøvningsstedet såfremt det er noget der er af relevans.
Tja, og der kan vi så være HELT enige... synes det er mystisk at skulle melde sig syg flere steder...

Men når det så er sådan, så synes jeg så også det er fint, at det er så nøjagtigt som muligt, det der noteres...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 00:47   #28
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Dét er jo netop pointen:

hvorfor og hvordan skal man melde sig syg -når man i forvejen ER syg...øhhh

-men netop oplever en måske forværring af symptomer, ja, hvad der nu kan følge med en kronisk elle lign tilstand ikk´

Lige netop dette, var hvad jeg som hustru til kronisk syg(og til tider, lammet mand, når det er rigtig slemt!) spurgte PÅ SKRIFT OM?

HVEM SKAL JEG KONTAKTE? (SAGSBEHANDLER, KOMMUNE, AKTØR, LEDER PÅ EVT ARBEJDSPRØVNINGS STED MFL?)

HVORDAN SKAL JEG DOKUMENTERE DET? (SKAL JEG KONTAKTE EGEN LÆGE/VAGTLÆGE EVT FOR DOKUMENTATION)

OG IKKE MINDST, MÅ JEG SOM HUSTRU HAVE LOV AT MELDE HAM "SYG" -NÅR HAN IKKE SELV VAR I STAND TIL DET?

osv osv....

jo, bestemt interessant problematik -OG mine spørgsmål kom sørme videre ind til Nævnet ti hi -til gengæld fik jeg/vi ALDRIG svar på ovenstående af diverse, hmmm....

(måske man skulle have haft kræfterne til at sende spørgsmålene videre til Ministeriet!)

Skal jeg ikke bare sige det sådan: vi kedede os ikke!!

Ps: generelt kan jo siges at det BØR være kommunens SB man sygemelder sig til- da det jo SELVFØLGELIG er denne der holder trådene ikk -uanset HVOR man er henne i regiet -længere er DEN ikke!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 06:57   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Herinde

Det er mig bekendt ikke påkrævet via statens mange skemaer, som skal udfyldes i dette cirkus omkr. SDP-forløb f.eks. arbejdsprøvning, at der skal nednoteres grunden til sygdom, men kun reg. af at vedkommende har været syg. Har med egne øjne set disse skemaer.

Hvorfor jeg ser det, som en del af registeringscirkus (læs statestik) kommuner er blevet pålagt omkr. hele systemet, og ikke som en reel interesse i borgers ve og vel. Hvis det var sådan, så ville det jo ikke være så svært at enten få justeret timeantal i forhold til realistisk funktionsevne el. imødekomme de skånebehov der er.

Andersine det ville være rart, hvis du kom med dokumentation via henvisning til paragraffer i forhold til kommune har ret til at få oplyst en specifik sygdom ved sygemelding såvel i forhold til kontanthjælpsmodtager og SDP-modtagere.

Jeg mener ikke, der er nogen forskel på såvel en tlf.dame som en SB i dette spørgsmål, og hvis SB/system er så interesseret i om ens ve og vel, så kan det undre mig, at man samtidig m. anden hånd presser SDP-modtagere ud i en aktivering, der alt for ofte strider imod en igangsættelse af helbredende proces af den syge.

Enteneller: når jeg har ringet og meldt mig syg, har der ud fra min stemmeføring ikke været nogen tvivl om jeg har været syg. Ligesom jeg ikke i min formulering åbner op for en diskussion omkr., hvad jeg fejler el. om hvor syg jeg er. Hvis jeg melder mig syg, har jeg forud forsøgt at komme på højkant og fremmøde, og så er den sådan set ikke længere, da jeg allerede har brugt for mange kræfter på bad, madpakke ect. inden opringen, og faktisk brude have brugt dem på at pleje mig selv.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 07:44   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er særlig vigtigt, at man i en afklaring af sin arbejdsevne, kommer HVER dag, for evt at gå hjem igen.

Er man syg, af anden årsag, end det der kan henføres til afklaringen(årsagen), altså alm. syg, som man bliver rask af igen, efter få eller en dag i sengen, og absolut ikke kan, må det være sådan.

Men det er meget vigtigt, især ved forværring af eksistene lidelser, overanstrengelse, eller andet, af dette kan dokumenteres af arbejdsgiver, ved at de lige har set dig, selvom det kun er 5min, før du går hjem igen.

Det er absolut kun til din fordel, at dette kan noteres, og bruges også for at fastsætte, endelig arbejdsevne.

Er man syg af psykisk årsag, og har svært ved at tale med fremmede, er det MEGET vigtigt, at have en KLAR aftale med sagsbehandler om, hvordan, og med hvem man taler om dette, ved evt sygemeldning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemelding under aktivering 1971 Alt det andet 26 20-03-2013 09:35
sygemelding fra aktivering og ansvar ved forværring? Håber Spørgsmål ang fleksjob 8 17-01-2012 23:03
opfølgningssamtaler ved sygemelding fra aktivering Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 17-04-2011 15:30
Odsherred glemmer at oplyse om fryns til handicappede buster Politik og Samfund 1 03-08-2010 17:13
Glemt at oplyse løn under kontanthjælp? Alexi Alt det andet 5 15-08-2009 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension