K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2011, 13:21   #11
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Tin64: mange tak for links'ene. Det vil jeg kigge nærmere på.
Med hensyn til min læge, er jeg meget godt stillet. Han er den eneste der vil lytte og forstå. Han gør hvad han kan.
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 13:38   #12
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Jeg tænker lidt over hvad der gør at du har en depression? Er det en del af din kroniske fysiske sygdom, eller har du i virkelighed en "reaktiv depression", dvs en depressionslignende tilstand opstået fordi du har fået en sjælden, kronisk fysisk sygdom med alt det, det medfører? Hvis det er det sidste, kan det være, at du er bedst tjent med samtaleterapi (kognitiv terapi) og måske skal undgå antidepressiv medicin, som kan forlænge depressionen hvis du i virkeligheden har brug for at bearbejde din situation. Du kan have behov for at få bearbejdet det, der sker og er sket med dig, og få hjælp til at forlige dig med situationen.

Jeg kender ikke så meget til det psykiatriske system, men hører ofte at det kniber med at få fornuftig psykolog assistance derigennem. Måske er der ikke der, du skal søge hjælpen, men via psykologer udenfor psykiatrien. Jeg har netop fået en henvisning til psykolog på "opstået invaliderende sygdom", så det kan man godt få og så bliver det noget billigere. Ja, det koster stadig penge, men det er en god investering i dig selv!

Kram til dig!
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2011, 14:35   #13
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hejsa.

Jeg vil blot lægge endnu en stemme på vægten:

1) Bed snarest din læge om en henvisning til en psykiater.
- Helst en psykiater men ellers din læge må hjælpe dig med at prøve et nyt præparat nu du ikke har virkning af det antidepressive middel du nu tager.

2) Gør brug af Psykiatrisk Skadestue når du har det værst.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullepigen90 Se meddelelser
Jeg tror ikke selv at en psykiatrisk skadestue vil være det rigtige. Jeg ved de intet vil gøre! Spørgsmålet er bare hvad det rigtige er
Du ved reelt ikke om du ikke vil føle at du får hjælp. Der er mange medarbejdere og din situation er forskellig hver gang du kommer. Min egen erfaring er, at det ofte kan hjælpe med en samtale, og hvis du prøver at vende din forventning rundt og ikke forventer at skulle indlægges men i stedet ønsker at få talt din situation igennem og ENDNU en gang udtrykke ønske om behandling kan det være at den følelse du går derfra med er en anden end den tidligere har været.
Der er desværre så meget pres på de psykiatriske afdelinger at de må afvise rigtig mange som ville have gavn af indlæggelse. Det er helt hul i hovedet at der er skåret så meget ned på det område, men det er nu en gang realiteten.

OG

3) BRUG DIN LÆGE. I har en god kontakt, så benyt dig af ham/hende. Lav en aftale om at du kommer en eller to gange om ugen til samtale.
Jeg er sikker på, at din læge vil kæmpe for at du kan få behandling; hvis ikke gennem psykiatrisk afdeling, så andet sted.

4) Kontakt Landsforeningen Sind og spørg om du kan få gratis psykologhjælp hos dem. Det kunne måske være en idé at tale med lægen om det og lade denne ringe for dig hvis du ikke kan overskue det:
http://www.sind.dk/raadgivninger.6
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nægtet kontant hjælp. Oline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 05-08-2013 23:38
Hjælp til rette psykiatriske behandling! Tutteren Din historie 17 17-10-2011 15:10
har brug for støtte i hjemmet- en blir nægtet hjælp! kandelsdorff Alt det andet 17 04-08-2011 12:01
Økonomisk hjælp til behandling? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 28-07-2011 11:21
HJÆLP! Jeg bliver nægtet FP TrætPige Din historie 57 20-12-2010 03:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension