K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2011, 23:59   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja økonomi er en stor del af det for DIG! som borger, men når en enlig mor i 40´rene til 2 hjemmeboende børn kan tage en 4-årig udd på SU og SU lån, så kan en på 30 eller på 20 altså, også.

Det er IKKE kommunens hovedpine at man har sat sig for hårdt i det, systemet er ikke til fordi man ikke har kunnet finde ud af at styre ens økonomi, men til for at hjælpe borgere der har brug for hjælp.

Siv ja det er jo så det du skal svare på, som den der gerne vil have revalidering altså hvis du kan varetage en udd på normale vilkår (som den enkelte udd er bygget op) hvorfor så ikke tage den på normale vilkår?? at du ikke har råd er dit problem, så må man søge handicaptillæg, få SU lån osv osv.

Man er nød til at bevise at man ikke bare kan gå i gang med en udd, altså hvis man fx er 53, har en udd´som murer, men har fået dårlige ryg, så giver det lidt sig selv, at man pga alderen er pænt langt væk fra udd-systemet, man er ikke studieparrat, på samme måde som en på 25 er, der til så kan det godt være muren kan tage en udd til sækretær, men har vedkommende nu samtidig svært ved det boglige, er det ikke noget personen bare lige gør/kan, og har brug for ekstra støtte til at komme i gennem sådan en udd, og det er så der revalidering vil være en mulighed.
Men var selv samme nu fx 20 og ny udlært, vil det være langt sværre, for 1 2 3 er det en som er studieparrat, og som måske nok sys bøgerne er trals, men vedkommende har jo lige bevist at denne kan bestå en udd, og altså ikke er længere væk fra bøgerne end at vedkommende kan sætte sig ned og tærbe sig til en ny udd.

Altså hvis man kunne komme... are den der SU den er ski noget lav, jeg skal måske flytte for at kunne få råd, og udsigtien til at gå fra, måske en rimelig god løn til en SU, puhe, det nærmest uoverskuligt, og jeg har børn og og.. ej reva der får jeg langt mere udbetalt, og skal ikke døje helt så meget med økonomien... hvis det var SÅ nemt at få reva-ydelse, ville du ikke se ret mange på en SU, lige som du heller ikke ville se ret mange på en KHJ, for så ville de da alle skynde sig og sige at de gerne vil have en udd men ikke har råd.

Jeg kan af gode grunde ikke side her og fortælle hvad du skal give af begrundelse, du kender dig bedst, der til hvis det var SÅ simpelt, hold da keje en udgift for samfundet, oven i aner jeg ikke hvad du har af fejl/skavanker, hvilke jobfunktioner du måske vil kunne bestride, og om du er i stand til at tage en udd, på normale vilkår evt via SU-lån og handicaptillæg, det ved du langt bedere end jeg, og det er så op til dig at få din SB´er til at forstå at du ikke bare kan tage den udd eller virksomhedsoplæring uden kommunens støtte, det er din opgave at bevise at din arbejdsevne er nedsat, men ikke mere end at du ikke hører til på fleks, altså hvis det er reva du hører hjemme på.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 09:57   #12
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Men det forekommer LUM, selvom det er træls at høre om. På baby.dk var der lige en ung pige, der var mor til 2 børn der fik tilkendt reva, da hun ikke kunne klare det på SU (selvom det var dobbelt SU)

Ja jeg kunne jo bare tænke mig. Synes det er besynderligt at det forekommer og ked af at hun har fortrinsret til det, fremfor mig der beviseligt ikke kan fortsætte i mit fag mere
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 15:43   #13
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Jeg forstår fuldt ud det i skriver..men synes ikke at opleve at det er sådan det foregår ude i "virkeligheden" Ingen af de (få) jeg kender der er på revalidering tager deres uddannelse på særlige eller anderledes vilkår end de andre almindelig studerende de læser sammen med. Eneste forskel er at de på revalidering, får deres ydelse istedet for su og betalt deres bøger og tilskud til deres transport.

Jeg selv er uddannet SSA har 2 ødelagte skuldre efter anerkendt arbejdsskade . Jeg har på eget initiativ og for egen regning tager 2 nye uddannelser(og brugte hele vores opsparring på det projekt), men desværre kun for at måtte erkende at mine arme ikke kunne holde til det nye job heller. Siden er jeg gået ned med stress og depression.

Min familie og jeg sidder ikke specielt hårdt i det. Har eget hus til rigmelig pris og ingen gæld ud over huset. Min mand har godt job med god løn og vi har kun et barn hjemme. Det kan da godt være at vi kunne slæbe igennem hvis jeg var på su +tillæg... Men DET betyder da ikke at jeg ikke synes jeg selv har gjort alt hvad JEG kunne for ikke at ligge systemet til last og NU synes jeg faktisk godt systemet må hjælpe MIG. Jeg kan ikke selv gennemskue hvilket job jeg kan bestiride med mine skuldre med 35 % men (ASK) og min tendens til stres/depression) men jeg ved at jeg ikke kan bruge nogle af mine uddannelser og at jeg er midt i fyrrende og ikke kan komme tilbage til det ordinære arbejdsmarkede og tjene min egen løn MED MINDRE jeg får en anden uddannelse....og DET troede jeg faktisk var indikationen for en revalidering. Men jeg synes at jeg bliver rigtig meget i tvivl om det nu også er tilfældet jo mere jeg læser herinde...
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tilkendt fleksjob uden timer???? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 10 26-03-2013 09:29
Hvad kan en sagsbehandler gører for dig når du har fået tilkendt førtidspension cyberstorm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-01-2012 14:37
Så har jeg endelig fået tilkendt FP Jesper38 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 16-04-2011 16:53
Tilkendt revalidering gizna Alt det andet 5 03-04-2011 21:57
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension