K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2009, 23:53   #51
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er for mig at se svært at skille 3 ting ad her på siden.

1. Regeringen, som laver lovene og fordeler skattekroner til kommuner og borgere.

2. Lovgivningen, som den så viser sig i praksis (med systeminvaliditet, fattigdom, hjemløshed og hetz).

3. Og at råbe op - på den ene eller anden måde - om, hvor urimeligt det er.

Og ja... sad der andre i regeringen, ville det INTET ændre for mit vedkommende, hvis brugere her på siden kommer i klemme. Så ville jeg fortsætte med at "blande" de 3 ovenstående ting sammen.

For det er nu engang sådan, at dem, der laver lovene, ifølge loven, har PLIGT til at sørge for, at disse love også bliver overholdt. Og det sker slet ikke, for VKO har jo fået sørget for at få placeret deres egne på "de strategisk vigtige poster" overalt... og det er vist snart tydeligt for enhver, hvor gennemsyret systemet er hele vejen fra kommune, via ankenævn og helt ind på Borgen.

Og det er nok det, der er allermest frustrerende. At der på papiret laves nogle "fine love", som ALLE er hamrende ligeglade med, om de overholdes... også når det handler om dem selv inde på borgen... og deres "kreative bogføringer", og "alternative brug af arbejdsløshedsstatistikker".

Og DET gør mig sur og irriteret.

Det er bedre at sige tingene rent ud: Vi gider ikke hjælpe, for vi foretrækker skattelettelser. Se, det er ærlig snak.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 23:59   #52
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
HVAD er det, som der er så tiltalende ved VKO frem for opositionen, at det kommer før jeres sygdom og andres? ... jeg savner stadig en god forklaring på hvad det er... er det fordi ægtefælden har job, og sætter den politiske dagsorden i hjemmet? ... er det fordi man er opvokset med en bestemt højrepolitisk overbevisning der slet ikke kan rokkes ved, og hvorfor ikke? Er det fordi ægtefællen tjener så meget at man i realiteten sagtens kan klare sig aligevel økonomisk, og derved har fordele ved VKO's skattelettelsespendul?

For mit vedkommende savner jeg bare en FORKLARING der giver mening, for der er da ingen mennesker der bevidst sætter sit kryds et sted, vel vidende at det betyder at alting bliver et helvede for dem selv?
Glimrende formuleret Razmo. - Jeg ser også frem til en masse gode svar på dette.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 00:27   #53
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
For det er nu engang sådan, at dem, der laver lovene, ifølge loven, har PLIGT til at sørge for, at disse love også bliver overholdt. Og det sker slet ikke, for VKO har jo fået sørget for at få placeret deres egne på "de strategisk vigtige poster" overalt... og det er vist snart tydeligt for enhver, hvor gennemsyret systemet er hele vejen fra kommune, via ankenævn og helt ind på Borgen.
Sørgeligt, men det findes der desværre beviser på.

Men én ting er sikkert laver du en mindre forseelse og parkerer ulovligt så bliver parkeringsafgiften indrevet. Så kan man være 100% sikker på loven skal overholdes.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 00:47   #54
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, retssikkerhed handler om, at der kan hives penge ud af borgernes lommer... på alle mulige måder, bare skatteprocenten kan holdes nede.

Så er det ligegyldigt, at de ældre får en skattelettelse på 500 kroner pr.år, mens deres varmeudgifter, el-udgifter, og husleje stiger flere tusinde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 00:58   #55
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ikke altid at det skrevne ord er nemt at forstå

Jeg tog den feks til mig at der stod JER , pga et enkelt indlæg (som jeg også syntes gik lige over stregen i tonen) men det kan jo nogen gange ske og admin og web kan jo ikke sidde her 24-7 og redigere og kigge med , vi er voksne mennesker alle sammen ...

[/B]
Underligt for i mit oprindelige indlæg står der ikke jer med fed skrift.
Men skidt med det :-)

Lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 01:46   #56
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lone t nej det ved jeg godt (og andre kan også se det ) grunden til at jeg fremhæver det er for nemhedsskyld for det er der jeg mener at du gør det samme som feks Stella .. du skære alle over en kam ... jeg er ikke en af DEM eller JER jeg er MIG ...

Jeg har mine standpunkter jeg har mine holdninger jeg har mine forslagsløsninger jeg argumentere gerne for dem , jeg vil endda anvise penge hvis det kommer til det .. men jeg er ikke jer , dem eller de røde jeg er mig ..

Men jeg er mig og er på en side med mange røde og jeg stemmer også selv et rødt parti (hvilket ved jeg sgi ikke rigtigt endnu er så vægelsindet ) men jeg stemmer ikke blå og kan augmenterer for det og hvorfor .. det var såmænd bare det jeg ville påpege ...

Men nu er det her jo politisk og alt er tilladt PÅ NÆR at gå efter manden , mændene ... kvinden , kvinderene .. man går efter bolden ,.. og det hvad enten det er at får kvalme over dem der stemmer vko eller at man kritisere den generelle holdning hos JER .. ...

bare det jeg ville pointere med at fremhæve det

Og end off diskusion herfra ... bare vi alle husker at lade være med at angribe os , dem eller den ...
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 02:07   #57
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
lone t...

Hvis du ikke orker politik, så er der meget brug for flere, der kan hjælpe brugere med gode råd.

Dine erfaringer med systemet kan måske være til stor hjælp for andre, der er i knibe nu.

Det er sidens primære formål... brugere, der hjælper hinanden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 09:52   #58
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det er netop derfor det er så rart med at siden blev oprettet, hvor man kunne/ kan komme af med sine frustrationer.

Det er da rart at kunne sige, at en spade er en spade.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 10:23   #59
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Det er netop derfor det er så rart med at siden blev oprettet, hvor man kunne/ kan komme af med sine frustrationer.

Det er da rart at kunne sige, at en spade er en spade.
Eller at VKO er en spade .... nej hov!... fy, skam mig.... men jeg MÅ godt!
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 10:36   #60
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Grunden til at JEG personligt hakker efter blå vælgere og regeringen (generelt) når jeg debaterer og hjælper er faktisk for at råbe op imod et system som skader både mig selv og andre her i landet. Hvis jeg skulle lade være med dette ville det for mig være det samme som at "dem der tier samtyger"... hvis ikke vi gør modstand overfor det system der udsætter os for umenneskelighed, hvordan skal vi så nogensinde kunne få noget ændret?

Det er muligt at siden er ment til at skulle hjælpe som det primære formål, men der sider som sagt mange sagsbehandlere, social chefer og politikere og læser med har jeg fået at vide, og det er jo alletiders måde at gøre dem alle opmærksom på at der er noget galt... for selv om nogen mener, at man ingen steder kommer ved at brokke sig, så viser alle odds altså at det rent faktisk KAN betale sig, da omtale er bedre end ingen omtale... det skaber fokus på problemerne hvad end de blå vil forholde sig til det eller ej.

Det betyder at JEG kæfter op... og jeg kæfter op over dem der laver lovgivningen og har ansvaret nu og her... og ja... det er tilfældigvis de borgerlige... hvem ved? efter næste valg kan det være det bliver nødvendigt at hakke efter Villy!?

Men pt. er det altså VKO og alle de fastgroede politikere i VKO som har sat selerne helt ned under taburetterne for ikke at falde ned, at JEG er efter... det er dem der ignorerer, det er dem der flygter fra ansvaret, det er dem der skader os alle med deres lovgivning.

Så jeg har ikke tænkt mig at stoppe med at være efter de blå vælgere... jeg forstår dem ikke, og de vil ikke forklare mig hvorfor de stemmer som de gør, når de selv sider i dette lorte system. Når de sætter deres kryds ved blåt hold, er det for mig det samme som når Mc. Donalds liggger PR reklamer på deres bakker hvor de tilkendegiver at støtte kampen mod fedme hos børn... det virker dobbeltmoralsk på mig og jeg forstår det bare ikke, og kommer heller aldrig til det før nogen har forklaret mig det.

Sidst redigeret af Razmo; 17-04-2009 kl. 10:39.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp mig med at råbe op! Rygsmerter! ajka Din historie 3 19-09-2013 10:42
Hvis Din Kommune forsøger At tvinge dig Til en bestemt læge MÅ de IKKE FibroMcs Alt det andet 1 02-07-2013 17:08
Pernille Frahm forsøger at underminere Søvndal & co. på landsmødet halse Politik og Samfund 10 15-04-2012 15:08
politisk holdning om, at mange forsøger at snyde zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 29-01-2008 16:46
saftbyen forsøger sig som Advokat Kaftbyen Dit og Dat 3 29-01-2008 01:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension