K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 18:37   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Spørgsmålo vedr sygedagpenge.

Hej allesammen.

Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

Min kæreste er så heldig at han har fået arbejde igår
Han har i 2 år gået med kraftige smerter af piskesmæld, og har samtidig gået til behandling, som nu virkelig har givet pote.

Jeg er bare lidt nervøs på hans vejne hvis man kan sige det sådan, for han har stadig smerter, men det er dog noget han kan leve med samtidig med at arbejde.

HVIS nu, lad os sige om 1½ år at hans smerter igen kommer og han ikke kan varetage et arbejde pga de her tilbagevendende smerter, kan han så komme på sygedagpenge igen? Eller kan man ikke det når man har været på sygedagpenge allerede én gang.?

På forhånd tak.

Vh Gigi.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:56   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, han kan optjene ret til sygedagpenge igen.

Du kan tjekke sygedagpengeloven under nyttige links.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 20:07   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tak Zuza

Ved du evt under hvilket Kapitel det står? For der er dælme meget at læse
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 21:17   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, du kan bruge søgefunktionen, så slipper du for at læse det hele.

Øverst på din skærm i Internet Explorer klikker du på "Rediger" og så "søg på denne side"... og så skriver du søgeordet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 21:48   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg fandt den

I tilfælde af andre også kunne tænke sig svaret på dette spørgsmål, så er svaret her :

§ 26. Hvis retten til sygedagpenge er opbrugt under en sammenhængende sygeperiode på mere end 52 uger, jf. § 24, stk. 1, kan der på ny udbetales sygedagpenge, når den sygemeldte godtgør at have været arbejdsdygtig i mindst 13 uger efter varighedsbegrænsningens indtræden. Ved arbejdsdygtighed i mindre end 13 uger kan den sygemeldte på ny få udbetalt sygedagpenge fra kommunen, når beskæftigelseskravet i § 32 eller i § 42 er opfyldt. Det er endvidere et krav, at en af betingelserne i § 27 for at forlænge sygedagpengeperioden er opfyldt.

Stk. 2. Hvis retten til sygedagpenge er opbrugt under en sammenhængende sygdomsperiode på mere end 13 uger, jf. § 25, stk. 1, kan der på ny udbetales sygedagpenge, når den sygemeldte godtgør at have været arbejdsdygtig i mindst 13 uger efter varighedsbegrænsningens indtræden.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. sygedagpenge Nana M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 19-06-2011 22:06
Spørgsmål vedr: sygedagpenge Tassi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-03-2011 11:49
Vedr. Sygedagpenge. (haster) LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 27-02-2011 23:17
Informationsmøde vedr. sygedagpenge Fjollerik Alt det andet 7 09-09-2010 06:59
Regler vedr. sygedagpenge. TinaB Dit og Dat 5 12-05-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension