K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2014, 20:10   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er nemlig lige det sidste her der gør at det ikke giver god mening at bruge energi på at tænker over om det ene eller det andet sker...

Man kan ikke ændre det....du kan intet gøre....

Din arbejdsevne er som den er....den bliver ikke ændret af diagnoser...

Så hvis ens arbejdsevne er målt til noget nær 0 med diagnose A ja så ændre den sig ikke med diagnose B...

Selv om man vidste med sikkerhed at de i fremtiden ville revurdere alle førtidspensioner.....ja hvad skulle man så kunne gøre...

Jeg ved godt hvad du tænker på Vimse....med at en diagnose som regel betyder den og den arbejdsevne....og en anden diagnose betyder den og den arbejdsevne....

Men det kan man ikke bruge til noget...netop fordi der er så kæmpe stor forskel på hvordan sygdom opleves...

Selv fysisk sygdom....Svær slidgigt i begge knæ....nogle er totalt invalideret af denne diagnose.....andre de mærker den dårligt nok...

Det er derfor kommunerne ikke tildeler ydelser på diagnoser...men derimod på arbejdsevnen...

Der findes folk der har fået pension men som ikke har en diagnose...

Så det at skulle gå rundt og bruge en masse energi og evt have det rigtigt dårligt over dette....ja det er ikke særligt konstruktivt....

Jeg ved godt at det kan være rigtig svært for nogle mennesker at lade være med at tænke over det....men man bør forsøge....for ens egen skyld....ens helbreds skyld...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2014, 20:27   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Meget kloge og korrekte fakta...

Kære Web

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-04-2014, 01:30   #23
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Jeg beklager hvis det lød forkert, at dyrke var i mangel på bedre ord.

Det giver ingen mening at bruge ressourcer på at genvurdere så nye sager, som alle er tilkendt efter meget strikse regler, det er simpelthen spild af ressourcer, der i forvejen er små. Og de gamle førtidspensioner før 2003 kan de alligevel ikke røre. Uanset hvad kan hverken du eller jeg gøre fra eller til lige nu.

Hver dag min mand tager på arbejde er der en risiko for at han får en personpåkørsel som i værste fald giver PTSD. Hvilket vil ødelægge hele vores livsfundament både økonomisk og socialt. Men det kan jeg bare ikke bruge min energi på.

Du har fået pension. Du har ikke energi til ny et nyt forløb. Jeg vil foreslå at du forsøger at slippe tanken og bruger den energi du har tilbage på det liv du har nu.
Hej Tazoom

Det er bare i orden, jeg kommer selv til at bruge ord, jeg ikke altid mener i bogstaveligste forstand.

Politik giver ikke altid mening, det handler mere om, at tilfredsstille den vælgergruppe der har stemt på en. Se blot på reformen af kontanthjælp for unge under 30 år. Det er så få mennesker, der er tale om, men det betyder så uendeligt meget for en stor del af befolkningen.

Om det rent faktisk kan svare sig, er så spørgsmålet. Hvis man følger eksemplet fra Web med Holland, så kan det jo rent faktisk svare sig.

Så kommer du med eksemplet på din mand, og hans chance for at blive påkørt og få PTSD. Du kunne også have skrevet, at der er en risiko for at blive ramt af lynet osv. Men pointen er, at det handler om sandsynlighed. Jeg tror personligt, at der er langt større sandsynlighed for, at man forsøger at genvurdere diverse typer ftp, end der er for at blive ramt af lynet.

Det lyder også meget godt, når du skriver, at jeg skal forsøge at slippe mine (negative) tanker, og fokusere på det liv jeg har nu. Problemet er bare, at du bevæger dig helt væk, fra det der oprindeligt var mit problem. Nemlig at jeg er utilfreds med min nuværende psykiater, men at det er for farligt at starte op hos en ny.

Med venlig hilsen
Vimse

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har ingen behandlere, og inden bilder mig noget ind - jeg har kun mig selv, og stoler kun på mig selv, og hvad jeg ellers kan se på skrift med henvisning til en paragraf.

Jeg behøver heldigvis ingen til at fortælle mig, hvad der er bedst for mig. Det ved jeg godt selv.

Så der er intet jeg kan gøre NU, for at sikre mig mod hverken VKO eller fremtidige revurderinger.
Mine papirer med tilkendelsen, bliver ikke anderledes af, at der kommer ny regering. Jeg havde ikke en arbejdsevne den gang - jeg har ikke en arbejdsevne nu, og jeg får det heller aldrig. Så for min skyld kan de revurderer alt det de lyster - de skal være mere end velkomne!
Man kan også gå i den anden grøft, og kun stole på sig selv, det tror jeg nu heller ikke er sundt.

Jamen, det passer jo ikke. Der er da flere ting du kan gøre NU. Du kan starte med ikke at stemme på VKO. Du kan handle og agere sådan, at hvis de i fremtiden, skulle finde på at genvurdere ftp, så har de ikke noget at hænge dig op på. Så det du gør NU, kan få betydning for fremtiden.

Jo, dine papirer bliver anderledes af, at der kommer en ny regering. Man kan tolke ting på mange forskellige måder.

Med venlig hilsen
Vimse

[QUOTE]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er nemlig lige det sidste her der gør at det ikke giver god mening at bruge energi på at tænker over om det ene eller det andet sker...

Man kan ikke ændre det....du kan intet gøre....
Det er jo lodret forkert. Udgangspunktet for den tråd jeg har oprettet, er om det er klogt at skifte psykiater. Det er noget jeg kan vælge NU, til eller fra. Så jeg KAN rent faktisk gøre noget.

Citat:
Din arbejdsevne er som den er....den bliver ikke ændret af diagnoser...
Det er ikke rigtigt. Hvis min diagnose ændres fra f.eks. Skizofreni til OCD, så giver min nye diagnose mulighed for en teoretisk arbejdsevne.

Citat:
Selv om man vidste med sikkerhed at de i fremtiden ville revurdere alle førtidspensioner.....ja hvad skulle man så kunne gøre...
Så kunne man, i øvrigt helt aktuelt for min tråd, netop lade være med at skifte psykiater.

Citat:
Så det at skulle gå rundt og bruge en masse energi og evt have det rigtigt dårligt over dette....ja det er ikke særligt konstruktivt....
Jeg har det ikke dårligt over dette. Ved ikke hvor du har fået den opfattelse fra. Det er da yderst konstruktivt, at jeg tager stilling til noget, der kan få betydning for min tilværelse i fremtiden.

Med venlig hilsen
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2014, 06:58   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Man kan også gå i den anden grøft, og kun stole på sig selv, det tror jeg nu heller ikke er sundt.

Jamen, det passer jo ikke. Der er da flere ting du kan gøre NU. Du kan starte med ikke at stemme på VKO. Du kan handle og agere sådan, at hvis de i fremtiden, skulle finde på at genvurdere ftp, så har de ikke noget at hænge dig op på. Så det du gør NU, kan få betydning for fremtiden.

Jo, dine papirer bliver anderledes af, at der kommer en ny regering. Man kan tolke ting på mange forskellige måder.

Med venlig hilsen
Vimse
Hvordan har du så tænkt dig, at jeg kan lade være med at stemme på enten VKO NU, når der ikke er valg nu?
- det er IGEN, noget jeg kan tage stilling til, når den tid kommer. Jeg gider ikke bruge energien på hint og did, NU. For nu kan jeg hverken gøre fra eller til.
Og selvom jeg stemmer på fx Enhedslisten, når vi engang skal stemme, så er der stadig ingen garanti for, at det bliver dem der får magten. Igen kan jeg hverken gøre fra eller til, hvis flertallet vil noget andet.

Hvad kan en psykiater gøre, hvis en kommende regering vil indføre revurderinger?
- igen, INTET!

Hvorfor skulle OCD gøre så du pludselig får en arbejdsevne? Gør diagnosen dig rask?

Jeg fik førtidspension netop pga OCD, men vil ikke blive rask, hvis den diagnose laves om til skizofreni eller anden diagnose.

Ligesom jeg heller ikke bliver rask, selvom de så fjerner alle mine diagnoser, så papiret står tomt!
- igen, der er INTET de kan gøre, så jeg får en arbejdsevne.
De kan tage min førtidspension (hvis vi sætter det på spidsen), men det får jeg heller ikke en arbejdsevne af. De kan revurderer, gøre mig boligløs, fattig og hjemløs, men det får jeg stadig ikke en arbejdsevne af.
INTET kan gøre mig rask.

Så hvorfor padle rundt NU, når udgangspunktet aldrig kan blive anderledes hvad angår arbejdsevnen.

Ved at lade sig gå på af, HVAD nu HVIS, vil bare gøre situationen endnu mere utålelig, når man opdager, at al den energi man lagde i tankerne, handlingerne, forholdsreglerne, alligevel ikke hjalp en meter. Så hvorfor ikke bare slappe af, og nyde at alt er godt og fint NU, og gemme kræfterne til den dag man finder ud af, hvad kampen egentlig består i...og om der i det hele taget bliver nogen kamp.

Vælg den psykiater du føler du står bedst med! Men lad være at gøre denne til midlet mod målet, for der er intet en psykiater kan gøre, hvis en eventuelt regering vil noget helt andet.

Sidst redigeret af Ninja; 22-04-2014 kl. 08:22.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2014, 08:54   #25
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vimse88 Se meddelelser
Hej Tazoom



Så kommer du med eksemplet på din mand, og hans chance for at blive påkørt og få PTSD. Du kunne også have skrevet, at der er en risiko for at blive ramt af lynet osv. Men pointen er, at det handler om sandsynlighed. Jeg tror personligt, at der er langt større sandsynlighed for, at man forsøger at genvurdere diverse typer ftp, end der er for at blive ramt af lynet.
Offtopic, men jeg taler om at min mand påkører et andet menneske. Og statistisk set VIL det ske i løbet af hans arbejdsliv, det er bare et spørgsmål om det sker i morgen eller om 30 år. Derudover afhænger udfaldet af om det er selvmorder eller en uopmærksom 10 årig dreng der krydser sporet. Hans kollega der påkørte den 10 årige dreng kommer aldrig tilbage til arbejdsmarkedet. Men selv da at slå en selvmorder ihjel kan ødelægge nogle mennesker, det er ikke til at vide før vi står i det. Så nej det er sgu ikke fordi vi snakker om at blive ramt af lynet.

Og ja jeg tror oprigtigt at sandsynligheden for at min mand slår et andet menneske ihjel på sit job er større end at du får frataget eller revurderet din førtidspension.

Og nej dit valg af psykiater er fuldstændig ligegyldigt så længe din arbejdsevne er 0. Det eneste "problem" kunne være hvis han fandt en behandlingsmulighed og du fik det bedre...
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 04:46   #26
Rejst
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
Rejst er ny på vejen
Som Web og Helenekr siger....

Tag det helt roligt med fremtiden, os der har fået og er på fp. har intet at frygte. Det er mere dem fremad rettet der for det svært.

Der er ikke nogen der rører din fp. i fremtden med mindre du selv begynder at arbejde et par timer her og der.

Som Helenekr siger, og jeg også siger lad være med at bruge livs energi på at spekulere på det, for du vinder intet ved det andet end strees....

nyd din fp.

Mvh.
Rejst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension