K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2013, 09:18   #1
Vivian
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Vivian er ny på vejen
Kan kommunen frakende førtidspension efter 2003?

Jeg er lige påbegyndt et nyt forløb i psykiatrien, men allerede efter den første samtale blev min diagnose ændret, da min psykiater mente den gamle var forkert.
Jeg havde fået stillet diagnosen skizotypisk sindslidelse i 2010, og den var en stor del af grunden til, at jeg fik førtidspension tror jeg.
Nu er mine diagnoser ændret til posttraumatisk stress og ængstelig undvigende personlighedsstruktur. (personlighedsforstyrrelse).
Psykiateren vil prøve at få mig ind i center terapien, så jeg kan øve det at være sammen med andre mennesker, men for at kunne det skal han tale med min sagsbehandler for at få mig visiteret til det.
Nu går jeg så bare og er p.... bange for, at de vil revurdere min førtidspension, fordi diagnoserne er ændret. Jeg er jo ikke mere i stand til at arbejde, bare fordi jeg har fået andre mærkater på..
Er der nogen der ved om de kunne finde på det, eller bekymrer jeg mig unødigt? (Desværre også en del af den ængstelige personlighedsstruktur at bekymre sig hele tiden over alt og ingenting, så ved ikke om jeg reelt har grund til det)

Mvh Vivian
Vivian er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 09:41   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De kan kun tage din førtidspension hvis du vedvarende bliver i stand til at varetage et arbejde...

Tænker at målet her er at bedre din livskvalitet.

Hvis kommunen kommer i tanke om at du bliver bedre, kan de ikke bare tage din pension. Det skal først påvises at din erhvervsevne er varigt bedret fordi du gennem længere tid har været i stand til at have et job x antal timer om ugen, eller gennem en arbejdsprøvning der viser vedvarende erhvervsevne.

Så tænker at du helt roligt kan tage mod det tilbud... du kan evt spørge din behandler om hvad han mener formålet er.. om det er livskvalitet eller erhvervsevne.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 09:48   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vivian Se meddelelser
Jeg er lige påbegyndt et nyt forløb i psykiatrien, men allerede efter den første samtale blev min diagnose ændret, da min psykiater mente den gamle var forkert.
Jeg havde fået stillet diagnosen skizotypisk sindslidelse i 2010, og den var en stor del af grunden til, at jeg fik førtidspension tror jeg.
Nu er mine diagnoser ændret til posttraumatisk stress og ængstelig undvigende personlighedsstruktur. (personlighedsforstyrrelse).
Psykiateren vil prøve at få mig ind i center terapien, så jeg kan øve det at være sammen med andre mennesker, men for at kunne det skal han tale med min sagsbehandler for at få mig visiteret til det.
Nu går jeg så bare og er p.... bange for, at de vil revurdere min førtidspension, fordi diagnoserne er ændret. Jeg er jo ikke mere i stand til at arbejde, bare fordi jeg har fået andre mærkater på..
Er der nogen der ved om de kunne finde på det, eller bekymrer jeg mig unødigt? (Desværre også en del af den ængstelige personlighedsstruktur at bekymre sig hele tiden over alt og ingenting, så ved ikke om jeg reelt har grund til det)

Mvh Vivian
Husk at kommunen IKKE må kigge på dine diagnoser, de må KUN vurderer din arbejdsevne...

Så i virkeligheden kan det være lidt lige meget om diagnosen er den ene, eller den anden.

De kigger KUN hvis din arbejdsevne pludselig er forbedret.

Du bekymere dig unødigt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 10:58   #4
Vivian
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 13
Styrke: 15
Vivian er ny på vejen
Puha så føler jeg mig mere rolig.
Jeg fik nemlig først afslag på ftp, men da var jeg endnu ikke udredt. Da jeg så fik diagnosen skizotypisk så gik det hurtigt med at blive godkendt.. Så jeg troede det var det der var grunden til at jeg i det hele taget fik den.
Ville slet ikke kunne klare at skulle ud i det stress igen, da jeg kun lige knap magter dagligdagen UDEN den stressfaktor..
Vil også mene at det her behandlingsforløb er for at forsøge at bedre min livskvalitet.
Vivian er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension