K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2008, 17:44   #101
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Satser for kontanthjælp, førtidspension osv. offentliggjort

YES.... så lykkedes det at finde ud af, hvad man får i indtægt næste år.

Efter forgæves at have søgt oplysninger om størrelsen på kontanthjælp, førtidspension osv. på HELE NETTET, så lykkedes det.

Det er åbenbart en stur, stur hemmelighed, hvad satserne er, så borgerne udelukkes fuldstændig fra at lave budget for 2009, selvom der ikke er længe til.

Men zuza finder ALT!!!! (Lidt selvfed har man vel lov at være, ikke? )

Det mest oplagte sted, hvor satserne plejer at blive offentliggjort, er på www.adir.dk.... meeen... forleden skrev de, at man ville offentliggøre satser den 13. november (Ja, i dag...), så tænkte jeg, at NU ville jeg lægge dem på k10, så alle kunne se, hvor lidt de skal nøjes med næste år.

Så stod der følgende:

Citat:
2009 satser på det kommunale område forventes offentliggort senest den 18. november 2008.
http://www.adir.dk/sw30786.asp

Men... jeg er skam ikke sådan lige til at trække rundt ved næsen, så svaret kan findes på www.skat.dk

Gå ind på jeres skatteside og tjek jeres forskudsopgørelse, for SKAT ved nemlig, hvad jeres indtægt bliver næste år.... og dermed STØRRELSEN af kontanthjælp, pension mv. (Hvis SKAT ikke har lavet fejl....)

Personfradraget for 2009 bliver 42.900 kroner.

Det er sandelig god service til borgerne, ikke?

Find nålen blandt 1.000.000.000.000 høstakke, så finder du svaret.

Husker jeg rigtigt, stiger førtidspensionen med cirka 6.000 pr. år, og kontanthjælp med cirka samme beløb, men tjek selv jeres forskudsopgørelse.

Kærlig hilsen på Forbrugeroplysningsforeningens vegne

zuza

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 17:51   #102
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Zuza

Det er bare fedt at have en som dig, du søger og leder og finder svaret

Tusind tak, så kan man nå at få lagt budget og det bliver spændende at se, om det giver lidt mere i posen.

K.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 17:57   #103
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er sgi også meget hårdt arbejde.... med den regering, vi har.

Nogle gange må ombudsmanden ovenikøbet forklare hele regeringen, at befolkningen ikke skal søge så meget efter oplysninger.

(Jeg henviser til den nye afgørelse vedrørende manglende oplysninger til borgerne om reglerne og vejledningen vedrørende Udlændingeservice.)

Ombudsmandens udtalelse gælder principielt også for kommunerne... vedrørende vejledningspligt, så... sikken masse klager, man kunne sende over manglende oplysninger, adgang til oplysninger osv.

Sikke et samfund.

PS... Der er INGEN oplysninger på www.sm.dk om takster for boligsikring, pensioner osv. Gad vide, hvad undskyldningen er der.

Der er KUN oplysninger om børnepenge for 2009. http://www.social.dk/talogsatser/fam...tser-2009.html

PPS.... mere om vejlednings-SVIGT her: http://www.tv2fyn.dk/article/174951:...rygende-pistol

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 13-11-2008 kl. 18:03.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 18:20   #104
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow

SJOVT... jeg leder også efter de nye satser i dag...fandt frem til det samme som dig...

Det er ikke let....de ændrer jo også alt hvert andet øjeblik...ja det er noget rod...og så sagde de det ville blive lettere ååååhhhhhhhhhh så meget lettere i fremtiden ...jeg tror ikke de kan finde sig selv i alt det rod.....

Nu kan man heller ikke få sit skattekort på papir tilsendt mere...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 18:29   #105
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Neeej! Passer de skatteoplysninger, får jeg næste år hele 300kr mere pr måned efter skat! Juhu! Så bliver der råd til pålæg på min middagsrubber igen! Tak Fogh og Hjort mv

Men seriøst (og ja, jeg ved godt, jeg er i "fjolletråden"): Jeg har også ledt efter de nye satser. Jeg troede, vi var på Finansloven og satserne for det nye år først lå fast, når den var færdigbehandlet og vedtaget.... Eller hva'?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 18:42   #106
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Forskudsopgørelse 2009.

Tja min siger : 193.382 ,00 kr i lønindkomst.
plus 54.845,oo i kontanthjælp.

Hmmm- Hvis indtægt har jeg fået? jeg har været på kontanthjælp i 3 år? : og søger pension.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 18:43   #107
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Finansloven og satserne for det nye år først lå fast, når den var færdigbehandlet og vedtaget.... Eller hva'?
Der er "intet at komme efter". Husker du, hvem der sagde det? (Fogh, ikke?)

Regeringen har flertal... ergo sendes forskudsopgørelser ud, når det passer regeringen.

Forhandlinger findes ikke længere i Folketinget... kun hvis det er på forligsområder... indtil videre - men hvem ved? Der benytter regeringen måske også sit flertal fremover.

Vi kan kun udlede af det hele, at regeringen allerede HAR godkendt Finansloven - uden alle andre.


Annasen... Vogt dig for anklager for socialbedrageri... GISP!!!! Skynd dig at få ændret det.
Og lige et spørgsmål: Skal du så betale mere i SKAT end din kontanthjælp? (Det skulle IKKE undre mig.)
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 13-11-2008 kl. 18:47.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 18:50   #108
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking Nettets dummeste undskyldning

Hvem kan stikke internettets dummeste undskyldning?

Jeg har et bud på den dummeste.

Prøv om I andre kan stikke den?

Citat:
Støjberg: Finanskrisen skyld i Løkkes vælgerflugt


http://www.berlingske.dk/article/200...itik/81114059/

For HVAD er det EGENTLIG, Støjberg siger med den påstand?

Hun siger: Vælgerne er nogle lallende idioter, der ikke kan tænke selv.

Og det siger hun endda til Venstres EGNE vælgere (vi andre har jo ALDRIG stemt på Løkke...)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 19:52   #109
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking Næstdummeste

Skattefar

Det var en fejl.(forrige indlæg) Manden var på skattekontoret i dag for at spørge om det var i orden at ha´næsten 200 000 i indtægt, og så samtidig hæve kontanthjælp. Næh - det var en fejl, og jeg har nu fået ny skattekort for 2009. Reduceret til kontanthjælp
Ærgeligt - troede lige de ville forære mig de 200 000

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2008, 19:59   #110
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
FÅr du så KUN 54.000 i indtægt næste år FØR skat?

Hold kæft en "fest"....

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom der nogle tal på Helle Smith Politik og Samfund 10 15-09-2012 14:40
Har nogle............... Frk. Horsens Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 15-04-2011 07:15
Er der nogle der ved. pila Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-01-2011 17:39
Er der nogle der ved Frk. Horsens Alt det andet 3 25-02-2009 14:39
Der er da, nogle som gør sin del Kims Dit og Dat 2 21-01-2007 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension