K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2010, 19:47   #11
piamotawea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: tinglev
Indlæg: 10
Styrke: 14
piamotawea er ny på vejen
mange tak
også for krammer
piamotawea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 23:57   #12
piamotawea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: tinglev
Indlæg: 10
Styrke: 14
piamotawea er ny på vejen
Unhappy blablabla

ja besøg hos egen læge gik således---

hej, du ville gerne tale med mig om din ad-hd??

ja det var lidt derfor jeg kom...

manden sagde ja ja ja hmm hmm hmm ja ja hmm hmm gav mig en recept i hånden på mere medicin.

skal jeg så komme igen og tale med dig omkring medicinen?? hvordan det virker?? om en måneds tid??

ja det kan du jo godt

han fik styr på kroniker tilskud og det var det...


sagsbehandler ved ikke noget om min sag, overhovedet.. jeg blev bedt om at sende hende en mail... det vil jeg så gøre, så vil de teste omkring nedsat tid osv
hvor er det bare håbløst
piamotawea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 07:06   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af piamotawea Se meddelelser
hejsa
jeg ved ikke om jeg skal synes det er dejligt at se andre bøvler ligesom mig....

til min indtægt, efter sygedagpenge fik jeg kontant hjælp da jeg manglede 17 timer til at tilkomme flex ydelse..
Fleksydelse er det der hedder ledighedsydelse fleksydelse er det som man får i stedet for efterløn (hvis man betaler ind til ordningen )

Men det jeg gerne ville høre er den med at du får kontanthjælp fordi du manglede 17 timer , gider du ikke lige forklare den ?
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 10:07   #14
piamotawea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: tinglev
Indlæg: 10
Styrke: 14
piamotawea er ny på vejen
hmmmmmmmmmm

det var noget damen fra ydelses kontoret sagde til mig da jeg søgte ledigheds ydelse efter syge dagpenge... de sagde jeg mangler at arbejde 17 timer for at kunne få det udbetalt efter at ha gået 1 mdr uden nogen indtægt da de ikke kunne finde frem til noget!
piamotawea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 11:25   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øhhh den har jeg aldrig hørt om før ... og det lyder mere end forkert i mine øre , kom du direkte fra sygedagpenge og var du på sygedagpenge da du blev visiteret til fleks ?

eller var du på sygedagpenge i ansættelse i et fleksjob og havde du været ansat i 9 mdr ... (og kom fra kontanthjælp ) *behøver lidt mere information det her er en helt ny variant *

Og den afgørelse om at du ikke kunne få ledighedydelse fik du en skriftlig afgørelse på det med en ankevejledning ?
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2010, 14:00   #16
piamotawea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: tinglev
Indlæg: 10
Styrke: 14
piamotawea er ny på vejen
lskdfjs

jeg var sygemeldt og igang med en udredning, blev stemplet depressiv... så fandt jeg en praktik plads i en cafe, lavede arbejdsprøvning på kontanthjælp i 6 mdr inden jeg fik tilkendt fleks job, da jeg var træt af at blive skubbet rundt, var så i fleks i omkring 1 år, men men men da jeg jo ikke var i en depression, men havde adhd i stedet, kom stressen mig ikke lige til gode så jeg blev sygemeldt...
derefter så fyret pga for meget sygefravær.
jeg fik ingen afgørelse men et opkald fra en dame fra ydelses kontoret som sagde, det kunne jeg sørme ikke få, jeg skulle søge kontant hjælp, da jeg manglede 17 timers arbejde for at kunne få ledigheds/fleks ydelse...
piamotawea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 17:52   #17
piamotawea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: tinglev
Indlæg: 10
Styrke: 14
piamotawea er ny på vejen
nå, men efter noget tid har jeg nu været til special læge undersøgelse, og damen sagde at hun ville skrive til min sagsbehandler at jeg skulle ha førtids pension... jeg har været hos hende før, og hun dagde dengang (2006) at vi skulle se sagerne an i 1 år ellers give mig ftp.. det havde jeg glemt..
så nu skal jeg vel bare vente?? til damen har sendt til kommunen og hvad sker der så???
piamotawea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 18:02   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af piamotawea Se meddelelser
nå, men efter noget tid har jeg nu været til special læge undersøgelse, og damen sagde at hun ville skrive til min sagsbehandler at jeg skulle ha førtids pension... jeg har været hos hende før, og hun dagde dengang (2006) at vi skulle se sagerne an i 1 år ellers give mig ftp.. det havde jeg glemt..
så nu skal jeg vel bare vente?? til damen har sendt til kommunen og hvad sker der så???
Hej din speciallæge kan ikke bare udtale sig om, at du skal have førtidspension. De skal udelukkende udtale sig og besvare undersøgelsen af dig, altså de spørgsmål, som jobcentret har stillet i forbindelse med speciallægeundersøgelsen af dig.

Det er jobcentret, der har kompetencen til at afgøre, om du skal have førtidspension. Det har lægerne ikke.

Ang. din ydelse... Jeg undrer også meget over de der 17 timer... Altså hvis er visiteret som fleksjobber, og at du var på kontanthjælp inden og stadig har været ledig siden da, så fortsætter man på samme ydelse. Hvis man kom fra sygedagpenge f.eks., så overgår man til ledighedydelse.

Hvis du fik arbejde og arbejdede i 9 mdr. i løbet af 18 mdr., så ville du kunne få ledighedsydelse, hvis du blev ledig igen efter job. Hvis du har været i fleksjob 1 år og blev fyret fra firmaet, burde du da få ledighedsydelse nu, mener jeg da??? Får du bare kontanthjælp nu? For så ville jeg da klage i dit sted, at jeg fik kun kontanthjælp nu og burde få ledighedsydelse efter 1 års ansættelse som fleksjobber... hmmm
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 22:12   #19
piamotawea
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: tinglev
Indlæg: 10
Styrke: 14
piamotawea er ny på vejen
special læge erklæring

kommunen havde sendt mig til hende en gang før, og nej hun kan ikke bestemme , men lave nogle test som hun os gjorde og sender det vel forhåbentlig tilbage til kommunen.. jeg havde søgt ftp for noget tid siden og blev bedt om at besøge hende damen her..

jeg har klaget, og fået at vide sådan var det bare, til dags dato har jeg ikke fået noget på skrift, eller andet.. har haft bedt om aktindsigt, det er heller ikke kommet endnu.. ikke engang efter at jeg har rykket for det

piamotawea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension