K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2015, 14:49   #21
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Der er ikke nogen kontrol hvis man læser, danser, endda elsker i fritiden. Ingen grund til panik, ingen kontrol den slags efter du er tilkendt fleksjob.
Under afklaring har fritid betydning, hvad du laver, hvor aktiv er du i fritid, kan dine interesser omsat til penge. Ikke nogen , der vil undersøge dem. Men hvis du heletiden selv nævne om din ressource, kreativitet, meget aktiv i fritid-kan problem. Bedst, du ikke snakke meget om ind til du får fleksjob. Disse gavner ikke
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 15:46   #22
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Hvad må man i sin fritid som fleksjobber?

Personligt føler jeg mig ikke overvåget eeller begrænset i, hvad jeg må foretage mig - men mit energiniveau er nu også ret lille i forvejen p.g.a. træthed.

Jeg er aldrig blevet kaldt til samtale p.ga. « for stor aktivitet»

De ting som jeg laver ud af huset er: d.v.s. udover mit job er: frivillig mentor igennem 1 år, hvor jeg brugte ca. 3 timer på det om måneden og så går jeg til foredrag indenbys som udenbys.

Jeg har en gang oplevet at få kniven for struben og truet med at få frataget min ydelse. Jeg var ledig fleksjobber og stod med 2 jobs på hånden. Det ene havde jobcenteret fundet og det andet havd jeg selv fundet.

Jeg ville helst det ,som jeg selv havde fundet. Jeg kune ikke få lov at sige nej til det fra kommunen, da det var med start her og nu og med mange ansøgere. Hvor det jeg selv havde fundet var med start senere.

Begge steder skulle jeg i en 2 ugers praktik først for at se om arbejdsopgaver og skånebehov passede sammen.

Så jobcenteret sagde, at hvis jeg sagde nej til det første uden at have prøvet det og istedet for tog det andet job og så ikke kunne klare det. Så ville de se på det som 2 forsøg hvoraff den ene var forspildt og det kunne koste mig min ledighedsydelse.

Jeg protesterede og kaldte det tvang. De var ligeglade
Hvordan endte den historie?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 17:54   #23
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Abdul. Min UDDANELSE er musisk-kreativ, så det kan ikke skjules!
Det er for mig at trække vejret - og det ved de godt.
De ved godt, at jeg har ressourcer og at disse ressourcer passer ikke i ordinære jobs.
Mine fysiske og kognitive problemer bliver altså heller ikke anderledes. Det ved de også godt.

....men jeg er bange for at skulle kvæle mig selv en gang til.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 18:39   #24
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der er da ingen grund til at kvæle dig selv, du må gerne have fritidsinteresser og hobbier.

Men hvis du sætter dig ned og oversætter en bog, som skal dgives og du have indtægt/honorar for så kan det sidestilles med et stykke arbejde som andre udfører fuldtids og som kræver mange timer.

Det er slet ikke så ligetil og kræver mange timers arbejde, korrektur og gennemlæsninger samt arbejde med sproglige talemåder som skal oversættes uden at de taber deres værdi evt. Hentydninger, humor m.v.

Det forstår jeg faktisk godt hvis det vil blive betragtet som en arbejdssats som kan værdisættes, ihvertfald når jeg tænker på det kæmpe arbejde som en jeg kender der er uddannet som can.ling.merc med speciale i engelsk lægger i det oversætterarbejde han har.

Det kan vel også sammenlignes med engang min mand var arbejdsløs akademiker og skulle til fællesmøde for nyledige på fagforeningen. Det første de fik at vide var at alle fagartikler, forskningsprojekter, m.v de havde gang i skulle gemmes langt væk indtil de var i arbejde for blev det udgivet mens de fik a-kasse ville de blive modregnet i dagpenge efter en skønnet arbejdindsats/timetal, uanset om de have lavet det før de blev arbejdsløse eller lavede det om aftenen efter alm. Arbejdstid
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 01-12-2015 kl. 18:44.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 20:13   #25
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Husk nu lige på.. For at "noget" skal komme under fritidsaktivitet, så er hovedprincippet at "det IKKE må kunne udbydes som lønnet.. Eller tidligere HAR været det"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 22:37   #26
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Gisne, jeg ved godt, hvad oversættelse indebærer Jeg gør det for egen fornøjelses skyld- fordi det er en fryd - for jeg elsker sprog med alt, hvad der findes i det.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 22:50   #27
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, men uanset hvad så vil det såfremt den bliver udgivet set som arbejdstimer, som skal modregnes evt. Indregnes i din erhvervsevne
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2015, 23:35   #28
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg var tæt på at komme i problem på grund af, jeg skrev en artikel på engelsk.
Social mentor skriver en special rapport om fritid aktivitet.
Jeg er nu også i afklaringsforløb som dig. Jeg kender på den måde nutidens faktiske forhold

Sidst redigeret af Abdul; 01-12-2015 kl. 23:42.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2015, 10:47   #29
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Joj, Gisne, det ved jeg godt, men det har jeg affundet mig med, for aktiviteten i sig selv er lønnende. Bare jeg ikke bliver "klynget op".

Abdul. Det var pokkers! Jeg er færdig med afklaring nu. Man skal bare tage stilling til min fleks-ansøgning afsluttende.
Det kan være, de ikke er HELT så restriktive, når man har frie hænder til at finde sig en bestilling. Det er det, jeg håber.

I virkeligheden er det at formene mennesker adgang til at anvende egne ressourcer i livet et klart brud på menneskerettighederne (som DF så gerne vil ændre. Latterlige gæs!)
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2015, 13:55   #30
iamforever
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 116
Styrke: 15
iamforever er ny på vejen
Hej Mukke

Læse her :

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31708

Ingen steder i nogle af de lovgivninger som har med fleksjob af gøre står der at du ikke kan være selvstændig på de vilkår du er blevet fleksjobs bevilliget, det eneste du bare ikke PT. kan få er tilskud til at drive selvstændig virksomhed, men at du bruger de ressourcer du har tilrådighed har du FULD lov til, der er ingen lov eller dom som fratager dig din bevilling fordi du driver selvstændig virksomhed, bare det overholder begrundelsen for bevillingen, det er det som du skal sikker dig at du gør.

At der er nogen som ser det som "usmageligt" at der er handicappede/fleksjobber som godt kunne tænke sig at være iværksætter har ingen betydning, det eneste som vi fleksjobber bare ikke lige PT. kan få er tilskud til at drive den

Men glem hvad andre tænker, hvis du har en god ide til at tjene din egen løn lige som alle andre fleksjobber gør så er der ingen lov eller dom som forbyder dig det.

Du skal bare overholde begrundelsen for fleksjobs bevillingen og så samtidig underrette din kommune om det du tjener ind ved dit selvstændige "arbejde" så hvis du modtager en form for ydelse fra dem så kan det blive modregnet.

En myndighed må ikke nægte dig at starte selvstændig på begrundelse af at du er bevilliget fleksjobs bevilling.
Det vil stride mod handicapkonventionen og forskelsbehandlingsloven, hvis en myndighed gjorde dette.

Du skal bare underrette din kommune om din ændring af indkomst og at du bruger de timer du magter til at være selvstændig, som sagt så længer du ikke bryder grundlaget for bevillingen.

Grundlaget kan du finde på den bevillings godkendelse du fik fra kommunen da du blev fleksjobs bevilliget.

Skulle din kommune begynde at brokke sig over dette skal du bede om at få remset alle de § hvor i der står at du ikke må være selvstændig som fleksjobber bare du overholder grundlaget for bevillingen og at du bliver modregnet i en eventuel ydelse som kommunen måtte udbetale dig så får de svært ved dette.


Mvh
Morten
__________________
https://www.facebook.com/rettilfleksjob

Kampen starter her
iamforever er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension