K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2014, 16:18   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Question Tidsrum: afsendelse - modtagelse af dokumenter

I har givet mig megen hjælp og information, - men jeg har lige et punkt til.

Min sag blev afsendt fra Baldersgade 27/11 til Musvågevej og sagsbehandleren håbede, at min sag blev behandlet i December.
I fredags rykkede jeg for en tid og fik at vide, at de først havde modtaget min sag pr 2/1....men, hvor har den så befundet sig i mellemtiden?
På tørreloftet til lovændringen 1/1, fordi man kunne se et oplæg til førtidspension?

Der er den krølle, at juristen så, at der manglede en vurdering fra selve arbejdsstedet vedr. det sidste forfejlede revalideringsforløb.
Incita havde ellers citeret en udtalelse.
I Baldersgade sagde man, at der var materiale nok, og at det hellere måtte gå hurtigt...hvorfor vidste jeg ikke, så jeg gjorde som juristen sagde.

Den udtalelse måtte jeg også rykke for et par gange, selvom chefen lovede den i November. Den ankom 10/1 og jeg venter på en kopi af den.

Burde reglerne for sagsbehandling ikke følge datoen for modtagelsestidspunktet?
Eller er jeg i min uvidenhed kommet til selv at flytte tidspunktet for sagsbehandlingen?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 16:32   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser

1) Burde reglerne for sagsbehandling ikke følge datoen for modtagelsestidspunktet?


2) er jeg i min uvidenhed kommet til selv at flytte tidspunktet for sagsbehandlingen?
1) JO!

2) NEJ!

RYK, på skrift, præcis når der er gået den oplyste sagsbehandlingstid.



HUSK
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2014, 16:42   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Dvs. jeg skal bede om dokumentation for modtagelsesdatoen på Musvågevej?
Der er ikke oplyst nogen sagsbehandlingstid, - kun dato for påbegyndelsen
Det er den, jeg tænker på.
Når forsendelsen foregår elektronisk, må Musvågevej jo have modtaget sagen samme dag og senest have registreret den 1 dag efter.

Så, hvis alt skal gå rigtigt til, bør min sag behandles efter 2013 reglerne, selvom vi ventede på et enkelt ekstra brev, - ik?
Der var jo allerede en udtalelse fra reva-stedet i INCITAs rapport.


Undskyld mig, men jeg er vist blevet en bette smule paranoid efterhånden

Sidst redigeret af mukke; 27-01-2014 kl. 17:13.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 02:37   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Min sag blev afsendt fra Baldersgade 27/11 til Musvågevej og sagsbehandleren håbede, at min sag blev behandlet i December.

I fredags rykkede jeg for en tid og fik at vide, at de først havde modtaget min sag pr 2/1....men, hvor har den så befundet sig i mellemtiden?

På tørreloftet til lovændringen 1/1, fordi man kunne se et oplæg til førtidspension?

Jeg tror desværre selv du har svaret på spørgsmålet tidligere.
Visse steder i min kommune har man på fornemmelsen, at INDBOKSEN ender direkte i en makulator, og at der ikke er nogen af de ufaglærte sagsbehandlere, der har lært om Journalpligten.

Mang steder kører de stadig efter gamle arkiveringssysemer, og har ikke engang elektronisk jounalisering endnu - samtidig med at de forlanger, at al kontakt mellem Borger og det Ofentlige, i slutningen af dette år, SKAL foregå elektronisk.

Mange kommunale medarbejdere kan ikke engang finde ud af, at vedhæfte en fil, til en e-boks besked.

Hvis Baldersgade er det sted du 'tilhører' og hvortil du har fået besked på at du skal indsende ting til 'din sag', vil jeg mene - uden at kende din sag - at det er det tidspunkt DE har modtaget din henvendelse på, der tæller som 'sagsbehandling påbegyndt'.

Afhængig af hvilken sag det drejer sig om, opereres der med forskellige tidsrammer.
Som det offentlige 99% af tiden ikke selv overholder.
Uden konsekvens for dem!




HUSK
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 28-01-2014 kl. 02:39.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2014, 12:39   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
"Min" jurist siger, at der ikke er ændringer siden 1/1 2013, - men hun tænker kun i fleksjob, for det er det, der er lagt op til.
Det er ikke rigtigt til at finde noget stramningerne på nettet.
Baldersgade (anede ikke, at jeg hørte til der) rekvirerede nye læge-og psykiaterudtalelser, samlede min sag og sendte den til Musvågevej.
Dato for digital modtagelse må kunne findes hos Musvågevej.

Sidst redigeret af mukke; 28-01-2014 kl. 12:48.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension