K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2014, 16:02   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
regler er regler ...og desværre er det ikke ALT en sagsbehandler er skyld i - selvom man hader dem lidt...de kan ikke ændre på loven og har nogle rammer de skal holde dem inden for..hvad enten vi kan lide det ..eller de kan lide det..

de FLESTE sagsbehandler har taget det job for at hjælpe og gøre en forskel.-.ikke for at genere folk...
der findes også de få magtsyge..de vil være på ALLE arbejdspladser i dk..ikke kun i det offentlige.her kommer jeg - jeg kan alt - bestemmer alt typen..og jeg er mere end dig . hvem har ikke mødt dem....

jeg personligt har ikke haft de store problemer...jeg har ikke været lige vild med dem alle...men har altid brugt den - vær I mod de andre . som du vil ha de skal være imod dig....og set det positive i ting og gået ind til møder positivt....og så er det mit indtryk at ting går bedre...
begge skal jo være der - og så gælder det om at få det bedste ud af det...

jeg tror bestemt ikke de har det sjovt på job pt..de er pressede ,der bliver holdt øje med dem..de skal holde dem inden for loven..og det mennneskelige skal de pakke væk...give masser af dårlige nyheder - de ved betyder en masse for dem ramte..ved ikke lige hvor fedt det er,,jeg vil nødig være dem.
tænk at gå hjem fra job og har ødelagt det for en masse...

ved godt der er de dumme indimellem..men jeg synes generelt mange er for hårde ved dem og gør det til noget personligt..og det er det jo ikke..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 17:53   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Kære alle på K10!

Jeg vil med dette indlæg blot mane en smule til besindighed.

I alle de tråde jeg følger med i, bliver mange personer og især sårbare personer, meget bombastisk opfordret til at være uforsonlige og meget konsekvente i deres breve, mails og samtaler med personer fra f.eks. Jobcenter eller kommunen.

Det er ikke altid en god ide at være kold og afvisende overfor disse mennesker, da men heller ikke må glemme, at de faktisk sidder med en mulighed for også at hjælpe borgerne og at de ikke alle er onde, pengegriske droner.

Selvfølgelig skal man ikke tage alt hvad de siger for gode varer, men man må langt hen ad vejen hellere optræde høflig og imødekommende, men med kontrol over hvad der bliver sagt og gjort, fremfor at fremstå kold og afvisende. Risikoen er at den offentligt ansatte blot bliver sur og tvær og modarbejder borgeren. De er jo også kun mennesker.

Nogle her vil nu tænke: "Vedkommende SKAL overholde lovgivningen og må derfor ikke blive personlig!!!!"

For så vidt ja, men de har altså midler til at modarbejde og forhale en sag. Det er et faktum.

Derfor vil jeg gerne opfordre til, at man bruger sin sunde fornuft.

Glem dog ikke dokumentation og aktindsigt. Men vær for så vidt mulig høflig.
Jamen det er da et problem specielt hvis det sker i alle de tråde du følger med i...

Kunne du ikke komme med nogle eksempler....

Jeg ser ellers mere eller mindre alle indlæg herinde...jo jo der kan da smutte et par enkelte...

Men jeg har ikke set de indlæg du taler om...

Så jeg vil da gerne vide hvem det er der opfordre folk på den måde herinde...

Jeg synes det er en grim anklage som bare er spredt ud på alle dem der svare herinde hvilket jeg ikke synes er okay..

Jeg er ellers rørende enig med dig i at man selv skal opføre sig ordentligt over for kommunen...hellere bruge hjernen end vreden...

Så kom med nogle eksempler eller skriv til mig privat med dem så jeg kan fortælle dem hvordan det skal gøres...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 18:05   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg tror de fleste sb er søde mennesker der måske er meget presset af de love de skal overholde, tror også mange gange deres stress nevu gør de ikke altid får fulgt med i de nye love.

Der er naturligvis nogle sb som er nogen er nogen dumme svin, som gerne vil snyde folk ligesom der er folk der vil snyde sb, desværre er det letter at høre på de dårlige oplevelser end de gode.

I Herning er der en der har et rigtigt dårligt ry, personligt ikke oplevet noget dårligt, ved hende, var engen i en praktik, hvor vi blev udnyttet groft, vi ringede til denne sb og fortalte hende, at vores ansættelse endnu engang, var blevet udsat, så sagde hun, nu går i hjem, der bliver aldrig et job.
En anden gang var jeg i praktik, hvor vores time antal, skulle skjules jeg ringede igen til hende, som omgående kørte ud på arbejdet, hvor vi var 3 fleksjobber i prøvet og sendt os alle hjem, den arbejdes plads fik ikke flere fleks jobber,

Nå det jeg vil sige er måske er vi som syg ikke godt til, at rose når vi bliver behandlet godt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 18:15   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Jeg synes i hvertfald det er skræmmende når man kommer til receptionen i jobcentret og der så sidder 2 store stærke vagter og bare kigger på dem der møder op.

De er der vel for at beskytte sagsbehandlerne i pressede situationer.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 18:21   #15
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Jeg synes i hvertfald det er skræmmende når man kommer til receptionen i jobcentret og der så sidder 2 store stærke vagter og bare kigger på dem der møder op.

De er der vel for at beskytte sagsbehandlerne i pressede situationer.
Det er nogle steder komme så vidt, at nogle borgere skal møde deres sagsbehandler på den lokale politistation for at føle sig tryg.

Meget kan man sige om dem, men de har også ret til at føle sig trygge på arbejde.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 18:25   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Det er nogle steder komme så vidt, at nogle borgere skal møde deres sagsbehandler på den lokale politistation for at føle sig tryg.

Meget kan man sige om dem, men de har også ret til at føle sig trygge på arbejde.
Forventer du at nogen er uenig med dig i at de kan arbejde trygt??
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 18:28   #17
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Forventer du at nogen er uenig med dig i at de kan arbejde trygt??
Hej Webmaster!

Nej, det forventer jeg ikke, men når jeg læser indlæg nr. 8 i denne tråd, så synes jeg man har et problem, da det i strafferetlig sammenhæng kan sidestilles med trusler.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 18:50   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jaaa men nu kan du vel godt se at der er forskel på hvad en enkelt skriver og så til hvad folk gør når de står der...

Selv mange af de ting folk skriver på nettet ja det ville de ikke stille sig op og sige hvis de stod over for folk...

Uanset om det er skraldemænd, sagsbehandlere osv ja så vil de fleste have en mening om at de selvfølgelig skal kunne være trygge på sit job...

Du vil altid finde undtagelser ude i samfundet...eller ja psykiske syge som er knækket...og så laver noget vanvitigt

Ang indlæg nr 8....så er det ikke trusler i den forstand.... ikke som det står der...tro mig ellers var de blevet slettet..

Er det dumt at skrive sådan....jeps i den grad...men der er nogen der skal have sin galde ud og det er vel bedre at det sker skriftligt kontra ved personligt møde på kommunen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 20:29   #19
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man kommer jo let, i sin sårbare situation, til at kopiere den man sidder overfor...
Det betyder, at når man sidder overfor en opkørt sagsbehandler, der kører yderligere op, når man lufter sin frustration... ja så kan bølgerne let komme til at gå højt.

Jeg havde en sygeplejerske fra hospitalet med til et sådan møde, hvor sygeplejersken bagefter sagde:
Det var godtnok svært at se hvem af jer to, der trænger mest til psykiatrisk hjælp... jeg kunne forvente at du ville være opkørt... men at sagsbehandleren var endnu mere opkørt, det havde jeg da i min vildeste fantasi ikke forestillet mig.

Det var også den samme knold, der efter en samtale på en time, hvor min hjemmevejleder deltog, som udgangs-salut, meddelte at jeg jo havde ekstrem mange ressourcer... ja og netop derfor er det foruroligende at jeg ikke kan få adgang til dem, tænkte jeg bare. Det blev ved tanken, for den sidste time havde vi brugt på at overbevise knolden om at der ikke var adgang til ressourcerne.

Jeg ved ikke hvad det er i de to ovenstående oplevelser, der gør at man skal indstile hele sit forsvar på at være pæn og nydelig og høflig.
Selvfølgelig må der smutte en finke af fadet, og det må de på kursus og håndtere, hvis det kommer som en stor overraskelse for dem.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2014, 00:08   #20
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Ja nemlig nøgnetær mens vi der er syg. må klare den helt alene Jeg har grædt så mane tårer at jeg er helt tom.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension