K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2008, 15:57   #41
Mia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Indlæg: 13
Styrke: 17
Mia er ny på vejen
Hejsa
Jeg er helt ny herinde, har kun lige kigget mig lidt omkring, men mener vist jeg passer meget godt herinde - desværre hehe
Det lyder rigtig spændende at sende ind til Operation X, men inden jeg gør det, vil jeg da lige være helt sikker på at jeg falder ind i den gruppe der gør det...
Så altså, hvad er det helt præcist I skriver om? Og skal man beskrive hele sit sagsforløb, eller bare ridse de steder op man mener han kan bruge til noget??
Og hvad med bilæg, lægger I også dem ved, eller venter I og ser om han overhovedet vil forholde sig til det?

Venlig hilsen Mia
Mia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 16:09   #42
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Mia

Skriv du bare - og skriv om de evt lovovertrædelse du mener der er begået vedr din sag.
Det er dog lægekonsulenterne vi har fokus på som det vigtigste - men der kan da sikkert også skrives om andet. Jeg håber at vi får startet en lavine!! Jeg mener bare at vi ridser situationen op - og hvis der er brug for yderlig dokumentation så kan operation x jo bede om det. Det vigtigste i første omgang må være at vække deres interesse.
mvh
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2008, 14:00   #43
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Hej Benny.

Jeg prøver lige at gøre mig forståelig

Sagsbehandler sagde jeg skulle på sovepiller, til et møde med hende. Jeg protesterer et par gange og siger til sidst at min læge sansynligvis ikke vil gå med til det, da han normalt ikke er til at rive recepter ud af

Hun siger at lægen må rette ind så.

Sagsbehandler og arbejdsprøvningsleder vil så have mig til at ringe til lægen med det samme, dette nægter jeg.

Jeg ringer til lægen og siger at hun vil have mig på sovepiller og han siger 1) du risikerer at få det værre 2) de er afhængighedsskabende.

Da jeg siger, hun har sagt at han på rette sig ind, siger lægen a-ha-for-noget og må have den igen.

Lægen beder om tlfnummeret til sagsbeh.

Næste dag ringer jeg til lægen igen og sovepillerne er nu på vej til apoteket.

Jeg tager dem nu på min egen måde.....er stoppet med dem nu.

Det er først da jeg er til samtale hos sociallægen at de bliver pillet fra, da hun er af samme mening som min egen læge.

Jeg har skrevet det hele til Morten Spigel.. og hvis jeg finder et overskud til det, vil jeg overveje at kontakte en højere instans. Men pt. orker jeg det ikke.

Jeg håber det var et svar, som er til at forstå
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2008, 15:02   #44
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mokkasine Se meddelelser
Hej Benny.

Sagsbehandler sagde jeg skulle på sovepiller, til et møde med hende. Jeg protesterer et par gange og siger til sidst at min læge sansynligvis ikke vil gå med til det, da han normalt ikke er til at rive recepter ud af

Hun siger at lægen må rette ind så.

Sagsbehandler og arbejdsprøvningsleder vil så have mig til at ringe til lægen med det samme, dette nægter jeg.

Jeg ringer til lægen og siger at hun vil have mig på sovepiller og han siger 1) du risikerer at få det værre 2) de er afhængighedsskabende.


Jeg tager dem nu på min egen måde.....er stoppet med dem nu.

Det er først da jeg er til samtale hos sociallægen at de bliver pillet fra, da hun er af samme mening som min egen læge.



Jeg håber det var et svar, som er til at forstå
Jo det er til at forstå.

Den sagsbehandler skulle have et ordentligt - los i røven.


PS: Man er mest frisk når man ikke sover, og kan komme hinanden ved!

Mvh. Benny G.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2008, 23:15   #45
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Se, hvor mange det drejer sig om i 10 kommuner

CIRKA 1.100 SNYDT FOR FØRTIDSPENSION
Og det er KUN i 10 kommuner.

Tallet er LANGT større, hvis man finder tallet for hele landet.

Det kan jo IKKE passe, at så mange er blevet "raske", fordi vi har fået en ny regering, der kan "trylle" med en pensionsreform.


10 kommuner har snydt cirka 1.100 borgere for førtidspension, fordi kommunerne sparer ekstra meget på pensioner.

Og det er KUN i 10 kommuner - ud af mange (tvivl om det er gamle eller nye kommuner).

De 1.100 borgere kan UMULIGT være mere raske end i andre kommuner.

Prøv for "sjov" at se, hvor mange personer der IKKE har fået pension i de forskellige kommuner, hvis det skal ligge på den procent, som Ellen Ryg Olsen siger, nemlig 7-8 procent... og som den har ligget på i de seneste 20 år!!!!

Herlev "mangler" 35 personer, der burde have haft pension, så det nærmer sig gennemsnittet på cirka 7 procent, som det OGSÅ ligger på i resten af landet i samme statistik på linket i indlægget ovenfor.

Lad os "tælle", hvor mange der omtrent burde have haft pension:

Herlev............ 35 personer
Hillerød........... 30 -
København..... 855
Stevns............ 7
Bornholm........ 48
Lemvig............ 2
Silkeborg.......... 28
Roskilde............ 25
Frederiksberg.... 50
Frederikssund...... 8


Det er da voldsomt mange menneskeskæbner, der må gå for lud og koldt vand og måske sætte livet, økonomi, familie og helbred på spil, fordi kommunerne vil trække dem rundt i meningsløse og udsigtsløse undersøgelser af arbejdsprøvninger, lægeundersøgelser, psykiatere, psykologer osv. osv. osv.

BEMÆRK, at tallene delvis stammer fra FØR kommunesammenlægningen. Dengang kommunerne stadig var SMÅ!!!! (Det første kvartal, der tæller med, er 4. kvartal 2006.)

Tænk, at man vil være bekendt at behandle syge borgere sådan!!!

http://www.nychance.dk/graphics/docu...l_fop-5_kv.pdf
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 22-01-2008 kl. 23:18. Årsag: link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 01:16   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Puuha Zuza, det er rystende læsning - specielt som københavner:-)

Nej, men jeg er rørende enig - hvor ér det tarveligt at behandle MENNESKER (af kød og blod for fanden!) som var de slagtekvæg man pisker rundt på marken inden de får 'dødsstødet'....

Sidst da jeg talte med min egen sagsbahandler (en ny igen-igen) og havde fortalt ham hele min livshistorie, spurgte han uberørt om jeg så ikke bare kunne arbejde 1-2 timer om ugen?....jeg havde lige fortalt ham at jeg ikke engang kunne gå ned og handle i Fakta alene??

Følte jeg havde siddet og talt til væggen en time og blev drøn ulykkelig over at han ikke havde forstået et klap af hvad jeg lige havde sagt - han spurgte også selvom jeg også lige havde fortalt ham at jeg HAVDE underskrevet og afleveret ansøgningen til førtidspension!!! (?)

Jeg er også ved at ridse mit 20 årige sagsforløb op til Operation-X. Jeg ønsker også at være anonym pga min verserende sag.

Stor applaus til Fusser for det rigtig gode brev!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 09:29   #47
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hej.
jeg har også skrevet til operation-x. håber at de med denne storm bliver interesseret.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2008, 09:33   #48
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ps. har skrevet at alt kan fremlægges, selv dokumententation for at det Social Nævn ikke mere har berettigelse, idet de ikke læser borgerens klager, samt også misbruger lægekonsulenter, for at bakke kommuner op, istedet for at fungere som neutral instans der skal sørge for, at borgeren får deres retsikkerhed overholdt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 13:47   #49
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Alle operation x fans

Jeg har talt med redaktionen i dag. Og det er således at operation x er overdraget til et andet filmselskab, der hedder Bastard film. Personen jeg talte med synes at det var en kanon ide, men da chefredaktøren var på ferie skulle vi ikke lige forvente et svar promte.

Nu må vi ikke miste tålmodigheden - der skal nok blive kigget på det!! Og operation x er jo en sæsson dokumentar, glemte dog at spørge hvornår det starter op igen.

Så jeg opfordre jer lige endnu engang til at sende jeres historier ind, da det jo vægter godt på skålen når vi er mange.
Her er mail adrs igen.

[email protected]

med venlig hilsen
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 14:13   #50
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
BASTA

Har flere sendt deres historie videre til Basta ?

Har både et byrådsmedlem der vil stå frem med kritik af sagsbehandlingen i kommunerne og min advokat med...

Lena har tidligere linket til Basta, da tv2 mente det kunne være en god ide at sende vores sager til dem.


håber alle der har sendt til operation x også sender videre hertil..

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den Sociale Udfordring DR P1 Ragdoll Politik og Samfund 2 25-01-2010 19:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension