K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2014, 23:23   #1
Sommernat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2014
Lokation: Svendborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sommernat er ny på vejen
Generelhelbredserklæring forkert

Hej

Min læge har lavet en generelhelbredserklæring uden mig og som er fyldt med mange fejl.....det er ikke mig han skriver om i ca halvdelen af den.....det er som om at han har siddet med nogle stykker.....der gik også længe inden jeg fik den.

Hvordan får jeg den rettet? min læge gav mig ret, men det virkede ikke som om at han gad lave den om......men det er jo mit liv det handler om....

Er der ikke noget med at den skal laves i samarbejde med patienten?

Er den ugyldig når den ikke er det? Det håber jeg, så jeg kan få lavet en med de rigtige oplysninger.

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, da jeg føler at den fylder meget......

Det er jo mit liv det handler om, så vil jeg ikke bedømmes udfra en anden....

På forhånd tak
Sommernat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 23:29   #2
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Da keg fik lavet en var jeg selv til stede, og utroligt hvordan han kan lave den uden du er der, og nok også derfor alle de fejl. Så syndes da du skal få den lavet om, da du jo skal være til stede rigtig dårlig af lægen.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2014, 23:33   #3
Sommernat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2014
Lokation: Svendborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sommernat er ny på vejen
Tak. Ja det vil jeg også meget gerne, men ved ikke lige hvordan....
Får han ikke penge for at lave den?
og hvem skal så betale den nye?
Sommernat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 01:44   #4
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Handl nu!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hollænder Se meddelelser
Hej

Min læge har lavet en generelhelbredserklæring uden mig og som er fyldt med mange fejl.....det er ikke mig han skriver om i ca halvdelen af den.....det er som om at han har siddet med nogle stykker.....der gik også længe inden jeg fik den.

Hvordan får jeg den rettet? min læge gav mig ret, men det virkede ikke som om at han gad lave den om......men det er jo mit liv det handler om....

Er der ikke noget med at den skal laves i samarbejde med patienten?

Er den ugyldig når den ikke er det? Det håber jeg, så jeg kan få lavet en med de rigtige oplysninger.

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, da jeg føler at den fylder meget......


Det er jo mit liv det handler om, så vil jeg ikke bedømmes udfra en anden....

På forhånd tak
Jeg er nu også meget interesseret i at nogle af de mere erfarne medmennesker herinde svarer på dine spørgsmål. Gerne Web og Peter!

Selv har jeg for nyligt oplevet, at den attest som blev indhentet af Jobcenteret inden min §17 sag om FTP skulle forelægges Rehabteamet var manglefuld. Der blev nemlig IKKE anført, at jeg lider af bipolar affektiv sindslidelse.

Da jeg og min kontaktperson fra Distriktpsykiatrien fik dette konstateret, anmodede vi min egen læge om at lave en tilføjelse, hvilket han jo også lavet uden problemer, dog den nye attest nåede aldrig til Rehabteamt. Det var kun sb der fik den. Så de har i deres indstilling (AFSLAG) ikke nævnt det uhelbredelige sygdom jeg lider mest af med ét ord!

Nu er jeg lige så småt i gang med at udarbejde en ordentlig klæge om sagsforløb, også om den manglende medindraggelse, da heller IKKE engang Rehabiliteringsplanens forberedende del var udfyldt sammen med mig.

Vi skal IKKE affinde os med det!
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 08:13   #5
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Ved enhver divergens (uoverensstemmelse) i journaler, lægeerklæringer osv. sendes rettelser (skal være dokumenteret ) som partsindlæg.
På rettelsen noteres "Partsindlæg, bedes tilføjet min sag".

Hvis rettelsen skal tilgå en afdeling eller team skrives f.eks.
"Dette partsindlæg, skal tilføjes min sag og fremsendes til Rehabiliteringsteamet som bilag"

Efterfølgende udbedes "aktindsigt" samt "journaliseringslister" ved Kommunen.
Af journaliseringslister fremgår hvilke bilag/dokumenter der ligger i de forskellige sager f.eks. sygedagpengesag, lægemappen, rehabiliteringssag, klagemappen osv.
Her skal du som Borger sørge for at de bilag du mener der er relevante forefindes i rette mappe ellers skal du få det filføjet som "partsindlæg".

Når lægen skriver en "generel helbredsattest" og du ikke mener den er fyldestgørende skriver du til lægen, hvad der mangler i journalen samt hvad du mener ikke stemmer.
Du beder lægen fremsende en ny erklæring tilføjet rettelserne.

Hvis lægen ikke korrigerer for divergenserne kan du selv få rettelser tilføjet din sag ved efterfølgende at sende kopi af dit notat til lægen og få det tilføjet din sag på Kommunen, som "Partsindlæg, der bedes tilføjet min sag".

Hvis lægen laver en Generel helbredserklæring, der er meget mangelfuld eller meget fejlbehæftet og efterfølgende ikke vil ændre på fejlen kan du forelægge det for "Patientombuddet".

Hvis en lægeerklæring afgives på et for løst grundlag, eller hvis lægens uhildethed drages i tvivl, kan sagen forelægges Sundhedsvæsenets Patientklagenævn.
I henhold til Lægelovens § 8 skal lægen ved udfærdigelse af en lægeerklæring udvise omhu og uhildethed.
Lægen skal således være en objektiv opmand mellem den person erklæringen drejer sig om og den instans, som begærer erklæringen.

Sidst redigeret af lgkh62; 19-06-2014 kl. 08:26. Årsag: Lægeerklæring - lægeattester
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 09:35   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Der var fejl og mangler i mit første attest - jeg skrev en mail med det der var forkert/manglede. det blev vedlagt min attest uden problemer.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 10:45   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Anmod lægen om - igen -at lave en skriftlig korrektion. Medmindre det drejer sig om små og ubetydelige fejl/udeladelser, vil han formentlig gøre det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 13:12   #8
Sommernat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2014
Lokation: Svendborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sommernat er ny på vejen
Tusinde tak for svar. Jeg vil prøve at tage fat i lægen igen. Det er nemlig ikke uvæsentlige ting der står i den mht min forsikrings sag. Bl.a har han skrevet som om at han har hele min familie som patienter og at vi alle har smerter. Han har kun mine børn (ingen smerter) min farmor (har smerter pga en brækket skulder som er groet forkert sammen) på 82 år og mig. Ingen andre i min familie har kronisk piskesmæld eller fibromyalgi. Der er rigtig mange ting som er helt hen i skoven....ommer....
Sommernat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 14:11   #9
Forhåbentligt
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 58
Styrke: 12
Forhåbentligt er ny på vejen
Attest

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hollænder Se meddelelser
Hej

Min læge har lavet en generelhelbredserklæring uden mig og som er fyldt med mange fejl.....det er ikke mig han skriver om i ca halvdelen af den.....det er som om at han har siddet med nogle stykker.....der gik også længe inden jeg fik den.

Hvordan får jeg den rettet? min læge gav mig ret, men det virkede ikke som om at han gad lave den om......men det er jo mit liv det handler om....

Er der ikke noget med at den skal laves i samarbejde med patienten?

Er den ugyldig når den ikke er det? Det håber jeg, så jeg kan få lavet en med de rigtige oplysninger.

Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, da jeg føler at den fylder meget......

Det er jo mit liv det handler om, så vil jeg ikke bedømmes udfra en anden....

På forhånd tak
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Ved enhver divergens (uoverensstemmelse) i journaler, lægeerklæringer osv. sendes rettelser (skal være dokumenteret ) som partsindlæg.
På rettelsen noteres "Partsindlæg, bedes tilføjet min sag".

Hvis rettelsen skal tilgå en afdeling eller team skrives f.eks.
"Dette partsindlæg, skal tilføjes min sag og fremsendes til Rehabiliteringsteamet som bilag"

Efterfølgende udbedes "aktindsigt" samt "journaliseringslister" ved Kommunen.
Af journaliseringslister fremgår hvilke bilag/dokumenter der ligger i de forskellige sager f.eks. sygedagpengesag, lægemappen, rehabiliteringssag, klagemappen osv.
Her skal du som Borger sørge for at de bilag du mener der er relevante forefindes i rette mappe ellers skal du få det filføjet som "partsindlæg".

Når lægen skriver en "generel helbredsattest" og du ikke mener den er fyldestgørende skriver du til lægen, hvad der mangler i journalen samt hvad du mener ikke stemmer.
Du beder lægen fremsende en ny erklæring tilføjet rettelserne.

Hvis lægen ikke korrigerer for divergenserne kan du selv få rettelser tilføjet din sag ved efterfølgende at sende kopi af dit notat til lægen og få det tilføjet din sag på Kommunen, som "Partsindlæg, der bedes tilføjet min sag".

Hvis lægen laver en Generel helbredserklæring, der er meget mangelfuld eller meget fejlbehæftet og efterfølgende ikke vil ændre på fejlen kan du forelægge det for "Patientombuddet".

Hvis en lægeerklæring afgives på et for løst grundlag, eller hvis lægens uhildethed drages i tvivl, kan sagen forelægges Sundhedsvæsenets Patientklagenævn.
I henhold til Lægelovens § 8 skal lægen ved udfærdigelse af en lægeerklæring udvise omhu og uhildethed.
Lægen skal således være en objektiv opmand mellem den person erklæringen drejer sig om og den instans, som begærer erklæringen.
I mit tilfælde, skrev sagbehandleren i em mail tik mig, at den attest, som jeg omtaler, hvor bipolar sindslidelse fremgår, var modtaget efter min sag har været sendt til rehabiliteringsteamet.

Og hendes egene ord: "Det fremgår af attesten, at egen læge medsender udskrift af journal inkl. epikriser. Disse har din læge dog ikke medsendt ved denne status, hvorfor de ikke er vedlagt. Jeg skal gøre opmærksom på, at vi ikke har anmodet om den attest – din læge oplyser, at den er fremsendt som en 'tilføjelse'”.
Forhåbentligt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2014, 19:18   #10
Sommernat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2014
Lokation: Svendborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Sommernat er ny på vejen
Hej lgkh62
Hvis jeg får rettet den generel helbredserklæring ved læge, skal jeg så også sende det der partsindlæg? Hvordan får jeg den gamle væk og bliver sikker på at de ser den nye hos forsikringen, rehabiliteringsteamet?
Min læge ville nemlig umiddelbart gerne rette den, men viste ikke hvordan.
Tusinde tak
Sommernat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension