K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2009, 12:37   #11
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Vil lige opdatere efter en sej kamp, har jeg nu fået leveret et hæve/sænke bord og en kontorstol hvor hjulene ikke rigtig kan køre rundt, men det er helt sikkert bedre end ingenting.

Resultatet er jo så også at jeg har fået forlænget min praktik med mindst 6 uger, da kommunen ikke mener jeg har haft ordentlige forhold i praktikken (flot de er nået frem til den mening) Så igen er sagen udskydt p.g.a kommune igen har sløset i det......

Men et nyt spørgsmål, hvis/når jeg forhåbenlig for mit flexjob igennem, kan man så forlange en arbejdsplads indretning og hvad med stol, bord er det arbejdsgiver der skal have ekstra udgift af mig. Jeg har nemlig mulighed for at blive ansat der hvor jeg er i praktik nu, så er lige ved og undersøge tingene.
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 13:26   #12
dali
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Thisted
Indlæg: 12
Styrke: 15
dali er ny på vejen
Hej.

Tillykke med det ser ud til du kan få lov at blive i en flex ansættelse efter endt praktik. Mht. bord/stol, så siger min kommune at det er noget man idag bør forvente er på en kontorarbejdsplads, så de ville ikke låne mig noget. Jeg var så, så heldig at arbejdsgiver selv købte det.
dali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 13:55   #13
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Da jeg var i afklaring blev jeg kørt med taxi på kommunens regning, da jeg ikke må køre bil pga. min svimmelhed, og har for mange smerter til at gå til bussen.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 16:19   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af dali Se meddelelser
Hej.

Tillykke med det ser ud til du kan få lov at blive i en flex ansættelse efter endt praktik. Mht. bord/stol, så siger min kommune at det er noget man idag bør forvente er på en kontorarbejdsplads, så de ville ikke låne mig noget. Jeg var så, så heldig at arbejdsgiver selv købte det.
Godt at din arbejdsgiver købte det til dig, men er der andre der kommer ud for det kan jeg kun anbefale at man skriver til kommunen og forlanger at få på skrift at kommunen mener at det er standard på en arbejdsplads og at de derfor ikke vil hjælpe med det og så tage og anke det med det samme ..

I følge fleksloven skal kommunen hjælpe når det drejer sig om skånehensyn og et hævesænkebord er netop noget der er krævet pga skånehensyn og der findes faktisk mange især små virksomheder som ikke har de ting og som bestemt heller ikke har tænkt sig at påtage sig den udgift for at ansætte en flekser ...

så kan ikke sige det nok .... sådan noget skal man have på skrift og anke og klage over det
  Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 16:49   #15
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Hej kan se du er i næsten sammen kommune som mig.. Skal også i arbejdsprøve hvor der er 2 timers pakering.. Får en seddel til min rude mht til parkering.. Spørg der du skal hen mht seddel til ruden :-)Fie
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 21:03   #16
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Kan lige oplyse, det er kommunen der har stillet bord + stol til rådighed.

Så må jeg tage næste kamp når de kommer og henter det igen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fie Se meddelelser
Hej kan se du er i næsten sammen kommune som mig.. Skal også i arbejdsprøve hvor der er 2 timers pakering.. Får en seddel til min rude mht til parkering.. Spørg der du skal hen mht seddel til ruden :-)Fie
Hvem/hvad/hvor har du fået den seddel af, for det er i Herning jeg er i praktik.

Sidst redigeret af Stezu; 30-10-2009 kl. 03:29. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 21:56   #17
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Hej

Vil lige fortælle at da jeg kom i flexjob, fik jeg bevilget hæve/sænke rulle bord, 10.000,-( jeg er ansat i en kantine) det er så komunnens ejendom, når jeg holder i mit flexjob, men der gik vel et ½ år inden jeg fik det leveret.
Rulleborde er osse standart i et køkken, men derfor skal kommunen stadig væk sørge for at flexjobberen får de hjælpe midler som gør arbejdet nemmere for flexjobberen.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 22:13   #18
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Da jeg blev ansat i fleksjob, var der en fra fagforeningen med, han
tilbød mig at skaffe både hæve/sænkebord og en bedre kontorstol,
det var han vant til at få fra kommunen.

Jeg var imidlertid tilfreds med det jeg havde, men i ansættelsesbrevet stod
der, at nødvendige hjælpemidler skulle stilles til rådighed af kommunen,
så jeg tror kommunen skal gøre det.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2009, 23:37   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er kommunens ansvar ingen tvivl om det...

Min kommune var også mere end træge og da praktikken endte skrev min chef til dem at ingen hjælpemidler ingen ansættelseskontrakt og så kan det nok være de fik travlt ..
  Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 14:17   #20
ja-ma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2007
Lokation: Ikast-brande kommune
Indlæg: 33
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
ja-ma er ny på vejen
Tak for alle jeres svar. Det hjælper mig virkelig....

Også en af de gode har idag modtaget brev om at jeg har fået Handicap parkerings sklit........ Hip hip hurrrrra.......
ja-ma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunernes parkering af borgerene østerbro Politik og Samfund 2 14-12-2011 16:09
Så har jeg faet praktikplads limaje Jeg er kommet i praktik. 8 05-12-2011 20:10
Revalidering - ventetid på praktikplads britta86 Alt det andet 3 22-03-2011 20:50
praktikplads el ej tigger Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 3 24-01-2011 10:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension