K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2009, 09:59   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
"Værkstedshumoren"

Jeg er nødt til at oprette denne tråd, da jeg har nogle spørgsmål for at kune tage stiling til om denne side er et sted jeg har lyst at være, så bær over med mig, at jeg tager emnet op igen, men når trådene debatten PRØVER at blive taget færdig i, hele tiden lukkes så man ikke har mulighed for at gøre den færdig opfatter jeg det som at man vil lægge låg på og fortie problemet... det hele KUNNE have været holdt i een tråd, og enda i det politiske forum, hvis bare tråden havde kunnet fortsætte.

Men nok om det... det er ikke mit valg, men det er min mening og den synes jeg WEB og Admins skal høre... om de så vil tænke over det er jo op til dem.

Men jeg vil samtidigt godt oplyse om hvorfor JEG er her inde endnu engang for at høre, om der ikke er andre der har det ligesom mig... jeg er her inde pga. to ting:

1. At hjælpe andre som er i en uheldig situation med systemet.
2. At deltage i det sammenhold jeg kalder "Rød Værkstedshumor", for at komme af med frustrationerne sammen over alt det politiske man møder hver eneste dag.

JEG har brug for at "hyle i kor" med dem der har samme indstilling til systemet og dem bag det... det er som jeg før har skrevet en stor del af den hjælp JEG har et behov for... at blive forstået, og se at andre har den samme problematik som jeg selv. Ud over dette finder jeg det vigtigt da vi er nødt til at give udtryk for vores utilfredshed for at råbe samfund og politikere op.

Ind til for få dage siden, har denne "værkstedshumor" frit kunne udfolde sig i alle tråde... også inden siden blev delt i to... "værkstedshumoren" har sådan som jeg ser det kørt i et "parrallelspor" ved siden af det trådene handlede om, og jeg synes ikke at det fik trådene drejet af sporet specielt meget.

Det samme gjaldt også for tråden om Gro som startede det hele... der var megen "værkstedshumor", men tråden handlede om Gro lige ind til nogen drejede debatten over på "værkstedshumoren".

Summa summarum: jeg kan ikke være her inde, hvis denne værkstedshumor ikke er tilladt, for jeg evner ikke at tie stille omkring VKO og borgerlige vælgere når de konstant popper op i nyhedder og i mit liv hver eneste dag.

Det skal ikke forstås sådan at jeg ikke kan forstå, hvis man ikke ØNSKER den værkstedshumor mere... herregud, det er ikke MIN hjemmeside, men det er bare rart for mig at vide, så jeg kan bedømme om jeg får noget ud af at være her eller ikke.

Selvfølgelig får jeg noget ud af alt hjælpen jeg får her inde rent paragrafmæssigt osv... ingen tvivl om det, og til den del skal også lyde et stort TAK for den del... det er bare ikke nok... for mig.

Jeg skal derfor lige være 110% sikker: er "værkstedshumoren" tilladt i det politiske forum? Kan man ytre sig generelt om blå vælgere og VKO i den del af K10, uden at tråde bliver lukket?

Nu ved jeg at der vil blive sagt, at dette ER blevet sagt flere gange at generel politisk "værkstedshumor" er tilladt i det politiske forum, men jeg er da blevet i tvivl når flere tråde er blevet lukket i den del de sidste dage.
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 10:12   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har faktisk aldrig haft noget imod, at der har været politisk debat herinde. Men jeg synes, at den på det seneste er blevet mere nedladende overfor dem der ikke stemmer "rød".
Jeg stemmer ikke VKO ved næste valg, men jeg ser ingen grund til, at "de blå" skal afkræves forklaringer på, hvorfor de stemmer, som de gør, bare fordi et stort flertal herinde ikke er enige?
Desuden synes jeg, at det er meget nemt i mange tilfælde, at svare på folks spørgsmål osv uden at blande politik ind i det. Det kan jeg slet ikke se er et problem.

Det er muligt, at du har brug for at hyle i kor med andre med samme holdning, og det kan man også nemt gøre uden at blive nedladende. Men som jeg har læst WEB skrive, så er k10 ikke en politisk side. Hovedformålet er at hjælpe mennesker i klemme i systemet uanset hvilken side man stemmer til.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 10:22   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg har faktisk aldrig haft noget imod, at der har været politisk debat herinde. Men jeg synes, at den på det seneste er blevet mere nedladende overfor dem der ikke stemmer "rød".
Jeg stemmer ikke VKO ved næste valg, men jeg ser ingen grund til, at "de blå" skal afkræves forklaringer på, hvorfor de stemmer, som de gør, bare fordi et stort flertal herinde ikke er enige?
Desuden synes jeg, at det er meget nemt i mange tilfælde, at svare på folks spørgsmål osv uden at blande politik ind i det. Det kan jeg slet ikke se er et problem.

Det er muligt, at du har brug for at hyle i kor med andre med samme holdning, og det kan man også nemt gøre uden at blive nedladende. Men som jeg har læst WEB skrive, så er k10 ikke en politisk side. Hovedformålet er at hjælpe mennesker i klemme i systemet uanset hvilken side man stemmer til.

Jeg er enig i, at der ind imellem er udladninger der tilkendegiver, at blå "stemmer forkert"... jeg vil så godt pointere, at dette har jeg ALDRIG gjort... men jeg har sat spørgsmålstegn ved HVORFOR de gør det... og det synes jeg er ok, når man tænker på at de faktisk selv er offer for dette brutale system. Jeg synes ikke det er nedladende at spørge om dette, men ok, følelsen af nedladenheden ligger jo hos den adspurgte... men den er så heller ikke min.

Det er muligt at nogen her inde kan skrive i debatter om hjælp, og undlade at blive harm og skrive om de politiske grunde der fører til at der overhovedet bliver bedt om hjælp, men det er altså ikke alle der KAN tie stille... jeg kan ikke, og hvis ikke man kan respektere dette, så bliver det meget svært for f.eks. MIG at hjælpe andre her inde... for disse holdninger ryger ud af munden på mig som skidt fra en spædekalv. Jeg har dog invilget i at tage mig selv i nakken, og PRØVE så godt jeg formår, at holde det hele i det politiske forum, hvilket jeg også agter at fortsætte med... men det ER altså svært.

HVIS K10 ikke er en politisk side, så forstår jeg ikke hvorfor WEB ikke bare helt forbyder politiske holdninger her inde? ... WEB har jo udtrykkeligt sagt, at der skal være PLADS til politik også, da det har en meget tæt tilknytning til hjælpen her inde... det er så blevet placeret for sig selv nu, hvilket er godt nok ... hvis altså det så også bare er tilladt at ytre sig om sine politiske holdninger og meninger i den sektion... generelt.
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 11:01   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jamen selvom k10 ikke er en politisk side, kan der vel godt diskuteres politik? Det betyder bare, at k10 ikke hælder til et bestemt parti og at alle har ret til at være her og få hjælp uanset politisk overbevisning.

Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man ikke kan finde ud af at hjælpe uden konsekvent at drage politik ind i det. Hvis en bruger spørger om hjælp til et bestemt problem eller nogle paragraffer, hvorfor skulle det så være nødvendigt at drage politik ind i det? Der er jo ingen, der er i tvivl om, hvem der sidder ved magten og har ansvaret for paragrafferne, så det behøver vel ikke udpensles? Jeg er måske fattesvag, men jeg kan simpelthen ikke se problemet?

Og jeg forstår slet ikke, hvorfor det er så vigtigt for nogen herinde at skulle overbevise "de blå" om, hvor dårligt det er, de stemmer. Lad os blive enige om at være uenige. Ligeså vel som du har din overbevisning, så har andre deres, det behøver man ikke lave om på.

Sidst redigeret af gh72; 19-04-2009 kl. 11:15.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 11:39   #5
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jamen selvom k10 ikke er en politisk side, kan der vel godt diskuteres politik? Det betyder bare, at k10 ikke hælder til et bestemt parti og at alle har ret til at være her og få hjælp uanset politisk overbevisning.

Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man ikke kan finde ud af at hjælpe uden konsekvent at drage politik ind i det. Hvis en bruger spørger om hjælp til et bestemt problem eller nogle paragraffer, hvorfor skulle det så være nødvendigt at drage politik ind i det? Der er jo ingen, der er i tvivl om, hvem der sidder ved magten og har ansvaret for paragrafferne, så det behøver vel ikke udpensles? Jeg er måske fattesvag, men jeg kan simpelthen ikke se problemet?

Og jeg forstår slet ikke, hvorfor det er så vigtigt for nogen herinde at skulle overbevise "de blå" om, hvor dårligt det er, de stemmer. Lad os blive enige om at være uenige. Ligeså vel som du har din overbevisning, så har andre deres, det behøver man ikke lave om på.
Nope... politik skal være muligt, det er jeg enig i, og nope, K10 skal ikke have nogen farve... det erindrer jeg heller ikke at jeg har bedt om. Jeg har bedt om lov til at ytre min "værkstedshumor", lige så vel som de borgerlige brugere bør have ret til DERES værkstedshumor hvis de vil have en sådan.

Det jeg opponerer imod er, at det virker som om at vi får et regelsæt at følge... nogle rammer hvor vi indenfor kan gøre som vi vil... men jeg føler at nogen gerne vil give os ekstra lænker på indenfor de rammer, og det bliver jeg gal over... jeg er et voksent menneske, og så længe jeg ikke overskrider K10 reglement, så burde jeg ikke skulle irettesættes for det jeg gør indenfor disse rammer. Ansvaret for hvad jeg GØR indenfor disse rammer er MIT, og ikke op til andre at "justere" mig på... det følte jeg blev gjort, da man lukkede min nye tråd om indbydelse til debat... javist kunne det jeg skrev se angribende ud, men jeg var ikke efter nogen personligt, og derfor overskred jeg i mine øjne ikke nogen regler med den tråd... men tråden blev lukket aligevel.

Jeg kan godt selv tage ansvaret for det jeg skriver indefor reglementet.

Hvad angår at drage politik ind i trådene om hjælp, så er det jo også på plads... WEB har adskilt emnerne, og det har jeg det fint med... jeg taler udelukkende fra den politiske del af K10 her... det er derfor jeg har oprettet trådene i den politiske afdeling jo. Vi er enige i, at hjælpen ikke skal drukne i politik

Og vi er også enige om det sidste... nej ingen skal pådutte andre en bestemt partifarve... men igen, så synes jeg heller ikke at JEG har gjort dette... jeg stiller spørgsmål, og det mener jeg altså er noget helt andet... spørgsmål man kan svare på hvis man har lyst til det... det er en frit stillet om man vil svare på et oplæg, det hører man ikke noget for fra min side af. Jeg så dog gerne nogle svar, hvis man stiller krav om at jeg ikke skal være efter VKO og de borgerlige generelt... men det har jeg vidst forklaret før
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 15:03   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Jeg er nødt til at oprette denne tråd, da jeg har nogle spørgsmål for at kune tage stiling til om denne side er et sted jeg har lyst at være, så bær over med mig, at jeg tager emnet op igen, men når trådene debatten PRØVER at blive taget færdig i, hele tiden lukkes så man ikke har mulighed for at gøre den færdig opfatter jeg det som at man vil lægge låg på og fortie problemet... det hele KUNNE have været holdt i een tråd, og enda i det politiske forum, hvis bare tråden havde kunnet fortsætte.
Nu kommer jeg altså op i det røde felt Razmo.
Så du får lige min holdning til det her....

Du skriver trådene bliver lukket hele tiden det er sket to gange på to dage, den ene tråd vælger du at afkræve svar om dit og dat i samtidig med at du fortæller om at du ikke gider at høre om det og det , derfor ser jeg at Web valgte at bibeholde lukningen , er det dine krav om at der skal diskutteres på en bestemt måde der er værksteds humor som du skriver det , ja så er værksteds humor vel ikke tilladt ...

Du skriver en ny tråd med samme emne uden krav og så vidt jeg kan se er den der endnu, så nogen gange skal man nok tænke lidt indad og se om man selv er en del af problemet kontra løsningen

Citat:
Men nok om det... det er ikke mit valg, men det er min mening og den synes jeg WEB og Admins skal høre... om de så vil tænke over det er jo op til dem.
Nu er jeg ikke Web eller admin heldigvis , men ikke desmindre er jeg grundlægger af denne side og er engang imellem piss off over at se hvordan den engang imellem udvikler sig , det er ikke det vi har lavet sådan et kæmpe arbejde for , det er og bliver ikke en personlig slagmark for ens egene politiske synspunkter som Web allerede har fastslået .

Citat:
Men jeg vil samtidigt godt oplyse om hvorfor JEG er her inde endnu engang for at høre, om der ikke er andre der har det ligesom mig... jeg er her inde pga. to ting:

1. At hjælpe andre som er i en uheldig situation med systemet.
2. At deltage i det sammenhold jeg kalder "Rød Værkstedshumor", for at komme af med frustrationerne sammen over alt det politiske man møder hver eneste dag.
Jeg er her for at hjælpe andre og blive hjulpet og være med i et fællesskab af andre der ved hvordan jeg har det...

Jeg er her ikke for at være med i et rødt fællesskab så ville jeg melde mig ind i et rødt parti og debattere i deres forum ...

K10 er ikke og skal ikke være partipolitisk hvis det var det der var formålet med det, så var det meldt ud ... at der er et overvægt af røde gør ikke at der ikke skal være plads til andre ...

Citat:
JEG har brug for at "hyle i kor" med dem der har samme indstilling til systemet og dem bag det... det er som jeg før har skrevet en stor del af den hjælp JEG har et behov for... at blive forstået, og se at andre har den samme problematik som jeg selv. Ud over dette finder jeg det vigtigt da vi er nødt til at give udtryk for vores utilfredshed for at råbe samfund og politikere op.
Siden er ikke beregnet til at hyle i kor politisk , den er beregnet på at hyle i kor mod systemet uanset hvem der sidder ved magten , nu er det så i disse tider de blå , næste gang hyler vi mod de røde ...

Citat:
Ind til for få dage siden, har denne "værkstedshumor" frit kunne udfolde sig i alle tråde... også inden siden blev delt i to... "værkstedshumoren" har sådan som jeg ser det kørt i et "parrallelspor" ved siden af det trådene handlede om, og jeg synes ikke at det fik trådene drejet af sporet specielt meget.

Det samme gjaldt også for tråden om Gro som startede det hele... der var megen "værkstedshumor", men tråden handlede om Gro lige ind til nogen drejede debatten over på "værkstedshumoren".
Sådan er det stadig man kan sagtens debattere politik , men jeg kan ikke blive klog på hvad du mener med værkstedshumor ...


Citat:
Summa summarum: jeg kan ikke være her inde, hvis denne værkstedshumor ikke er tilladt, for jeg evner ikke at tie stille omkring VKO og borgerlige vælgere når de konstant popper op i nyhedder og i mit liv hver eneste dag.
Jamen der er det jo så at det står frit for om man vil være her , der er ingen deltager tvang .. og hvordan du ser tingene er ikke ensbetydende med at det er sådan vi andre ser tingene....

Du kan frit snakke om VKO og borglige vælgere så længe du går efter bolden og ikke manden ... og så kunne jeg da godt lige tænke mig at vide hvor mange advarsler og irettesættelser du har fået .

Det er tonen i tråde der bliver lukket for og sådan vil det vedblive at være der skal sq være regler når der er snart 3000 mennesker kan man ikke leve med det , ja så er det frit for en om man vil deltage...

Citat:
Det skal ikke forstås sådan at jeg ikke kan forstå, hvis man ikke ØNSKER den værkstedshumor mere... herregud, det er ikke MIN hjemmeside, men det er bare rart for mig at vide, så jeg kan bedømme om jeg får noget ud af at være her eller ikke.
Jamen så kan jeg jo sige læs ovenstående og døm ud fra det , du har ret i at det ikke er DIN side lige som det ikke er MIN side ,men jeg syntes ikke det er så svært at se hvad der er meldt ud .. debatter på saglig grundlag gå efter bolden ikke manden og behandl andre med respekt så kommer man ikke helt galt af sted ..

Husk når du skriver et indlæg hvad siden er oprettet til det har aldrig været en rød side eller en der vælger den ene farve fra den anden, siden er lavet for at være en hjælp til selvhjælp og sådan vil det vedblive at være ..

Citat:
Selvfølgelig får jeg noget ud af alt hjælpen jeg får her inde rent paragrafmæssigt osv... ingen tvivl om det, og til den del skal også lyde et stort TAK for den del... det er bare ikke nok... for mig.
Ingen kan hjælpe dig med hvad der skal ske , om du bliver eller går er op til dig , men siden er hjælp til selvhjælp og ikke en hyle i kor mod de blå side

Citat:
Jeg skal derfor lige være 110% sikker: er "værkstedshumoren" tilladt i det politiske forum? Kan man ytre sig generelt om blå vælgere og VKO i den del af K10, uden at tråde bliver lukket?
Ingen kan fortælle dig det Razmo for det er den hvis man overholder div regler på siden og hvis man har intentionerne for siden i baghovedet så kan det lade sig gøre, vil man derimod heller have fløj krig nej så er det ikke tilladt og her er det så væsentligt at vi alle forstår at web afgøre hvorvidt det er en fløjkrig ... sådan er det og sådan bliver det ... K10 skal ikke ligge underdrejet for politik den skal opfylde sit formål....



Nu ved jeg at der vil blive sagt, at dette ER blevet sagt flere gange at generel politisk "værkstedshumor" er tilladt i det politiske forum, men jeg er da blevet i tvivl når flere tråde er blevet lukket i den del de sidste dage.[/QUOTE]


Du skriver kl 11:39

Citat:
Det jeg opponerer imod er, at det virker som om at vi får et regelsæt at følge... nogle rammer hvor vi indenfor kan gøre som vi vil... men jeg føler at nogen gerne vil give os ekstra lænker på indenfor de rammer, og det bliver jeg gal over... jeg er et voksent menneske, og så længe jeg ikke overskrider K10 reglement, så burde jeg ikke skulle irettesættes for det jeg gør indenfor disse rammer. Ansvaret for hvad jeg GØR indenfor disse rammer er MIT, og ikke op til andre at "justere" mig på... det følte jeg blev gjort, da man lukkede min nye tråd om indbydelse til debat... javist kunne det jeg skrev se angribende ud, men jeg var ikke efter nogen personligt, og derfor overskred jeg i mine øjne ikke nogen regler med den tråd... men tråden blev lukket aligevel.
Nu er det sådan at du overtræder både intentioner og REGELSÆTTET for debatten i den tråd der blev lukket det står endda på¨forsiden og jeg citere

Citat:
Der er nu oprettet en afdeling i forummet hvor man kan diskutere politik. Afdelingen hedder Politik & Samfund
Her er det fuldt ud tilladt at ytre sin politiske holdning. Skulle man ikke ønske at diskutere eller høre andres politiske holdninger, skal man nok afholde sig fra at deltage her.
Du frabad dig i den tråd nogle bestemt meninger og ville kun høre om bestemte ting ...ergo regler overtråd tråden lukket...

At du i dine øjne ikke overtrådte nogen regler gør ikke at du ikke gjorde det , det er ene og alene op til admins og web at afgøre sådan er det ..
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 15:36   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og jeg lavede også tråden om, fordi jeg godt fik fat i at den var blevet opfattet forkert... eller forklaret forkert, det er nok mere sansynligt... jeg har bare været i mange andre tråde med borgerlige debatører, hvor der altid springes udenom at svare på spørgsmålet, eller bakke det op man påstår... det var nok mig der var lidt forudindtaget fra disse debatter, og derfor skrev som jeg gjorde.

så igen... NEJ... jeg afkræver ikke at nogen svarer, eller HVAD de skal svare... det er dem frit for.

Men alfa omega, jeg kan ikke finde ud af hvad jeg må indenfor de rammer her, det kan jeg godt se nu, så jeg holder bare inde med mine politiske udtalelser, så træder jeg ikke nogen over tæerne... det er da til at finde ud af.

Men det er jo "the story of my life"...
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 16:38   #8
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
... jeg har bare været i mange andre tråde med borgerlige debatører, hvor der altid springes udenom at svare på spørgsmålet, eller bakke det op man påstår... (cut)
Det er regeringsmedlemmerne inde på borgen også nærmest verdensmestre i, så det er vel ikke så underligt deres ukritiske tilhængere og støtter har samme letkøbte tendenser.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 17:50   #9
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
jeg har bare været i mange andre tråde med borgerlige debatører, hvor der altid springes udenom at svare på spørgsmålet, eller bakke det op man påstår... det var nok mig der var lidt forudindtaget fra disse debatter, og derfor skrev som jeg gjorde.
Jeg oplever ret tit, at jeg kommer med sådanne svar - men at de så ignoreres fuldstændig
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension