K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 16:40   #1
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Sagsbehandlingstid ?

Kan det passe, at fra man er blevet indstillet til pension (§18), så har sagsbehandler 3 måneder til at lave rp færdig i ?

Og hvor lang tid tog det hos jer, brugte sagsbehandler alle 3 mdr. på det ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 16:48   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Kan det passe, at fra man er blevet indstillet til pension (§18), så har sagsbehandler 3 måneder til at lave rp færdig i ?

Og hvor lang tid tog det hos jer, brugte sagsbehandler alle 3 mdr. på det ?
Det handler om afgørelse om førtidspension. Så ja de har 3 mdr. til at behandle din pensionsansøgning, som er indstillet.

Det står i loven, at den skal behandles inden 3 mdr., men det betyder ikke, at de venter 3 mdr. med at afgøre den. Nogle får afgørelsen måske allerede efter 1 måned. Så man skal bare være tålmodig i den tid. Alle sager er individuelle.

Det står i § 24 stk. 3 i førtidspensionsloven:

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen skal som hovedregel træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens påbegyndelse, jf. stk. 2. Kan afgørelsen i særlige tilfælde ikke træffes, inden der er forløbet 3 måneder, skal ansøgeren have en nærmere redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og meddelelse om, hvornår sagen forventes afgjort.

Dog hvis de mener, at de ikke kan afgøre indenfor de 3 mdr. skal de som der står i paragraffen meddele dig, hvorfor og hvornår så de kan afgøre din sag.

Du kan læse andres tråde om hvor længe de ventede på deres her på K10, hvis du bruge søgefunktionen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 16:52   #3
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Det handler om afgørelse om førtidspension. Så ja de har 3 mdr. til at behandle din pensionsansøgning, som er indstillet.

Det står i loven, at den skal behandles inden 3 mdr., men det betyder ikke, at de venter 3 mdr. med at afgøre den. Nogle får afgørelsen måske allerede efter 1 måned. Så man skal bare være tålmodig i den tid. Alle sager er individuelle.

Det står i § 24 stk. 3 i førtidspensionsloven:

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen skal som hovedregel træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens påbegyndelse, jf. stk. 2. Kan afgørelsen i særlige tilfælde ikke træffes, inden der er forløbet 3 måneder, skal ansøgeren have en nærmere redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og meddelelse om, hvornår sagen forventes afgjort.

Dog hvis de mener, at de ikke kan afgøre indenfor de 3 mdr. skal de som der står i paragraffen meddele dig, hvorfor og hvornår så de kan afgøre din sag.

Du kan læse andres tråde om hvor længe de ventede på deres her på K10, hvis du bruge søgefunktionen.
Alt det der, ved jeg godt. Det var ikke det jeg mente.

Det var det i mit spørgsmål, jeg søgte svar på.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 16:55   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Resourceprofilen skulle da gerne være færdig INDEN sagen går til afgørelse og GODKENDT af dig. Som tager max 3 mdr som nævnt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 16:58   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Sorry SoLost... Jeg var nok for hurtig med at svare heh
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 16:59   #6
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Resourceprofilen skulle da gerne være færdig INDEN sagen går til afgørelse og GODKENDT af dig. Som tager max 3 mdr som nævnt.

Hilsen Peter
Ja, det tænkte jeg også. Sagsbehandler siger, at hun vil spørge pensionsteamet om der er nok dokumentation, til at starte en pensionssag. Og hvis de siger, ja det er der. Så har hun 3 mdr. til at gøre rp færdig i. Og derefter har pension 3.mdr til at svare i. Er det helt forkert ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 16:59   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg kan slet ikke se, hvordan du kan indstilles til en pension, UDEN en profil???

Så mit svar må da ud fra det være nej?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:02   #8
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Sorry SoLost... Jeg var nok for hurtig med at svare heh
Gør da ikke noget Med hensyn til det du skriver:

Citat:
Det står i § 24 stk. 3 i førtidspensionsloven:

Stk. 3. Kommunalbestyrelsen skal som hovedregel træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens påbegyndelse, jf. stk. 2. Kan afgørelsen i særlige tilfælde ikke træffes, inden der er forløbet 3 måneder, skal ansøgeren have en nærmere redegørelse for, hvad der er årsag til den forlængede sagsbehandlingstid, og meddelelse om, hvornår sagen forventes afgjort.
Hvem er kommunalbestyrelsen ? Er det, det samme som pensionsteamet ?
Og hvornår anser man sagen som være påbegyndt ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:05   #9
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Jeg kan slet ikke se, hvordan du kan indstilles til en pension, UDEN en profil???

Så mit svar må da ud fra det være nej?
Jeg tror også hun mente at, når pension har svaret om der er nok dokumentation, så har hun 3 mdr. til at lave rp færdig i og så bliver jeg indstillet. Og derefter har de 3 mdr. til at svare. Kan det passe ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:19   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Jeg tror også hun mente at, når pension har svaret om der er nok dokumentation, så har hun 3 mdr. til at lave rp færdig i og så bliver jeg indstillet. Og derefter har de 3 mdr. til at svare. Kan det passe ?
Det er lang tid 3 mdr. hun skal bruge som min./ max til at lave rp. færdig, er det ikke ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagsbehandlingstid? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 6 23-07-2012 21:37
Sagsbehandlingstid Annebeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-12-2009 12:28
Sagsbehandlingstid Mordanmark Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 27-02-2009 09:49
sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 08-11-2008 13:39
ftp sagsbehandlingstid knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-11-2008 10:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension