K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2008, 00:20   #51
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Forventede nedbørmængder i mm, der skal opfattes som et omtrentligt gennemsnit for de enkelte landsdele.Opdateret søndag d. 10. august 2008 00:30


søndag mandag tirsdag onsdag torsdag i alt
Nordjylland 8 2 11 1 2 24
Midt- og Vestjyl. 4 2 10 4 6 26
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/landsudsigten.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 00:24   #52
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Lang ventetid........ ligesom den kommunale sagsbehandling

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
[url]http://www.dmi.dk/dmi/index/

En langsommelig proces, at vente på at der kommer vand nok til en robåd........ minder lidt om den kommunale sagsbehandlingstid

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 00:30   #53
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Tak for snakken Zuza! Nu vil jeg sejle i seng.......

Nat, nat!
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 22:25   #54
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Er du depri efter ferien, så prøv elektrochok og undgå sygemelding.

Der er overhovedet ikke nogen forskning, der beviser, at det virker på depression, men langt færre sygemelder sig med depression efter ferien.

Citat:
Psykolog: Undgå depression efter ferien
http://tgt.dk/inspiration/rejsetips/...Id=jpepn_front

Citat:
Psykiater: Kronik: Nyt håb for depressionsramte - nye behandlinger er på vej - elektrosimulationsbehandling (ECT)
http://jp.dk/meninger/kronik/article1407391.ece

HVEM tør sige, de er nedtrykte, deprimerede, sorte i fremtiden?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 23:47   #55
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Er du depri efter ferien, så prøv elektrochok og undgå sygemelding.

HVEM tør sige, de er nedtrykte, deprimerede, sorte i fremtiden?

Jeg tør IKKE - vælger at lytte til Herluf Dalhof speciellæge i almen medicin.
Nu er det da vidst på tide at vi får genudsendt Gøgereden - plejer at være en god realitetsjustering!!

http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...om-elektrochok


Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 11:49   #56
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Endnu et mandagsspørgsmål:
Det er rimeligt, som sygedagpengeloven siger, at jeg ikke "ved min adfærd (må gøre noget som) forhaler helbredelsen", men hvorfor må kommunen så trække sagen (lige nu undskyldt ved ferie), så min helbredelse ikke bare forhales, men forringes????
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 12:47   #57
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Retssikkerhedsloven

Citat:
§ 11 b. Hvis borgeren ikke medvirker, jf. § 11, stk. 1, nr. 1 og 2, eller ikke giver samtykke til, at myndigheden kan indhente oplysninger, jf. § 11 a, stk. 1, skal myndigheden behandle sagen om hjælp på det foreliggende grundlag, medmindre oplysninger kan indhentes uden samtykke, jf. § 11 a, stk. 2, og § 11 c.
Ovenstående bedes for fremtiden ændret til følgende:

§ 11 b. Hvis KOMMUNEN ikke medvirker, eller ikke giver samtykke til, at borgerens kommentarer respekteres, skal myndigheden give borgeren den ansøgte ydelse på det foreliggende grundlag.

Citat:
§ 12 b. Medmindre højere straf kan idømmes efter anden lovgivning, straffes med bøde den, der ved grov uagtsomhed fremkalder, bestyrker eller udnytter en vildfarelse hos myndigheden ved at afgive urigtige eller vildledende oplysninger eller ved at undlade at give oplysninger om forhold, der har betydning for hjælpen, jf. § 11, stk. 1, nr. 1, og stk. 2, og derved påfører myndigheden et formuetab.
Og dette bedes ændret til:

... straffes med bøde den KOMMUNE, der ved grov uagtsomhed fremkalder, bestyrker eller udnytter vildfarelse hos BORGEREN ved at inddrage URIGTIGE eller VILDLEDENDE oplysninger hos borgeren eller ved at undlade at inddrage oplysninger om forhold, der har betydning for hjælpen og derved påfører borgeren et formuetab.

Ja, sådan er der mange ting, der kunne ændres.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:41   #58
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Et skoledistrikt i Texas vil lade lærerne tage våben med ind til timerne her til efteråret. Det meddelte skoledistriktets politikommissær i dag.
/ritzau/Reuters

Ja, de nøjes ikke med pisk og gulerod som på Jobcentrene. (Bare de ikke får nogle "sjove" ideer nu.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 22:46   #59
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Derfor flytter Janni
Citat:
Jeg trænger til at opleve noget, siger Spies-arvingen og bosætter sig i Italien med sønnen Christopher - uden Chr. Kjær
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendt...cle1044283.ece


Gad vide, om dette "noget" er Clooney.

Citat:
Janni og Clooney bliver naboer
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendt...cle1044660.ece

Ok... jeg trænger også til at opleve "noget".

Clooney.... . Christian Kjær...

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 23:09   #60
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Talking 2.049 flere ledige på 4 dage!!!!!!

Panik i Østdanmark. Ledigheden er steget med 2.049 personer på KUN 4 dage... og så er det ikke engang løgn, for det står på forsiden.

Der er ud af det blå dukket 2.049 flere arbejdsløse op på 4 dage.

Fortsætter udviklingen i samme hast, så er der 204.900 ledige om et år alene i Østdanmark.

Hold da op nogle BØFFER, de kan lave - og så endda på forsiden af Beskæftigelsesregionens hjemmeside.

Hvor BØFFET er det lige?

Og hvordan i alverden kan de tro, at borgerne har tillid til arbejdsløshedsstatistikker, når de ikke selv aner, hvad de har skrevet to linjer længere nede på siden?

Gad vide, hvor mange Jobcenterchefer, jobkonsulenter, beskæftigelses-embedsmænd, der holder møder omkring de tal? Hvad er deres løn? Er der loft over deres løn efter 6 måneder som kontanthjælp? Bliver de trukket, hvis de begår den mindste fejl? Næ..., vel!

Citat:
Antallet af ledige i Østdanmark forventes at stige fra 24.000 i 2. kvartal 2008 til 29.500 i 2. kvartal 2009 – eller fra 1,9% til 2,3%. (04. august 2008)
Citat:
Pressemeddelelse: Fortsat fald i ledigheden i Østdanmark - nu 21.951 ledige svarende til 1,7 procent
(31. juli 2008)
http://www.brhovedstadensjaelland.dk/sw153.asp


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom der nogle tal på Helle Smith Politik og Samfund 10 15-09-2012 14:40
Har nogle............... Frk. Horsens Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 15-04-2011 07:15
Er der nogle der ved. pila Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-01-2011 17:39
Er der nogle der ved Frk. Horsens Alt det andet 3 25-02-2009 14:39
Der er da, nogle som gør sin del Kims Dit og Dat 2 21-01-2007 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension