K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2010, 23:34   #1
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
HJÆLP Hvad gør man?

hej

jeg er sygemeldt af kommunen siden år 2005 grundet en svær fødsel og fik diagnosen af en rematulog på sygehuset " 3. punkt svær bækkenløsning med nerveforstyrrelser i ben. lidelsen er langvaring uden behandlingsmuligheder. paitenten skal have skånejob, hvis patienten skal arbejde." Jeg er i min 5. arbejdsprøvning og er nu gået ned med flaget. . Jeg har i de 4 tidligere arbejdsprøvninger vist at max 4 timer om dagen er hvad jeg kan holde til og har min læges vurdering som også siger max 20 timer ugentligt, men det mener kommunens læger ikke.. Nu vil kommunen have mig over på revalidering og i løbet af 6 mdr skal jeg op på 37 timer om ugen og ud i det virkelige liv og finde job.. Jeg er totalt slidt op af konstant overvågen og følelsen af liggyldighed fra kommunens side..Psykisk er jeg nede i et mudderhul som jeg bare føler bliver dybere og dybere... Jeg vil bare have ro! Skal til møde i morgen med sagsbehandler hvor jeg har min mand med, for psykisk opbakning..skal derefter til læge og psykolog.. Jeg har længe ønsket mig et flexjob, men nok mest for at jeg ikke vil anerkende at man i en alder af 36 år kan fratræde arbejdsmarked..men jeg må nok sande at førtidspension nok er det sidste valg..Er bange for at kommunen bare smider en på gaden også er man overladt til intet!? kan de det?
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 12:55   #2
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Allerførst velkommen til

Hvis du bliver i din tråd, så er jeg sikker på der nok skal komme nogle af de garvede og svare på alt det med paragraffer.

Jeg kender selv det med i en alder af 29+(36) ikke at kunne vænne sig til tanken om arbejdslivet er forbi, og det er slet ikke nemt og forholde sig til. Så du er bestemt ikke alene.

Velkommen til
Lone
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 13:03   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Hunden og velkommen her på K10

Nej, selvfølgelig kan de ikke bare 'smide dig på gaden', selvom de sikkert ville ønske at de kunne.

Nu skriver du jo ikke noget om din økonomiske situation, så jeg vil lige spørge dig om du er på kontanthjælp og har du begæret aktindsigt i din sag?

Hvis ikke, er det det, du aller først bør gøre. Her er link om aktindsigt http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt og i samme link kan du finde linket til en allerede skrevet aktindsigtformular, hvor du bare skal udfylde med dine egne data og så en 'underkradser'

I dine sagsakter, som de så har ti dage til at sende til dig, kan du læse hvad kommunen har skrevet om dig, hvad de mener osv. samt hvilke lægepapirer de har i din sag, for det er yderst vigtigt at disse ting er i orden.

Du bør gå ned i Borgerservice og aflevere den og du skal så også lige lave en kvittering, som du skal have underskrevet og stemplet på at de har modtaget din begæring. Så risikerer du nemlig ikke at de senere påstår at de aldrig har modtaget den

Og det med at du skal op på 37 timer om ugen er noget de tit prøver at presse folk til; men du har jo bevist at du max klarer 4 timer og så er den ikke længere. Du skal ikke presse dig selv til mere end du kan klare for det hævner sig i den sidste ende

Jeg kunne så godt tænke mig at vide, hvad det er for en revalidering og hvilken § de henviser til, for det lyder mere som noget jobtræning og så kunne jeg da også godt lide at vide hvad de begrunder deres krav om 37 timer, når du ved flere arbejdsprøvninger har vist at du ikke kan klare mere end 20 timer

Hvis jeg må give dig et råd til, så bliv i din tråd, for så har vi andre lettere ved at scrolle tilbage og læse op på din sag og du får så til gengæld nogle mere brugbare råd

Venter spændt på hvad der videre sker i din sag, og endnu en gang velkommen!

De bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 15:50   #4
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
jeg synes godt nok også det lyder meget mærkeligt med revalidering og så mange jobtræningsforløb.....

Først og fremmest vil jeg da også lige se min sag igennem for hvad de egentligt har skrevet om dig....men tit kan de der jobprøvninger blive ved i e uendlighed hvis man hele tiden sygemelder sig- for så har de ikke "beviser" for at du kan klare 4 timer hvis du feks kun har arbejdet 14 dage ud af 3 måneder? Jeg var i jobprøvning i et år inden jeg fik flex og da gik jeg fra fuldtid og NED i timer. Ikke omvendt...havde jeg sygmeldt mig meget ville min sag tage længere tid. Hvor er du i jobtræning?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 16:01   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan desværre se udfra hvad din læge siger (max 20 timer) og kommunen mener.
så er der en meget lang vej til førtidspension.
så du skal nok heller sigte på flexjob, men det bliver en også lang kamp med den indstilling din kommune har.
men du skal gå læge vejen, for du har vist 4 timer om dagen i arbejdsprøvning.
alså 20 timer og det burde betyde et flexjob.
så du bliver nødt læge og psykolog involveret noget mere og slå fast du kun kan arbejde de 4 timer om dagen.
det er hvad jeg ser som realistisk ud fra det du skriver.
det bliver nok desværre ikke nemere fremover med en ny reform.
så havde arbejdet på en flexordning så hurtig som muligt

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-03-2010 kl. 16:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 18:52   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Du skriver at Reumatologen har skrevet at lidelsen er langvarig. Det var bedre hvis Reumatologen/andre læger skriver, at din lidelse er varig og ikke kan behandles. Jeg tror kommunen opfatter langvarig som om, at du på et tidspunkt igen vil være rask.

Så jeg ville tale med lægen, om, at han får udelukket at du nogensinde bliver helt rask igen.

Er der den mindste chance for, at du med tiden vil komme dig helt - så vil kommunen ikke bevilge fleks eller pension.

Så mit råd er - få din læge til at udelukke langvarig sygdom.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2010, 23:30   #7
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
tusind tak for alle jeres svar.. hvor skønt med nogen som lytter :-)jeg får sygedagpenge pt... Har lige været til møde med kommune, de vil trække tiden lidt og sagde at jeg jo bare kunne hoppe ud af systemet og finde noget selv .. smukt! Heldigvis havde jeg min mand med, som stillede dem rigtig mange gode spørgsmål, som jeg ikke lie kunne samle mig om..Føler mig helt kaotisk i knoppen.. Min læge samt rematolog skriver varig lidelse uden bedring, kommunens egen lægekonsulent skriver varig uden bedring og brug for skånehensyn. Kommunen har så kørt på at det må da være psykisk, men efter 8 samtaler med psykolog, har jeg papir på at jeg pt er" normal"..nu skal jeg til læge i morgen og have behandling for min depression... Og HK har et socialt team , som jeg lige skal have ført ind i min sag.. tænk hvis de kunne hjælpe lidt..
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 01:24   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu du kun kan klare 4 timer... LOV mig at du IKKE skriver under på revalidering, for få dage siden var der en som var blevet måsrandt på den måde (MEGET lig din sag)

Vil du alligevel give det forsøget skal du død og pine holde på at du vil revalideres med henblik på fleksjob (endelig IKKE til normale vilkår, du skal have en særkontrakt) og forlang at få indarbejdet at hvis du ikke kan gennemføre starter du forfra på sygedagpenge... en helt ny periode, de må jo mene at du kan så det kan umuligt være et problem for dem (lur mig om de ikke stejler over det krav) Vil de ikke det, er de ude på at stikke dig i ryggen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 02:02   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære hunden

Sikken en måde at behandle folk på !!!

I tilslutning til de andres gode råd, vil jeg bede dig NØJE vurdere, om din depressive tilstand er en decideret depression,
eller om den er opstået som følge som den behandling, du har fået af "systemet".

Man skal ikke skal medicineres unødigt.

Antidepressive midler er noget, der griber ind i mange flere processer i kroppen, end medicinalfirmaerne vil fortælle om.
Bivirkningerne er også enorme for nogle.

En af mine venner sagde : "Har du ikke en depression inden du begynder at æde de piller, så FÅR du det sgu, om ikke andet, så p.g.a. bivirkningerne"

Han sagde også : " Medicinalindustrien siger: HÆH, depression ? Tag vores piller, SÅ skal VI sgu vise dig hvad det er "

Senere sagde han : "Det er et rent ******* at trappe ud af behandlingen, f. eks. er det som om min hjerne opfører sig anderledes end den plejer".

Ja, nu er det jo ikke til at sige, om du vil få gavn af en behandling, men ham jeg kender, har haft det virkelig trælst, både under behandlingen, men især i udtrapningsfasen.

Håber det bedste for dig.

K.H. Florken
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2010, 07:54   #10
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Jeg syns din sag lyder helt hen i vejret!
Revalidering er kun for folk, der kan blive 100% selvforsørgende og det er man ikke på fleks...Men det er rigtigt nok, som en anden nævner, at der er meget langt fra 20 timers arbejdsprøvning til en føp, hvis du kan arbejde så meget kommer den ikke til at gå igennem. Men når lidelsen er varig, så burde de jo have givet dig fleks for længst...
Syns du skal starte med at bede om agtindsigt og få gennemlæst papirerne. For sådan som jeg læser det, så har du det meste af det, der er nødvendigt for en fleks...
Forstår ikke hvorfor du skal alle de arbejdsprøvninger igennem, hvis du hele vejen igennem kun har kunne arbejde 20 timer...
Måske de mener at du vil kunne arbejde fuld tid hvis du kommer i noget stillesiddende? -Kan det være?
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp hvad gør jeg? sussie63 Alt det andet 2 22-05-2013 18:34
Hjælp hvad gør jeg nu???? Dyrmose Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 15-03-2013 16:58
Hjælp, hvad skal jeg nu?! PutteHundested Alt det andet 31 21-08-2011 18:51
Hvad kan jeg få af hjælp? Tullepigen90 Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 20-08-2010 14:20
hjælp hvad gør jeg ??? bullermus Dit og Dat 8 20-10-2008 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension