K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2010, 21:51   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Derudover hvordan gør jeg så ?
Er det "bare" at samle ens lægepapirer, tage kopi, samle dem alle sammen og smide dem ind til sagsbehandler med besked om man gerne vil søge på 17 eller tager jeg fejl ?
Jeg orker ikke lige at læse op på din historie, men inden du søger om fp efter §17 vil jeg anbefale dig at bede om aktindsigt, så du kan tjekke op på hvad der ligger i din sag.
Det burde ikke være nødvendigt, selv at komme med div. lægepapirer i forbindelse med fp-ansøgningen, de burde jo allerede ligge i sagen.

Hvis du så, efter at have fået aktindsigt, kan se at der mangler noget, kan du tage en kopi og aflevere sammen med ansøgningen.

Som jeg forstår det ønsker du, at søge om førtidspension i henhold til §17, og på grundlag af de oplysninger der allerede er i din sag, Hvis jeg har ret i det kan du skrive følgende:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionsloven §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

navn og cpr-nummer
"

Og så husker du lige, at få en kvittering på at de har modtaget din ansøgning, ik'
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 22:38   #12
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Hej vovse - undskyld jeg ikke har fået svaret dig i min anden tråd, det hele har bare været lidt... rodet i de sidste dage for mig, så intet overskud været til ret meget.

Og du behøves selvfølgelig ikke læse min sag, ville bare godt have svar på de 2-3 spørgsmål inden jeg går videre da jeg er lidt lost i det omkring 17.

Men vil få den aktindsigt så, men så er det så som jeg skriver, at man samler papirerne og smider afsted til sagsbehandler eller ? (efter man har set hvad der ligger i ens sag vel at mærke)

#Florken - Ja kan jeg se, men er jo så hendes problem at hun ikke har taget sig sammen - Takker!
#Maja bell, jeps som sagt så bliver ansøgningen smidt afsted i næste uge så krydser fingre, kunne være rart og komme ud af det her latterlige og rodede system
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 06:58   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Men vil få den aktindsigt så, men så er det så som jeg skriver, at man samler papirerne og smider afsted til sagsbehandler eller ? (efter man har set hvad der ligger i ens sag vel at mærke)
De nødvendige papirer bør allerede ligge i din sag (lægepapirer, papirer fra arbejdsprøvninger m.m.), men hvis du kan se at der mangler noget, ja, så afleverer du det sammen med pensions-ansøgningen, men husk at skrive, at det er på det foreliggende dokumentationsgrundlag (hvis det altså er det du ønsker).
Og så er det vigtigt, at du husker at få kvittering på at det er modtaget.

Du behøver såmænd ikke undskylde for manglende svar, min hukommelse er så dårlig for tiden, at jeg slet ikke kan huske hvad og hvor jeg har skrevet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2010, 09:08   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du er nødt til at trekke, at alt ligger i din sag, før ansøgning, herunder at der IKKE ligger papir du ikke er bekendt med.

Derfor først aktindsigt, derefter ansøgning, og evt de papir de mangler, medsendt.

Ressourceprofil er sagsbehandlers hovedpine, ikke din.
Den skal sagsbehandler selvsagt sørge for ligger klar, og at du kan blive partshørt i denne før frist, på 3 mdr. hvor sagen skal være afgjordt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paragraf 17 vs 18 Stjerner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 15-03-2013 14:38
paragraf 17 lunddahl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-03-2011 17:15
paragraf 18 jansørensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-02-2011 02:56
paragraf 20 stk 1 knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 19-10-2008 15:55
Forlængelse af sygedagpenge/pension - et paragraf spørgsmål Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 01-03-2007 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension