K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2010, 13:16   #21
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jah................og trådens intension var faktisk at få en debat omkring priser på hjælpemidler.......
kørestol standard, materialepris 500-650 kr.....hvad giver kommunen for den, og hvad giver private for den selvsamme.........for nu at tage et eksempel
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 13:41   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Og det vil være en rigtig god ide at få den tilbage til det oprindelige formål...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 14:08   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
jah................og trådens intension var faktisk at få en debat omkring priser på hjælpemidler.......
kørestol standard, materialepris 500-650 kr.....hvad giver kommunen for den, og hvad giver private for den selvsamme.........for nu at tage et eksempel
aner ikke hvad en kørestol koster så en på et tidspunkt ude i Harald nyborg men syntes det er strengt at folk selv skal til at betale for disse ting det er sgi nogen hamper priser der er .. har selv el-cykel som jeg ikke kan få hjælp til fordi det er et forbrugsgode , det er lidt latterligt når man tænker over det for det er en god hjælp til at holde sig igang og mange kan godt køre sådan en selv om de ikke kan køre en almindelig cykel min har i hvertfald været guld værd ...

Jeg har lige siddet og kigget på priser her http://www.seniorland.dk/
og her http://www.lindebjergstolen.dk/?gcli...FcUrDgodgiw5tw og jeg kender ikke mange mennesker der kan tage det ud af deres budget man skal jo ikke lige glemme at mange af de mennesker der har behov for de hjælpemidler er også mennesker der er på de absolutte laveste indkomster ..
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 14:08   #24
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Skær ned på rengøringen hos de ældre, skær ned på psykiatrien, skær ned på . . .

Er der noget der kan gøre mig harm er det, at hvis man er dranker kan :
  1. drankeren få lejebolig i almindelig boligbyggeri (kommunen hjalp)
  2. drankeren genere naboerne med sin råben + tumlen rundt - om natten (boligselskab gør intet)
  3. drankeren smadre døre og vinduer (boligselskab reparerer og gør ellers intet - alle andre betaler for dette)
  4. drankeren svine og ryge i opgangen (boligselskab gør intet)
  5. drankeren ikke tømme sin postkasse og det uinteressente smides på gulvet (boligselskab gør intet)
  6. drankeren stinke grundet manglende hygiejne (med måneders mellemrum vasker kommunen eller syghus ham)
  7. drankeren være asocial - kan ikke være i nærheden af ligestillede
  8. drankeren få gjort rent af kommunens folk 1 gang om ugen (vi betaler)
  9. drankeren få pension (vi betaler)

Men det er så synd for drankeren som har en ynkelig tilværelse. Det tvivler jeg slet ikke på, men drankeren har selv valgt. Jeg og mange andre har ikke valgt vores dårlige helbred men kan ikke få pension, kan ikke få hjælp til rengøring m.m.
Man vælger ikke selv at blive alkoholiker, men man kan vælge at gå i behandling og nogengange tvinger systemet indirekte folk til behandling ved f.x at nægte sygedagpenge.

En behandling er yderst tvivlsom, medmindre misbrugeren er motiveret selv, et alkoholmisbrug lever sit helt eget liv, hvoraf benægtelse om egen situation er en central del af sygdommen.

Mange og det er faktisk de fleste, alkoholmisbrugere - passer deres arbejde til punkt og prikke og det er svært at se på dem, at de rent faktisk lider af en sygdom.

Stopper en alkoholiker ikke op i tide, og indsèr sit problem, så kan det gå grueligt galt. Der kan komme psykiske diagnoser ind over også, voldsom angst er ikke usædvanlig for en misbruger - en slem og grim følgesygdom, som folk heller ikke selv har valgt.

Men de synlige misbrugere, dem der sidder på bænken og kan finde på at råbe efter folk m.m - er jo dem man ser og dem der fylder.

Jeg forstår godt at det kan være træls, at være nabo til en alkoholiker der tilmed nok også er psykisk syg - men de skal jo være et sted. Det er politikerne der har valgt at spare på psykiatrien og også har lavet det sådan at en effektiv alkoholbehandling (70.000-80.000 kr.) dem skal folk selv betale, kun sjældent betaler kommunerne for f.x et Minnesotaophold - det går ud over dem, der kun har KH eller en pension.

Alkoholmisbrug, spiseforstyrrelser, vold mod kvinder, kvinders accept at et voldeligt liv o.s.v - er dælme ikke noget man selv vælger, man er på den kommer man ikke i tide i kontakt med den rette hjælp til vejen ud, eller selv har overskud og kræfterne til det.

Livet kører nærmest med én i disse situationer - og for nogle er det en skønne dag for sent.

Men medmindre vi afliver dem, hvor skal vi så placere dem? Nåh ja, i naboens baghave, så vi er fri selv.

Hvad var det nu den dèr berømte film hedder?
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 23:56   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg forstod Superkok's indlæg sådan, at hvis alkoholikere selv har valgt at være alkoholikere så har de overvægtige også selv valgt at være overvægtige.

Ud fra de mennesker jeg har mødt i mit liv vil jeg vove den påstand, at der er flere overvægtige som selv vælger deres spisevaner end alkoholikere der selv vælger deres drikkevaner.

Nogle er overvægtige p.g.a. sygdomme ell.l., men de allerfleste overvægtige er det udelukkende p.g.a. forkerte spisevaner.

Mange er alkoholikere (og narkomaner) p.g.a. en problematisk opvækst, og mange bruger alkohol som medicin f.eks. i forbindelse med socialfobi.


Oftest når jeg hører påstanden "Og boligselskabet gør ikke noget ved problemerne", så viser det sig at vedkommende aldrig, eller kun en enkelt gang, har klaget til selskabet over problemerne, og så kan boligselskabet altså ikke vide at der er et problem.
Jeg mener ikke dermed at det er sådan hver gang, og jeg aner ikke om det er tilfældet i de situationer der er beskrevet her i tråden, men når man oplever den slags problemer er det vigtigt at man klaget til sit boligselskab (skriftligt) igen og igen og igen og igen og ............

Det kan tage lang tid, den der bliver klaget over har jo også nogle rettigheder, men det kan lade sig gøre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 00:06   #26
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Man vælger ikke selv at blive alkoholiker, men man kan vælge at gå i behandling og nogengange tvinger systemet indirekte folk til behandling ved f.x at nægte sygedagpenge.

En behandling er yderst tvivlsom, medmindre misbrugeren er motiveret selv, et alkoholmisbrug lever sit helt eget liv, hvoraf benægtelse om egen situation er en central del af sygdommen.

Mange og det er faktisk de fleste, alkoholmisbrugere - passer deres arbejde til punkt og prikke og det er svært at se på dem, at de rent faktisk lider af en sygdom.

Stopper en alkoholiker ikke op i tide, og indsèr sit problem, så kan det gå grueligt galt. Der kan komme psykiske diagnoser ind over også, voldsom angst er ikke usædvanlig for en misbruger - en slem og grim følgesygdom, som folk heller ikke selv har valgt.

Men de synlige misbrugere, dem der sidder på bænken og kan finde på at råbe efter folk m.m - er jo dem man ser og dem der fylder.

Jeg forstår godt at det kan være træls, at være nabo til en alkoholiker der tilmed nok også er psykisk syg - men de skal jo være et sted. Det er politikerne der har valgt at spare på psykiatrien og også har lavet det sådan at en effektiv alkoholbehandling (70.000-80.000 kr.) dem skal folk selv betale, kun sjældent betaler kommunerne for f.x et Minnesotaophold - det går ud over dem, der kun har KH eller en pension.

Alkoholmisbrug, spiseforstyrrelser, vold mod kvinder, kvinders accept at et voldeligt liv o.s.v - er dælme ikke noget man selv vælger, man er på den kommer man ikke i tide i kontakt med den rette hjælp til vejen ud, eller selv har overskud og kræfterne til det.

Livet kører nærmest med én i disse situationer - og for nogle er det en skønne dag for sent.

Men medmindre vi afliver dem, hvor skal vi så placere dem? Nåh ja, i naboens baghave, så vi er fri selv.

Hvad var det nu den dèr berømte film hedder?
Hvordan vi slipper af med de andre.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 02:29   #27
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvordan vi slipper af med de andre.
tja det er da det lette ud på en øde ød sammen med alle mordere volgtægforbryder osv og andre jeg vil vil nævne da denne post vil bliver lukker
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 03:56   #28
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
både hedien, web og jeg selv har prøvet at få tråden on topic, på trods af det fortsætter flaming. Trælst !
Er næste indspark ikke on topic vil jeg bede web om at lukke tråden
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 18:08   #29
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
hvad ordet kræve betyder ??

at kræve ind?? det kommer an på... må jeg igen henvise til ordnet hvor ordet kræve det bl.a. beskrives som: 1) forlange (3); fordre (2.1).
1.1) (især ) i al alm.: fordre, at noget udføres, et ønske opfyldes, at noget indrømmes, bevilges, tilstaas.

Alle har vi div. skravanker på en eller anden måde, stress, fysiske såvel som psykiske, i større og mindre grad, men har vi så ikke en større grad mere et krav på en tålbar hverdag, med livskvalitet og overskud til familen og venner, og at man som herinde ;-) kan hjælpe andre der har samme problemer som en selv? hvis f.eks en opvaskemaskine gør at man derved kan bruge den energi man ellers ville bruge til en opvask i hånden hvad så? så hedder det sig jo at at det er en normal ting i div. husstande, ja dem der har råd, men det er jo den del af befolkningen der IKKE har råd der har det større behov for div. evt. hjælpemidler!! Selfølgelig har Von trips i wisky beltet råd, og den der har et godt arbejde, en flot selvrensende med div. tilbehør, f.eks. under jeg mig over at vi bor i en almen lejebolig, 3 værelses da der så er et værelse til os hver :-) er et køle/frys hvor der i frostafd. "kun" er een skuffe og en lille hylde her kan man f.eks. sige at en 3 værelses kunner der nemt bo en familie på 3 -4 mennesker. derved kunne der være is, frosne grøntsager, kød osv. derfor er det jo ikke et direkte stort fryseområde, hvordan kan politikere engentligt sige at det kommer an på hvor mange der i dagens danmark ejer... en el-cykel computer, opvaskemaskine, osv. Jeg har da tænkt: hvad hvis vi havde en opvaskemaskine som kunne vi bruge den tid og overskud til?? og en robotstøvsuger til hverdag så man selv skal f.eks. en gang om ugen (undskyld Hejdien ) dette kunne lettere hverdagen og evt få lidt mere overskud hvem ved??
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Mere velfærd kræver mere arbejde" Arbejdsmarkedskommissionen @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 17-08-2008 01:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension