K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2008, 13:14   #1
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
så blev jef fyrret / opsagt fra flexjobbet

hej alle sammmen ja lykken varede ikke længe i dette flexjob jeg elles havde fundet mig.
jeg har været ansat siden den 3 i 11 altså snart 3 uger
jeg har haft en sygedag fredag i sidste uge og så gik jeg ca 45 minutter før tid i går pga hovdepine. jeg lavde de opgaver jeg blev sat til.¨

balladen startede i tirsdags
ham teknikkeren jeg gik til hånde kaldte mig op over radioen og sagde jeg skulle kigge på maskine 1, det gør jeg og kan se at jeg ikke kan finde fejlen og kalder på ham han siger jeg så kan gå til maskine 15 og det gør jeg og ordner den fejl kommer tilbage til maskine 1 og får at vide jeg havde trykket på en masse knapper og jeg sagde nej har slet ikke rørt den hvor til han svare gu har du da så din idiot og hold da kæft og pegede finger af mig
jeg svarede tilbage skal vi vædde og han forsatte med at sige det var jo mig der havde trykket på de knapper og jeg bare skulle holde kæft

jeg sagde du skal ikke kalde mig idiot eller sige jeg skal holde kæft
det er helt sikkert for så bliver jeg sur og det ønsker du ikke at opleve.

i går forsatte han med at køre i det og jeg sagde til ham hvis det var en røv slikker han ville have så skulle han nok søge en ny kollega for det blev ikke mig. fik hovdepine og gik hjem

i dag kommer den daglige leder og siger jeg skal til møde med ham og min job konsulent okay tænkte jeg så skal jeg nok fyrres
chefen ligger ud med ja jeg var jo vildt negativ og stillede mig hen i et hjørne og lavede ingen ting
han sagde jeg var gået 4 gange et kvater for tidligt

jeg svarede jeg laver de opgaver i sætter mig til
og ja jeg er gået før tid da ham teknikkeren jeg gik til hånde sagde gå du bare nu

chefen siger at det havde hans teknikker bestemt ikke sagt at jeg måtte gå før tid og han havde jo været der i flere år så han kendte ham godt nok til at vide det gjorde han ikke

jeg sagde okay lad det ligge gider ikke diskutere det
selv om historien har 2 sider.

chefen spøger mig om jeg syntes om at være der hvor til jeg svare det er nok ikke et sted jeg bliver gammel,
chefen siger nå så kan vi jo lige så godt afbryde samarbejdet nu i dag da han ikke ville have ansatte som han ikke vidste hvor han havde henne

jeg svarede jeg har dårligt hjerte og har pacemaker og dårlig ryg/ nakke pga gammel arbejds ulykke jeg kæmper med en deprision som har været der i lidt over et år ingen hensyn bliver der taget

jag tager nøglerne op og giver han ham hånden og siger og tak for nu og kaster nøglerne hen til ham
jeg går hen til døren.

min jobkonsulent stiler sig op og siger du stiller oppe ved mit kontor kl 9
det gjorde jeg så og fik at vide det var noget skidt og jeg skulle jo have kæmpet for sagen
ham og en anden jobkunsolent mente også det var for dumt at jeg regerede på den måde som jeg gjorde
hallo jeg havde lige fået at vide samarbejdet var ophørt hvorfor så blive
de mente jeg burde kontakteen lægen for at snakke med en psykolog da det jo var tydeligt at jeg var meget negativ og virkede indebrandt
jeg svarede det har jeg været da jeg var under udredning til flexkob
og hendes konklusion har i jo liggende
og den er at jeg arbejder bedst alene eller med faste rammer / opgaver og at der bør være ro omkring altså ingen larm da jeg ellers bliver hurtigt stresset og ser sur ud også selv om jeg ikke er det.

jobkonsulenten sagde ja du havde jo muligheden for at få en alm løn frem for kontanthjælp og om jeg heller ville være på kontanthjælp hele livet
og jeg havde jo været i over 30 aktiveriger
jeg svarede tja der er da i det mindste ikke nogen der kalder mig idiot og siger hold kæft
så svarede han så kan vi ikke hjælpe dig her fra mere du ryger nu tilbage til andre jobkonsulenter
jeg svarede fint nok
gav dem hånden og ønskede dem en god jul og gik

phu ha sikke en dag
sidder nu her hjemme med tårende trillende ned af kinderne og må erkende endnu et nederlag det er squ svært i en alder af 31

håber ikke i falder i søvn under læsningen men havde lige brug for at låne en skulder
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 14:04   #2
Ole-Oliver
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2008
Lokation: fyn
Alder: 46
Indlæg: 102
Styrke: 17
Ole-Oliver er ny på vejen
fyret

hej jeg tænkte på er der nogen af jer da ved om man har krav på ledighedsydelse da jeg er opsagt og ikke selv har sagt op

det var nemlig en på kommunen der sagde at han mente jeg havde krav på dette også selv om jeg ikke har været i arbejde i 9 mdr og optjent den på alm vis
håber i kender et svar
Ole-Oliver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 14:44   #3
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Jeg tror at det kommer an på, hvad du var på inden du kom i fleksjob.
Hvis du f.eks. var på sygedagpenge, så burde du kunne få ledigehedsydelse.
Jeg selv blev, efter 1,5 år på sygedagpenge, ansat i fleksjob i maj 08 og fyret i oktober 08 og jeg får ledighedsydelse nu.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2008, 15:05   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Føj for en omgang.
Men jeg tror jeg havde gjort det samme, man har vel lidt stolthed tilbage.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opsagt adhsl Spørgsmål ang fleksjob 3 17-12-2012 08:26
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25
Opsagt fra flexjob Jayser Spørgsmål ang fleksjob 18 08-10-2010 20:53
Er flexjobbet på vej på pension? lola44 Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2010 18:00
opsagt hwm Alt det andet 13 28-08-2009 16:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension