K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2012, 18:21   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis du er på sygedagpenge nu vil du over gå til Ledighedsydelse når du bliver visiteret til flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 00:06   #12
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
JJsonn - jeg er endnu ikke røget på kontanthjælp, men jeg tror det ligger lige om hjørnet - det er uger vi taler om.

Bobbi - jeg mener det er paragraf 2, som jeg fik mine sygedagpenge forlænget efter, men har det meget betydning, hvilken paragraf det er?? det gennemgående i min journal har være: risiko til stor risiko for arbejdsevnen er truet.... eller noget i den stil, men det er vist en gængs og meget bredspektret 'status', såvidt jeg kan forstå.

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 10:41   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør således forlænges efter stk 4: At du IKKE kan vende tilbage til ordinært arbejde, og det skal afklares om du skal have fleks eller pension.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 11:02   #14
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej

Har du fået lavet en ressourceprofil ? er du medlem af en fagforening de kan måske hjælpe dig ? Jeg var også forlænget på § 27 stk.2 men ende på fleks.

Mvh Bobbi

Sidst redigeret af Bobbi; 12-05-2012 kl. 11:07.
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 11:20   #15
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Jeg har haft fagforeningen med mig lige fra starten - og det har været guld værd, og hvad angår ressourceprofilen er en sådanne blevet udarbejdet for lang tid siden, men jeg ved ikke hvor meget der er blevet fulgt op på den gennem tiden.

Jeg kører på 4. år i systemet og har været igennem udtallige undersøgelser på kryds og tværs, hvor det er blevet dokumenteret, at min fysiske skader ikke kan helbredes via operation, genoptræning eller andet. Smerterne kan lindres med piller og almindelig fysisk vedligeholdelse - ergo det bliver ikke bedre, desværre. Derfor har jeg en formodning om, at den eneste der er tilbage er et udredningsforløb gennem arbejdsafprøvning, hvor min 1. arbejdsprøvning, nu med hastige skridt nærmerer sig sin afslutning.

Yderligere står der skrevet, at jeg fremadrettet vil have brug for EKSTREME skånehensyn for at være i stand til at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 15:04   #16
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Gekko

Godt du har fagforeningen med det havde jeg også i min sag det var også Guld værd for mig.
Inden der blev lavet indstilling til fleks blev min ressourceprofilen og udtalelse fra lægekonsulent opdateret og derefter kom afgørelsen så.
Jeg kan se at du også spørger om man selv søger fleksjob - ja, det har jeg gjort jeg har været heldig at blive finde et job som hvis jeg ellers kan lære et regnskabsprogram ( jeg skal dog først have et kursus over nettet i regnskab og der efter har jeg selv fundet en praktik i en virksomhed hvor de netop har det system som jeg skal arbejde med) omkring første august skal jeg så starte i praktik under oplæring i den virksomhed som jeg så skal ansættes i.
Forsat god dag...
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 15:22   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kan kun anbefale dig en god fysioterapeut, der kan bistå dig med dine øvelser. Det kan være guld værd.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 01:12   #18
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Så faldt afgørelsen: "Du er berettiget til Nul og Niks"

Ingen yderligere forlængelse af sygedagpengene grundet du er forlænget til max grænsen.

Ingen revalidering, da du ikke lytter til kroppen og ikke forstår at håndtere dine smerter hensigtsmæssigt, hvorfor er det nytteløst at du skal ud i en ny arbejdsprøvning - jeg er i slutningen min første 13 ugers arbejdsafprøvning pt..

Ingen fleksjob grundet du endnu ikke er afklaret og det er aaalt for tidligt i forløbet.

Ingen førtidspension grundet - aner det ikke.

Fremtidsmæssige udsigter: sygemeldt på kontanthjælp- altså der hvor jeg startede for en del år siden, som startede den onde cirkel med kontanthjælp som sygemeldt, hvor jeg ikke kunne få det til at løbe rundt økonomisk, så endte jeg i job på trods af smerter, piller og igangværende behandling og tilbage i systemet igen med samme lidelse blot endnu værre og flere skader osv. osv..

Kommunen mener at jeg på sigt vil kunne blive selvforsørgende gennem et ordinært job, selvom lægepapirerne og lægekonsulenten skriver at min tilstand er kronisk og stationær, og der er ikke flere behandlingsmuligheder.

Den mirakuløse helbredelse mener kommunen sker ved at jeg kommer på et smertecenter, hvor jeg lærer at håndtere mine smerter. Det er ikke en helbredelsesform, som min fagforening også slog fast, det er en måde hvorpå jeg kan lære at håndtere smerterne, så de ikke fylder for meget. Det overhørte kommunen helt og aldeles.

Så nu har jeg brugt den halve dag på at sidde og tude øjnene ud af hovedet udsigt til at skulle igen med møllen igen igen.

Sagen bliver anket, meeen med en behandingstid på ca 10 måneder, der der laaange udsigter til en reel afgørelse.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 01:15   #19
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Stampe: Jeg har ikke lavet andet end at gå til fysioterapeuter - det er mange mange tusinde kroner jeg har smidt i kassen til ingen verdens nyttet i løbet af årene - og nu har jeg endelig papir på, at fysioterapi ikke kan hjælpe mig videre end der hvor jeg er idag.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 09:30   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du været forlænget efter stk 4, evt. hvorfor ikke, hvad skriver de!

Hvad viser din arbejdsprøvning ift timer og skånebehov?

>Er din tilstand ellers stationær og afklaret?

Vh POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
i vildrede glaesnerhansen Politik og Samfund 6 03-07-2012 14:19
I vildrede... Goldie87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 29-07-2011 02:38
Helt i vildrede !!! alarm Alt det andet 3 18-11-2010 22:00
I vildrede om hvad jeg skal.... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 4 08-10-2010 11:53
Vildrede Ragnar Din historie 28 12-04-2010 11:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension