K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2011, 09:18   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ricky .. poeppel er allerede i forvejen visiteret som fleksjobber. Der gives ikke bare sådan lige automatisk førtidspension, når man er for dårlig til at arbejde. Det kræves en undersøgelse arbejdsevnen. Man kan også selv søge førtidspension på det det foreliggende, hvis jobcentret ikke selv indstiller borgeren..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 09:49   #12
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Ja, Curls, det ved jeg skam godt. Og det er det jeg referer til, at hvis en arbejdsprøvning og eller lægelige papirer viser at man ikke er til fleksjob længere så skal de jo tilbyde førtidspension... Det "mode-fænomen" er bare ikke helt slået igennem i alle kommuner.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 12:03   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej for man mangler desværre stadig den skide nederste timefrist for fleksjob og førtidspension...det står der intet om i loven...desværre...

Så man kan godt falde imellem...

Det bedste Poeppel så vel kan gøre nu....det er vel at raskmelde sig og så gå på ledighedsydelse....

Før at de kan fjerne den...ja der skal de arbejdsprøve ham/hende(det ligger der en afgørelse på i Ankestyrelsen)...og sålænge han/hun deltager efter bedste evne...ja så er han/hun vel bedre stillet end hvis den sygemelding bare forsætter.....eller hvad??

Edit...

Ja et alternativ kunne også være at selv søge en pension på foreliggende grundlag...da de så aktivt skal gå ind og give et afslag hvis de er sikker i deres sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 13:05   #14
Poeppel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Poeppel er ny på vejen
Hej alle sammen tak for jeres hurtig svar.
Lige nu er klappen gået fuldstændig ned for mig, har været syg med noget akut sygdom i 12 uger nu som intet har med min tidliger sygmeldinger at gøre.
Er bare rystet over hvordan man behandler de syge her i landet.
Desvære er vi jo mange i samme både.
Jeg bliver nød til at samle lidt krafter til at tage kampen op, fik også lige den besked at mn sagsbehandler stopper per 1 januar onde tunger beretter at hun stopper fordi kommunen synts at hun var for flink ved klienterne.
Så nu må jeg vente og se hvem jeg så har vundet i lotteriet af sagsbehandler.
Hved ikke lige hvor jeg skal finde nye krafter men håber på at de vender tilbage i takt med at min fysiske tilstand blver bedre.
Jeg vender tilbage i det nye år

vil ønske alle jer dejlige mennesker her på k10 en glædelig jul og et mer lykkebringende nyt år.
Poeppel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2011, 22:35   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
I lige måde Poeppel...håber at du kommer til kræfter....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 16:40   #16
Poeppel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Poeppel er ny på vejen
Hej alle så er jeg tilbage igen. Og ohhh skræk har været til samtale vedrørende den arbejdsprøvning kommunen sender mig til. Jeg er sygmeldt fra mit 15 timers fleksjob siden afskedet og skal nu starte med 30 timer ugentlig i arbejdsprøvning : det kan der ikke være lovlig er der nogen der kender til disse regler .
Poeppel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 16:44   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Poeppel Se meddelelser
Hej alle så er jeg tilbage igen. Og ohhh skræk har været til samtale vedrørende den arbejdsprøvning kommunen sender mig til. Jeg er sygmeldt fra mit 15 timers fleksjob siden afskedet og skal nu starte med 30 timer ugentlig i arbejdsprøvning : det kan der ikke være lovlig er der nogen der kender til disse regler .
Det lyder for vanvittigt! Sig til den sagsbehandler, at du kan altså ikke klare det og at du jo kun er visiteret til 15 timer, som du allerede før har fået vurderet til at kunne klare.... Hvis denne bliver ved, så skriv en klage til jobcenterchefen... Sig til sagsbehandleren, at hun er så ansvarlig for, hvis du får skader efter at arbejde 30 timer ugentligt... Spørg hende om hvor det står henne i loven, at hun har ret til at presse dig op i timer fra 15 til 30 timer, når de skal overholde alle dine skånehensyn osv..

Og få evt. din læge med indover.... Lægen kan måske være med til at få denne sagsbehandler på plads, at du ikke skal arbejde mere end det du kan...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 09:45   #18
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
De skal bare rette ind til højere...

Kommunen gør det udfra et forfængeligt håb om at du er "for god" og så kan de frakende dig fleksjob hvis du kommer op i tid... Men du skal selvfølgelig klage, og din læge vil garanteret også fraråde det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 20:09   #19
Poeppel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Poeppel er ny på vejen
Har ringet til min sagsbehandler i dag som siger at det er den nye politik kommunen kør over for alle.
Der er blevet stramt op fordi når man bliver sendt til anden aktør i afklaring skal de se en over frere timer i døgnet sådan som bevis for at man nu også er så dårlig som der står i ens papier eller om der er en lille rest arbejds evne.
Har medelt at jeg ikke har råd til i mit liv at være sengeliggende i flere måneder så heller leve af ja stort set af ingen ting.
Har tænkt mig at kontakte borgermester og borger rådgiver samt evt. de medier der vil hør om det.
Fik lovning på at sagen vil blive drøftet i nædste uge så der evt. kan tages en individuelt vudrering af om det er rimelig med det timeantal.
Poeppel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2012, 01:19   #20
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Poeppel jeg har ikke lige nogle råd de andre ikke allerede har været inde på, men vil lige sende et til opmuntring.

Oh und "ich halte die Daumen"
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygemeldt/kontanthjælp Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 08-09-2013 19:00
sygemeldt/kontanthjælp Jef Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-03-2013 19:50
sygemeldt ledig fleksjobber? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 1 15-05-2012 19:39
sygemeldt på kontanthjælp hboegelund Alt det andet 12 02-09-2011 09:40
Fra sygemeldt til ledig fleksjobber Hansenjoe Spørgsmål ang fleksjob 4 22-08-2011 15:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension