K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2009, 22:06   #1
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Er der nogle der ved

Hejsa.

Skal lige høre om der er nogle der ved om man skal være i aktivering, når man er på forrevalidering ?

Samt, om når man før forrevalidering var på kontanthjælp og da man havde været på forrevaliderings ydelse et stykke tid blev ens barn 18 og man mistede penge pga det.
En har nemlig fortalt mig, at kommunen ikke måtte sætte mig ned i forrevalideringsydelse selvom han blev 18, men havde jeg været på kontanthjælp måtte de godt.

Håber på svar.

Kh. Frk Horsens
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 02:54   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Øhe er lidt forvirret.

Altså du får revaliderings ydelse, under en for-reva, er det rigtigt? Det antager jeg, og jeg antager at du er over 25 (gad vist hvor for??)

Over 25 år vil du uanset andre forhold få fuld sats.

Citat:
§ 52. Revalideringsydelsen beregnes som et månedligt beløb på grundlag af højeste dagpengebeløb efter § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.

Stk. 2. En revalidend under 25 år får halvdelen af beløbet i stk. 1, og det udbetales til udløbet af den måned, hvori den pågældende fylder 25 år.

Stk. 3. En revalidend under 25 år får dog revalideringsydelse efter stk. 1, når

1) den pågældende forsørger egne børn i hjemmet eller

2) den pågældende har haft arbejdsindtægter, som giver ret til højeste sygedagpenge.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=113596#Kap6

INTET sted står der at de må nedsætte beløbet for klienter over 25, hvis børn er blevet 18, man har ALTID! ret til fuld ydelse når man er over 25.

En for-reve kan består af mange ting, der i blandt også aktivering, men så hedder det ikke aktivering med for-reva, men det kan også bestå af VUC undervisning "praktik" hos et firma, ol og vil stadig hede for-reva og ikke værgen aktivering praktik arbejdsprøvning eller noget som helst andet.

Som udgangspunkt, vil de fleste blive for-revalideret mens de får kontanthjælp, og der gælder reglerne for kontanthjælp, og det gør de ligegyldigt hvad man end laver, først når man bliver revalideret, får man revaliderings ydelse. MEN det er kun udgangspunktet, man kan godt blive for-revalideret på en revaliderings ydelse, der er bare ikke så mange der er så heldige, for kommunerne er ikke forpligtiget til at give reva-ydelse under for-revalidering.

Så mht at få nedsat ydelsen fordi du har en der er blevet 18, har din "en" altså fuldstændig ret. Har kommunen nedsat din ydelse med den begrundelse, skal du klage OMGÅENDE!!! for det må de IKKE, de har IKKE hjelm i loven til det, husk at klag skriftligt

Jeg håber det var forståeligt for dig *ss*

Sidst redigeret af LUM; 26-01-2009 kl. 03:05.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 19:26   #3
Frk. Horsens
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Lokation: Horsens
Indlæg: 69
Styrke: 16
Frk. Horsens er ny på vejen
Det kom ikke bag på mig

Nu har jeg undersøgt det med ydelsen, som der blev sat ned fordi min dreng blev 18 år.

OG OG OG
Beskeden er : alt er gået efter bogen - når man ikke er forsørger mere, så har man jo ikke ret til satsen for forsørgere.

Så det fik jeg ikke meget ud af, men jeg forventede det nu heller ikke når det er kommunen vi snakker om

Knus Mutter
Frk. Horsens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 14:39   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Klag over det, du vil få medhold.

Håber du har det på skrift hvis ikke så bed om det først.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom der nogle tal på Helle Smith Politik og Samfund 10 15-09-2012 14:40
er der nogle her..herlev kiwimor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 10-11-2011 20:37
Har nogle............... Frk. Horsens Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 15-04-2011 07:15
Er der nogle der ved. pila Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 03-01-2011 17:39
Der er da, nogle som gør sin del Kims Dit og Dat 2 21-01-2007 11:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension