K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2012, 00:19   #1
Lotz01
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Odense
Alder: 40
Indlæg: 23
Styrke: 14
Lotz01 er ny på vejen
Ansøge om ferie???

Hej Folkens.

Er der nogle af jer, der kan sige mig helt præcist hvordan jeg søger om ferie!?
Jeg er pt. ledig flexjobber, og er på jobsøgningskursus, men ønsker at holde ferie dagene op til påske -da ungerne har ferie

Nu har jeg ledt og ledt på www.odense.dk men kan simpelthen ikke finde den blanket, jeg skal udfylde

Hjææææælp...

Kh Lotte
Lotz01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 00:37   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotz01 Se meddelelser
Hej Folkens.

Er der nogle af jer, der kan sige mig helt præcist hvordan jeg søger om ferie!?
Jeg er pt. ledig flexjobber, og er på jobsøgningskursus, men ønsker at holde ferie dagene op til påske -da ungerne har ferie

Nu har jeg ledt og ledt på www.odense.dk men kan simpelthen ikke finde den blanket, jeg skal udfylde

Hjææææælp...

Kh Lotte
Da jeg var flexjobber.. så gik jeg bare ned på jobcentret og bad om ferie .. de kunne se hvor meget jeg havde osv osv..
Og et par gange har jeg sendt en mail til min sagsbehandler.. så har hun klaret det ..

KNus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 01:21   #3
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du skal, i henhold til lovgivningen,
•fortælle din sagsbehandler, hvis du ønsker at holde ferie med ledighedsydelse, mens du søger fleksjob. Sagsbehandleren skal modtage dit ferieønske senest 14 dage før, du ønsker ferie. Det er en betingelse, at der ikke er fastlagt møder eller diverse tilbud i ferieperioden.
•afholde ferie med ledighedsydelse, inden ferieåret slutter d. 30 april. Du kan ikke overføre din ferie med ledighedsydelse fra et ferieår til det næste.
•fortælle din sagsbehandler, hvis du ønsker at holde ferie med ledighedsydelse, mens du er ansat i fleksjob. Sagsbehandleren skal modtage dine ferieønsker senest dagen før, du begynder ferien.
•ansøge om ledighedsydelse under ferie på et skema, når du er i job. Skemaet fås hos kommunen.
•fortælle jobcentret, hvis der sker ændringer i dit liv, som kan have betydning for din ret til ledighedsydelse ved ferie.
•fortælle din sagsbehandler, hvis du tager på ferie i udlandet med din ferieydelse

Her finder du skema:

https://www.borger.dk/Selvbetjening/...spx?sbid=56607

Du har 2 muligheder for skema: login med Nem-id, eller print
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 08:52   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nå du allerede ved hvornår du skal have ferie, så vil jeg da lige srnde din sb en mail om det, så burde det vare ok.

Ingen grung til, at vente men du skal ansøge mindst 14 dage før.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 09:14   #5
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
•fortælle din sagsbehandler, hvis du ønsker at holde ferie med ledighedsydelse, mens du er ansat i fleksjob. Sagsbehandleren skal modtage dine ferieønsker senest dagen før, du begynder ferien.

•ansøge om ledighedsydelse under ferie på et skema, når du er i job. Skemaet fås hos kommunen.

•fortælle din sagsbehandler, hvis du tager på ferie i udlandet med din ferieydelse
Hvis du er i job, skal du IKKE fortælle din sagsbehandler hvornår du holder ferie, men blot ansøge om ferie på det skema der omtales.
Det er suverænt dig og arbejdsgiver der aftaler ferie.

Var opmærksom på at nogen kommuner kun modtager elektronisk indberetning og ikke papir skemaer.

Du har ingen pligt til at oplyse din sagsbehandler hvor du rejser hen når du modtager ledighedsydelse under ferie !!!
Det er noget andet hvis du er sygemeldt.
Har de godkendt ferie mens du får ledighedsydelse, så bestemmer du selv hvad du gør, akkurat som hvis du var ansat hos en arbejdsgiver.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 09:43   #6
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Nu tilføjede jeg jo bare de muligheder der er. Det er lovgivningen der fortæller det, det kan du jo ikke ændre på

Det vil være en rigtig god ide at fortælle sagsbehandler, hvis du fx skal ud af landet.

Hvis du kommer i en kontrol i lufthavnen, kan SKAT ikke se om du har lov til at rejse, eller ej.

Du kan jo teoretisk være ledig og dermed ikke har ret til at rejse ud af landet, hvis du ikke har ferie. Derfor vil da da være rart at ku' fremvise et bevis på at ferien er godkendt.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 10:36   #7
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Skat anholder jo ikke folk i lufthavnen, men registre at de er der og indberetter dette.

Hvis du har ansøgt og får ledighedsydelse under ferie, på kan du jo bevise at du har ret til at rejse og så er den ikke længere.

...og er du i job, så tror jeg godt sagsbehandleren vil betakke sigter at skulle belemres med hvornår folk i arbejde rejser og hvorhen.
Så længe ydelseskontoret er underrettet.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 21:39   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Nu det ikke en diskussion om hvad man vi mener er rigtigt, men mere de muligheder trådstarter har. Du har een mening ABC og fred være med det. Du har ikke så meget at ha det i, andet end angreb på mit veldokumenterede indlæg om ret og pligt vedr. ferie på ledighedsydelse.

Du har måske den helt store erfaring i ledighedsydelse og det at rejse, mens man er på ledighedsydelse ?

Tror nok det er gået op for trådstarter, hvad hun skal og ikke skal. Jeg har jo også linket til skema, så ingen is på koen.

Jeg hopper ud af tråden igen, den har ikke mere værdi for mig.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 21:47   #9
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Bliv bare fornærmet over at jeg prøver at gøre det noget enklere end du anviser.
Og min anvisning er altså helt lovlig selvom den ikke er særlig kompliceret.

Hvis man vil kan man altid gøre tingene mere besværlige end de er, men jeg sætter pris på at anvende min tid mere konstruktivt.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 23:17   #10
Lotz01
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Odense
Alder: 40
Indlæg: 23
Styrke: 14
Lotz01 er ny på vejen
Hej folkens.
Tak for hjælpen og link Og lige så vi har det på det rene, så skal jeg slet ikke ud at rejse
Mvh Lotz
Lotz01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansøge førtidspension jondal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-12-2012 01:19
Kan man ansøge om fp og samtidig anke sin flexjobsag?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 11:16
hvor tit må man ansøge om ftp? mitte87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 30-09-2011 04:17
Ansøge på det foreliggende ? Raadvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2011 11:45
Ansøge om førtidspension Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 08-09-2009 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension