K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2010, 09:47   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der findes trods alt sanktionsmuligheder over for kommunale ulovligheder.

Jeg vil henlede opmærksomheden på følgende handicap-politisk kommentar og oplysning fra vores kollegaer fra Muskelsvindfonden.

http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...vligheder.aspx

Hvor bla Folketingsmedlem René Skau Björnsson har spurgt socialministeren om problematikken.

I samme forbindelse har jeg søgt aktindsigt hos Statsforvaltningerne om at se hvilke sanktionsmuligheder der er brugt de sidste 5 år, i sociale sager.

Svar: 0 skriver nul.

Jeg personligt afventer Statsforvaltning Hovedstaden der har skrevet til Tårnby kommune om et svar "umiddelbart" efter førstkommende kommunalbestyrelsesmøde om hvorfor de ikke følger Statsforvaltningens sidste afgørelse om at offentliggøre sahsbehandlingsfrister.

Jeg fornemmer at sanktioner kan komme på tale. Vi får se.

Men hvad vi på k10 oplever og tænker har andre også en mening om.
Lad os holde sammen.

Mange hilsner
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 09:52   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for den, peter og ja, tankevækkende at sanktionsmulighederne ikke blir brugt når det gælder den anden vej rundt, enig.

Hvad mon det kræver -en prøvesag -men det kræver jo også et menneske som har usandsynligt stort overskud midt i sin egen sygdom mv, suk!

Håber det bedste for din store indsats, og kan jeg/vi på nogen måde hjælpe, ja, så er det bare om at sige til
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 10:32   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Buster....

Ja, tankevækkende når man tænker hvilket apparat der står til rådighed for at vejlede og afgøre: http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=8053
som er god viden fremover, til forståelse af problematikken.

Jeg spørger bare forsigtigt: hvis der findes sanktionsmuligheder HVORFOR bliver så ikke brugt?

Hverken vi eller alle de andre handicaporganisationer kræver ind........vi ønsker bare i al stilfærdighed at lovgivningen overholdes.
Især i disse kolde "Gøgeungen-tider"

Hilsen

Sidst redigeret af phhmw; 07-07-2010 kl. 10:45.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 11:20   #4
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Hver gang en kommune laver en "fejl" som burde de få en bod på min 20.000 kr. De kan lave "fejl" uden konsekvens. Men det kræver nok også at os i bunden af samfundet bliver bedre til at organisere os.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansatte presses til ulovligheder - ressourceprofiler zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 24-01-2010 16:28
Ingen undskyldning for ulovligheder zuza Nyt om loven 0 29-01-2008 04:01
Huskeliste til tjek af ulovligheder i pensionssag zuza Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 24-01-2008 09:48
Konsekvenser af ulovligheder zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 3 02-07-2007 22:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension