K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 17:50   #1
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
endelig lidt fokus på problemet

Ville lige dele denne artikel hvis ikke det allerede er gjort herinde: http://politiken.dk/debat/debatindla...r2sVM.facebook
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 13:54   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, hvor trist, men...

Kære Caropigen.

.... her tillader jeg mig at give den unge generationer, en stor, men kærlig, skideballe.

Fordi, at den generation, som nu skal leve med de forhold der bydes, fastsat af bla SF og S, ikke interessere sig ret meget for, hvad reformerne har af konsekvens, for den enkelte.

Den historie, med en unge kvinde, som du har linket til er desværre een ud af mange, hvor man tager sig til hovedet.

Gud hjælpe mig, om ikke S, SF og R nu mener at det er en bevidst politik med den større forskel i befolkningen, som er en realitet. Helt i strid med regeringsgrundlaget.

Den unge RASKE generation ser passivt til. Ingen protesterer. Alle vil melde sig ud af fagforeningen. Vi klare os selv.


Vi klare os selv, vi tager ansvar for vores eget liv, etc.

Indtil sygdom rammer, så får de ungen en kraftig opvågning af deres oprindelige verdensbillede.

Jeg en gammel pensionist, bisidder, kunne være kold i r.... og slukke min pc og nyde mit otium, men vælger at hjælpe de mennesker som i dag syntes det er i orden at kontanthjælpsmodtagere behandles, som de nu gør, etc.

Fordi, når det unge mennesker sidder foran en, med en alvorlig diagnose og oplever hvad der tillades af ulovligheder fra kommunernes side af, kan det være svært at være kold i r....

Min generation kæmpede trods alt.

Men hvor er historien dog trist for den unge kvinde, som er havnet i et menneskefjendsk socialt system, som mine gamle partier er ved at gøre endnu mere menneskefjendskt.

Men dit eksempel, mon politikerne har kendskab til det?

Har politikerne kendskab til "Det Sorte Hul" hvor en familieforsørger sætter sig imellem 2 stole og mister sit forsørgelsesgrundlag?

Mon der findes politikere der bruger ord som "Gøgeunge-agtig" om børn og unge der modtager specialundervisning?

Hvor stor en del af befolkningen pt syntes at udviklingen er tilfredsstillende?

Men, hver især har et medansvar, når vi står i stemmeboksen.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 03-07-2013 kl. 14:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 14:52   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
phhmw

det er også fantastisk at se, både du og Enteneller virkelig gør en indsats herinde, med at hjælpe folk. Den respekt fortjener i sku.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 15:24   #4
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser



Jeg en gammel pensionist, bisidder, kunne være kold i r.... og slukke min pc og nyde mit otium, men vælger at hjælpe de mennesker som i dag syntes det er i orden at kontanthjælpsmodtagere behandles, som de nu gør, etc.

Fordi, når det unge mennesker sidder foran en, med en alvorlig diagnose og oplever hvad der tillades af ulovligheder fra kommunernes side af, kan det være svært at være kold i r....

Min generation kæmpede trods alt.

Men hvor er historien dog trist for den unge kvinde, som er havnet i et menneskefjendsk socialt system, som mine gamle partier er ved at gøre endnu mere menneskefjendskt.

Men dit eksempel, mon politikerne har kendskab til det?

Har politikerne kendskab til "Det Sorte Hul" hvor en familieforsørger sætter sig imellem 2 stole og mister sit forsørgelsesgrundlag?

Mon der findes politikere der bruger ord som "Gøgeunge-agtig" om børn og unge der modtager specialundervisning?

Hvor stor en del af befolkningen pt syntes at udviklingen er tilfredsstillende?

Men, hver især har et medansvar, når vi står i stemmeboksen.

Hilsen Peter

Ja, det er trist, tænker tit på de unge syge og kontantmodtagere, de får jo aldrig et godt liv.

De får aldrig sparet op til pensionen.
De får heller ikke råd til en ordentlig bolig, med de satser af kontanthjælp de vil få.

Ægtefælle forsørgelse, ha.
Jeg var heldig at komme hurtigt i mål, men jeg ved da, at da jeg giftede mig, havde jeg overhovedet ikke tænkt en tanke om ægtefælleforsørgelse. Var jo vandt til at arbejde.

Stakkels unge mennesker. Hvor langt vil de gå, hvor mange vil blive kriminelle for at overleve ?

Ja, Peter vi kæmpede og vi strejkede, og vi vandt nogle sejre. Og det er de ved at tage fra os nu.


Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 16:30   #5
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 11
klanst er ny på vejen
Skræmmende ligegyldighed. Artiklen er meget inde på en tråde der køre om, hvormeget samfundet egentlig spare med reformerne og til hvilken menneskelig pris.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27354

Jeg for min del vil ikke lade folketingets reformcirkus gå ubemærket hen i tavshed, så pt. skriver jeg på en kronik om, at syge skal ud af kontanthjælpen.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fokus på unge ftp'er Risa Politik og Samfund 21 20-02-2012 08:33
Fleksjob i fokus Batman Manglen på Fleksjob 7 13-10-2011 21:47
De flytter bare problemet et andet sted hen.... Yasmin Din historie 3 23-11-2010 18:21
Fokus emner 2008 Hejdien K10 Nyheder 0 14-01-2008 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension